نظام اداری و استخدامی آموزش و پرورش نیازمند ساماندهی است

60c1a6f7cc931_60c1a6f7cc933 نماینده مردم مهدی‌شهر و سرخه در مجلس بر ضرورت ساماندهی نظام اداری و استخدامی آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: این وزارتخانه باید از استخدام متکثر و وضعیت شلخته بیرون آید.

عباس گلرو صبح پنجشنبه در نشستی با حضور وزیر آموزش و پرورش و همچنین فرهنگیان و معلمان استان سمنان به میزبانی سالن شهید مطهری سمنان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی هم پای دولت برای کمک به نظام آموزشی ایستاده است، تاکید کرد: هفته گذشته کلیات لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس مصوب شده است.

وی افزود: چندی پیش نیز بررسی لایحه مذکور و اصلاحات در آموزش و پرورش به صورت جدی مورد توجه مجلس قرار گرفت و سعی داریم مشکلاتی که وزارت آموزش و پرورش با آن دست و پنجه نرم می‌کند را به طرف کنیم.

خروج از شلختگی نظام اداری

عضو خانه ملت با بیان اینکه در یک سال اخیر در سطح شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدی شهر بخش عمده‌ای از مراجعات مردم را در حوزه آموزش و پرورش بوده است، گفت: نیروهای خدماتی و مستخدمان تا خرید خدماتی‌ها و نهضت سواد آموزی و… دارای مشکلات عدیده مالی، حقوقی، اضافه کاری و مسائل صنفی هستند که رفع مشکلات‌شان نیازمند عزم جدی است.

گلرو با بیان اینکه در سیستم حکم رانی، هیچ وزارتخانه‌ای مهم‌تر از آموزش و پرورش نیست زیرا پایه توسعه در هر کشوری در دنیای مدرن آموزش و پرورش است چرا که نسلی را تربیت می‌کند که می‌بایست آینده کشور را بسازد، ابراز کرد: علی رغم این اهمیت تعجب‌آور است که چرا نظام اداری آموزش و پرورش تا این قدر عریض و به گونه‌ای است که ما از نظام اداری این وزارتخانه به سختی سر در می‌آوریم.

وی با طرح این پرسش که چرا نظام اداری آنقدر شلخته است و جذب نیرو در آن تا این میزان متکثر اجرا می‌شود؟ تاکید کرد: مجلس و مشخصاً فراکسیون گام دوم که عمدتاً نیروهای جوان هستند طرحی را برای استخدام و امور اداری دارند که امیدواریم این طرح در سال جاری نه تنها برای آموزش و پرورش بلکه برای دیگر ارگان‌های اداری و نهادی مصوب شود تا از این شلختگی خارج شویم.

پست بعدی

۱۲ درصد از مادران به بهانه ادامه تحصیل اقدام به سقط جنین می کنند

پ ژوئن 10 , 2021
رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: آمار زنانی که برای از دست ندادن فرصت ادامه تحصیل کودک خود را سقط می کنند، حدود ۱۲ درصد است. کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در نشست مجازی تبیین مسئله «جمعیت» درباره علل رشد آمار سقط جنین در کشور و راهکارهای مواجهه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000