چَک خوردن مکرون چه حقایقی را در فرانسه برملا می‌کند؟

60c0a674a9fa7_60c0a674a9fab خبرگزاری افه اسپانیا در گزارشی پیرامون سیلی روز گذشته فردی ناشناس به امانوئل مکرون نوشت: ویدئوی بازپخش شده در شبکه‌های مجازی، واقعیتی است که تنها گوشه ای از فضای تنش فزاینده و خصومت‌های سیاسی در فرانسه را به تصویر کشید.

خبرگزاری افه نوشت: سیلی زدن به صورت یک رئیس‌جمهوری می‌توانست غیر واقعی به نظر برسد، اما به لطف شبکه‌های مجازی و انتشار ویدئویی، سیلی به صورت رئیس‌جمهوری فرانسه برایمان باورپذیر شد.

شروع نامتعارف برنامه‌های تبلیغاتی توسط مکرون در حالی که هنوز یک سال تا انتخابات ریاست جمهوری فرانسه باقی است، موجی از انتقادها از سوی مخالفان را به همراه داشته است.

در ادامه این گزارش آمده است، تصاویر منتشر شده در توییتر و شبکه‌های اجتماعی با دو واکنش متفاوت همراه بود؛ از یک طرف خشم و ندامت یک طبقه سیاسی و از سوی دیگر رضایتمندی و احساس شعف گروه دیگر.

ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه، سیلی به مکرون را حمله به «همه دموکراسی» دانست و گفت: سیاست هرگز به معنای خشونت، تهاجم کلامی و یا حتی تهاجم فیزیکی نیست.

به نوشته افه، نکته متناقض اینکه حمله روز گذشته شهروند فرانسوی درست پس از دعوت مکرون به آرامش به دنبال دو روز آشفتگی سیاسی از بیانیه ملانشون روی داده است. ژان لوک ملانشون رهبر حزب چپ‌گرای «فرانسه تسلیم‌ناپذیر" به تازگی در بیانیه ای پیش‌بینی کرد که در هفته پایانی مبارزات ریاست جمهوری، «یک حادثه جدی و یا یک قتل» اتفاق خواهد افتاد. اظهاراتی که با انتقادهای بسیاری مواجه شد و جنجال‌ فراوانی به راه انداخت.

«آنتوان بریستیل» پژوهشگر علوم انسانی و مدیر بنیاد ژان دورس در گفت‌وگو با افه گفت: فضای به شدت تنش‌آلودی در جامعه حاکم بوده که گفت‌وگو بین طرف‌های مختلف را بسیار دشوار می‌کند.

وی افزود: نظرسنجی‌ها، محبوبیت بالایی را برای مکرون نشان می‌دهد اما بخش مهمی از جامعه که او را رد می‌کنند، دارای احساسات شدیدی مانند خشم و نفرت هستند.

به گفته این دانشمند سیاسی، عناصر افراط گرا در جامعه مدنی دیده می‌شود، اما سیاستمداران و رسانه‌ها با مواضع به طور فزاینده خشن نیز منشا این دست وقایع هستند.

از طرفی «اِروان لکور» جامعه شناس فرانسوی در گفت‌وگو با شبکه بی‌اف‌ام تصریح کرد: این تهاجم نمونه ای از فرهنگ تقابل در شبکه‌های مجازی است.

به نوشته افه، فرد مهاجم که ۲۸ ساله و بدون هیچگونه سابقه کیفری بوده، بلافاصله بازداشت شد و ممکن است به سه سال زندان و ۴۵ هزار یورو جریمه نقدی محکوم شود.

در سال ۲۰۱۱، فردی که به سارکوزی رئیس‌جمهوری وقت حمله کرد به شش ماه زندان محکوم شد. همچنین در سال ۲۰۱۷، جوان ۱۸ ساله که به مانوئل والس، نخست وزیر سابق سیلی زد برای سه ماه به زندان افتاد.

پست بعدی

دستگیری 793 سارق و مالخر در طرح رعد 45 پلیس پایتخت

چ ژوئن 9 , 2021
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در چهل و پنجمین طرح رعد از دستگیری 793 سارق و مالخر و متلاشی شدن 43 باند سرقت خبر داد. سردار "حسین رحیمی" با اشاره به اجرای 320 حکم قضایی، بیان داشت: با تلاش همکارانمان در پلیس پیشگیری 793 سارق و مالخر دستگیر و در مجموع […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000