یک میلیون واکسن چینی طی روزهای آتی وارد کشور می شود/ تامین 7.5 میلیون دوز واکسن تولید داخل تا پایان تیرماه/ اعلام نتایج بررسی وزارت بهداشت در قبال واکسن ایرانی تا دو روز دیگر

60bf3b16145ed_2021-06-08_14-10 رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت های امروز خود با وزیر بهداشت گفت: طبق گفته وزیر، یک میلیون دوز واکسن چینی طی چند روز آینده وارد کشور می شود.

حسینعلی شهریاری در گفتگو با خبر فوری با اشاره برنامه دولت برای واکسیناسیون عمومی در قبال ویروس کرونا و اظهارات مطروحه در خصوص نبود واکسن در کشور اظهار داشت: طبق صحبت هایی که امروز با سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتم، طی روزهای آتی یک میلیون دوز واکسن چینی وارد کشور می شود.

وی افزود: تا پایان خردادماه نیز یک و نیم میلیون دوز و درماه آینده 6 میلیون دوز واکسن تولید داخل برای واکسیناسیون تامین خواهد شد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در خصوص فرایند تایید گزارش واکسن ایرانی کرونا از سوی وزارت بهداشت با هدف واکسیناسیون عمومی گفت: وزارت بهداشت تا دو روز دیگر نتیجه نهایی خود را اعلام می کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخباری مبنی بر نبود دوز دوم واکسن های چینی و روسی در کشور نیز بیان داشت: برنامه ریزی و اقداماتی برای واردات و تامین دوز دوم آن دسته از مردم که واکسن خارجی تزریق کرده اند، انجام شده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده در همین رابطه کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفته است: «در روزهای اخیر به دلیل تاخیر در ورود واکسن توسط شرکت‌ها و کشورهایی که قرار بوده واکسن به ما تحویل دهند ممکن است برنامه تزریق واکسن، مطابق زمان‌بندی پیش نرود. همچنان‌که در سایر کشورها در اروپا این فراز و فرودها در مراحل مختلف مشاهده شد و به نظر می‌آید این فراز و فرودها در برنامه واکسیناسیون تا حد زیادی قابل اجتناب و پیشگیری نباشد.»

او از افرادی که به مراکز تزریق واکسن در برخی استانها و شهرستانها مراجعه کرده‌اند و به دلیل در اولویت بودن دوز اول نتوانسته‌اند دوز دوم را دریافت کنند، درخواست کرده که نسبت به این مسئله نگرانی نداشته باشند چرا که فاصله زمانی تعیین شده برای تزریق دوز دوم، عموماً بهترین فاصله زمانی نیست بلکه حداقل فاصله زمانی است که بین تزریق دو دوز واکسن تعیین شده است!

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت همچنین تأکید کرده است: «اغلب واکسن‌هایی که امروز در دسترس است با طولانی شدن فاصله زمانی تزریق دوز دوم نه تنها مشکلی نخواهند داشت حتی بعضا برخی از واکسن‌ها با توجه به ساختاری که دارند، توصیه شده که از فاصله زمانی دو یا چهار هفته و سه ماه فراتر برود»

طبق اطلاعات موجود، زمان مناسب برای تزریق دوز دوم واکسن سینوفارم و اسپوتنیک حدود سه هفته و برای واکسن آسترازنکا تا حدود 12 هفته است.

پست بعدی

اسرائیل در آستانه انفجار اجتماعی؛ ماجرا چیست؟

س ژوئن 8 , 2021
تحرکات اخیر در اراضی اشغالی بخصوص اصرار صهیونیست‌های افراطی برای برگزاری راهپیمایی سنتی سالانه در بیت المقدس و واکنش فلسطینی‌ها، سبب شده علاوه بر آمریکایی‌ها، دستگاه‌های امنیتی رژیم اسرائیل هم نگران شوند. بر اساس گزارش رسانه های اسرائیلی و غربی، تشکل های صهیونیستی از جمله "صهیونیست های مذهبی"، "شورای یهودیان" […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000