دوز سوم واکسن کرونا باید در پاییز تزریق شود

60bfc4778042e_2021-06-08_23-56 رئیس کمیته اپیدمیولوژی کووید ١٩ اعلام کرد که دوز سوم واکسن کرونا باید در پاییز تزریق شود.

حمید سوری گفت: بر اساس مطالعه جدیدی که در لنست Lancet منتشر شد، واکسن فایزر کووید ١٩ سطح پادتن‌های کمتری علیه نوع دلتا یا واریانت هندی تولید می‌کند که به عنوان B.۱.۶۱۷.۲ شناخته می‌شود و در هند کشف شده است.

او ادامه داد: به نظر می‌رسد سطح آنتی بادی در افراد مسن کمتر است و با گذشت زمان کاهش می‌یابد که این کاهش می‌تواند به این معنی باشد که برخی از افراد واکسینه شده در پاییز امسال به یک واکسن بوستر Booster احتیاج دارند؛ بنابراین لازم است تا دوز سوم واکسن کرونا در پاییز تزریق شود.

رئیس کمیته اپیدمیلوژی کووید ١٩ بیان کرد: از طرفی بنابر گزارش هفتگی کووید ١٩ در جهان طی هفته گذشته، تعداد موارد و مرگ و میر گزارش شده همچنان کاهش یافته و بیش از ۴.۱ میلیون مورد جدید و ۸۴۰۰۰ مرگ جدید گزارش شده است.

سوری اظهار کرد: منطقه اروپا بیشترین کاهش در موارد جدید و مرگ و میر را در این هفته گزارش کرده و به دنبال آن منطقه جنوب شرقی آسیا است. مناطق قاره آمریکا، مدیترانه شرقی، آفریقا و اقیانوس آرام غربی تعداد موارد مشابه هفته قبل را گزارش کرده است.

رئیس کمیته اپیدمیلوژی کووید ١٩ ادامه داد: در منطقه مدیترانه شرقی تا کنون در ۱۰ کشور به طور رسمی گزارش موارد واریانت آفریقایی که اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شده گزارش شده است که این کشور‌ها بحرین، جمهوری اسلامی ایران، اردن، لیبی، سرزمین‌های اشغالی فلسطین، پاکستان، قطر، عربستان سعودی، تونس و امارات متحده عربی هستند.

پست بعدی

مرد آمریکایی از نامزدش برای سومین بار باردار شد

چ ژوئن 9 , 2021
مردی جوان سه بار از نامزدش باردار شد. جوان 38 ساله که با تغییر جنسیت رحمش را حفظ کرد توانست در کنار دوست دخترش 3 بار باردار شود. این مرد جوان زمانی که متولد شد، دختر بود اما در سن 20 سالگی عمل تغییر جنسیت انجام داد اما رحمش را […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000