تالار بورس منطقه ای در استان مرکزی راه اندازی می شود

60c0cbb1293eb_60c0cbb1293ef نایبرئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور از راه‌اندازی تالار بورس منطقهای در استان مرکزی در صورت تامین فضای مناسب از سوی شرکت بورس خبر داد.

حسین سلاح‌ورزی چهارشنبه ۱۹ خردادماه در پنجاه‌وپنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: در صورت تامین یک مکان مناسب تالار بورس منطقه‌ای به منظور استفاده بهینه از بازار سرمایه و در راستای رشد و توسعه اقتصادی در استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه استان مرکزی قطب صنعت کشور است، اظهار کرد: بسترسازی حضور شرکت‌ها و واحدهای تولیدی در بورس می‌تواند بستر توسعه این شرکت‌ها را فراهم کرد و راه‌اندازی تالار بورس منطقه‌ای در این راستا تاثیرگذار است.

او در ادامه خواستار برنامه‌ریزی هدفمند شورای گفت‌وگو برای شرایط پساتحریم شد و افزود: بسیاری از شرکت های خارجی تمایل به مبادلات تجاری و اقتصادی با شرکت‌های ایرانی دارند بنابراین چگونگی استفاده از ظرفیت‌ سرمایه‌گذاری خارجی در استان باید مورد توجه قرار گیرد.

سلاح‌ورزی تاکید کرد: برای بازگشت ایران به زنجیره اقتصادی بین‌المللی، رفع تحریم‌ها لازم است، اما کافی نیست و برای حل مسئله FATF به عنوان یک موضوع راهبردی برای برگشت ایران به زنجیره اقتصاد بین الملل باید تصمیم گیری شود.

وی تاکید کرد: رتبه ایران در میزان رقابت‌پذیری و آزادی اقتصاد و فساد رتبه مناسبی نیست و باید با یک نهضت مقررات زدایی و جمع کردن مقررات دست و پاگیر در راستای اصلاح وضعیت موجود با اراده جدی قوای سه‌گانه اقدام شود.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور در ادامه به عملکرد قابل قبول شورای گفت‌وگوی استان مرکزی اشاره کرد و افزود: این استان توانسته است رتبه برتر را در ۶ ماهه دوم سال گذشته در سطح کشور به خود اختصاص دهد. در ۴ سال گذشته با توجه به شرایط تحریمی، مجموعه اقتصادی استان در کنار تعامل با بخش خصوصی عملکرد قابل قبولی داشته است.

وی ادامه داد: متوسط صادرات غیرنفتی حدود یک میلیارد دلاری و پایین بودن نرخ بیکاری در یک استان غیرمرزی و بهبود جایگاه استان در شاخص های کسب و کار می تواند نویددهنده یک‌ بستر خوب برای توسعه سرمایه‌گذاری و افزایش تولید ناخالص در استان باشد.

سلاح ورزی افزود: در صورت رفع تحریم‌ها و توافق مناسب با جامعه بین الملل و در صورتی که دولت منابع ارزی را که در اختیار دارد در توسعه واردات قرار ندهد و به دنبال تقویت زیرساخت‌ها و افزایش توان تولید باشد برای استان صنعتی نظیر استان مرکزی می تواند یک فرصت باشد.

به گزارش ایسنا، مسئول دبیرخانه شورای ملی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نیز گفت: استان مرکزی در نیمه اول سال گذشته با امتیاز ۷۴ در رتبه هفتم و در نیمه دوم با جهش فوق العاده با ۹۹.۵ امتیاز بین ۳۱ شورا رتبه دوم شوراهای گفت‌وگو را در سطح کشور بدست آورد.

محسن عامری افزود: سال گذشته شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوص استان مرکزی ۱۱ نشست برگزار کرد. تمامی شاخص‌های ابلاغی اتاق ایران نیز اجرایی شده و عمده مصوبات نشست‌های این استان هم اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی قطب صنعت کشور در صنایعی همچون حمل و نقل ریلی، آلومینیوم و قطعات خودرو محسوب می‌شود، اظهار کرد: به دلیل مزیت های این استان در حوزه‌های گوناگون صنعتی، مصوبات و خروجی‌های نشست‌های شورای گفت‌وگوی این استان در اتاق ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: اعضای شوراهای گفت‌وگوی استان‌ها باید توجه داشته باشند که دوسوم موضوعات نشست‌ها باید استانی و یک سوم ملی باشد چرا که حل موضوعات استانی به مراتب آسان‌تر از موضوعات ملی است.

عامری افزود: خوشبختانه اغلب مصوبات استانی پیگیری و تبدیل به یک دستاورد شده و ظرفیت کارهای کارشناسی شده در استان مرکزی تقویت شده است. در گذشته بسیاری از کارها پشتوانه کارشناسی نداشته است که این رویه تغییر یافته و همچنین ظرفیت اطلاع رسانی شورای گفت‌وگوی استان توسعه یافته است.

به گزارش ایسنا، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک نیز گفت: بررسی شرایط پساتحریم از جمله محورهای بحث در این جلسه است و باید سازوکار لازم برای جلوگیری از تبعات دوران پساتحریم اندیشیده شود.

ناصر بیکی با اشاره به رنج ملت ایران از تحریم‌های ظالمانه اظهار کرد: باید از فرصت‌هایی که تحریم‌ها برای اقتصاد ایران ایجاد کرده بهره‌برداری کرد و در خصوص دوران پساتحریم نیز عالمانه و دانش محور فکر کرده و تصمیم‌گیری درست شود.

وی تاکید کرد: برای نجات تولید و اقتصاد کشور از مشکلات پیش رو باید سیاست‌های داخلی و خارجی بر اساس برنامه ریزی های اقتصادی تنظیم شود. بدون برنامه ریزی صحیح اقتصادی در عرصه بین الملل استفاده صحیح از فرصت ها بعید است محقق شود.

بیکی افزود: برای توسعه اقتصاد کشور باید جایگاه ایران به خوبی در عرصه بین الملل تبیین و تعاملات و مناسبات در حوزه سیاست خارجی تقویت شود و با بهره گیری از مراکز علمی و دانش بنیان کشور هم افزایی فکری لازم صورت گیرد تا از فرصت‌ها به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی بیان کرد: فصل اتکاء به اقتصاد مبتنی بر نفت و گاز گذشته است و باید برای پیشگیری از ایجاد بحران ناشی از اتکا به درآمدهای نفتی به فکر اقتصاد مقاوم مبتنی بر درآمدهای غیرنفتی باشیم تا مشکلات پیش روی اقتصاد کشور برطرف شود.

او در خصوص مشکلات قطعی برق که گریبانگیر تولیدکنندگان و صنایع شده است، گفت: خاموشی‌ها آسیب جدی به تولید و صنعت وارد می‌کند.

پست بعدی

تست های سرولوژی ملاک تشخیص کرونا نیست

چ ژوئن 9 , 2021
یک متخصص پاتولوژی گفت: تست های سرولوژی برای بررسی وضعیت ایمنی افرادی که مبتلا به کووید19 شده اند مورد استفاده قرار می گیرد و هرگز برای اینکه بگوییم شخصی مبتلا به کرونا است یا نه، نباید به آن استناد شود. دکتر"مهناز یزدان پناه" درباره انجام آزمایشات مربوط به کرونا افزود: […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000