گزارش آمریکا از امکان نشت کووید-۱۹ از یک آزمایشگاه چینی در ووهان

60bf0806ed889_60bf0806ed88b گزارش یک لابراتوار ملی دولت آمریکا درباره منشاء کووید-۱۹ به این نتیجه رسیده که فرضیه نشت ویروس از یک آزمایشگاه چینی در ووهان قابل قبول است و جای بررسی بیشتر دارد.

روزنامه وال استریت ژورنال روز دوشنبه با استناد به منابع مطلع از این سند محرمانه این گزارش را منتشر کرد.

در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: این مطالعه در ماه مه سال ۲۰۲۰ به دست آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور در کالیفرنیا تهیه شد و هنگام انجام تحقیق در مورد منشاء این پاندمی در ماه‌های آخر دولت ترامپ، وزارت امور خارجه به آن استناد کرد.

براساس این گزارش، ارزیابی لارنس لیورمور بر پایه تجزیه و تحلیل ژنومی ویروس کووید-۱۹ بوده است. لارنس لیورمور از اظهار نظر در مورد گزارش وال استریت ژورنال خودداری کرد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته گفت به مشاورانش دستور داده تا پاسخهایی درباره منشاء این ویروس بیابند. بایدن گفت، آژانسهای اطلاعاتی آمریکا در حال بررسی دو سناریو هستند؛ اینکه انتشار این ویروس نتیجه یک اتفاق در آزمایشگاه بوده یا از ارتباط انسانی با یک حیوان آلوده بوده است اما آنها به نتیجه نرسیدند.

منابع دولت آمریکا اعلام کردند، یک گزارش طبقه‌بندی شده اطلاعاتی آمریکا که در دوران ریاست جمهوری ترامپ منتشر شده ادعا می‌کند که سه محقق در انستیتوی ویروس شناسی ووهان چین در نوامبر ۲۰۱۹ به حدی بیمار شدند که به دنبال دریافت مراقبت بیمارستانی بوده‌اند.

مقامهای آمریکایی، چین را به عدم شفافیت درباره منشاء این ویروس متهم میکنند، اتهامی که پکن بارها تکذیب کرده است.

پست بعدی

اعتراض به روند کند واکسیناسیون کشور

س ژوئن 8 , 2021
عضو شورای شهر تهران نسبت به روند کند واکسیناسیون کشور و رد صلاحیت اعضای شورای شهر پنجم اعتراض کرد. مجید فراهانی در جریان سیصدمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به تلاش آتش نشانان در فرآیند اطفا حریق پالایشگاه تهران گفت: به سهم خودم از فداکاری و ایثارگری آتش […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000