۶۰ نفر از اعضای گروه تروریستی الشباب کشته شدند

60c0ada5b5753_60c0ada5b5756 انفجار یک انبار تسلیحات در سومالی منجر به کشته شدن دست کم ۶۰ عضو گروه تروریستی الشباب در این کشور شد.

تاکنون رسانه‌های محلی از علت انفجار این انبار اسلحه گزارشی منتشر نکرده‌اند، اما ارتش سومالی عملیاتی برای مقابله با این گروه در جنوب این کشور آغاز کرده است.

با احتساب ۷۰ نفری که هفته پیش طی عملیات نیروهای نظامی ارتش سومالی علیه گروه تروریستی الشباب کشته شدند، شمار کشته‌های این گروه در کمتر از یک هفته گذشته به بیش از ۱۳۰ تن رسیده است.

ارتش سومالی پنجشنبه گذشته اعلام کرد: نیروهای نظامی این کشور طی عملیاتی در جنوب سومالی ۷۰ تن از عناصر گروه تروریستی الشباب از جمله دو تن از سرکردگان این گروه را کشتند و شماری نیز زخمی شدند.

سومالی از زمان تاسیس گروه تروریستی الشباب در سال ۲۰۰۴ درگیر جنگ با این گروه است که تعداد عناصر آن در سال ۲۰۱۴ میلادی بین ۷ تا ۹ هزار نفر برآورد شده است.

این گروه در فهرست گروه‌های تروریستی ایالات متحده آمریکا، انگلیس، کانادا و استرالیا قرار دارد.

پست بعدی

هشدار فائوچی در مورد خطر شیوع سویه هندی کرونا در آمریکا

چ ژوئن 9 , 2021
مشاور ارشد پزشکی رئیس جمهوری این کشور هشدار داد که سویه خطرناک کووید-۱۹ که در هند شناسایی شده و به سرعت در حال گسترش در میان جوانان انگلیسی است، می‌تواند به یکی از همه‌گیرترین سویه‌های این ویروس در آمریکا تبدیل شود. آنتونی فائوچی در نشست خبری گروه ویژه کاخ سفید […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000