اصلاح طلبان نه از مهرعلیزاده حمایت می کنند و نه از همتی/ ریشه تمام بدبختی های کشور، نبود دموکراسی است/ آیا مرگ سیاسی اصلاحات نزدیک است؟

60be3388e99d0_2021-06-07_19-26 فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: اصلاح طلبان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از مهرعلیزاده و همتی حمایت نمی کنند.

صادق زیبا کلام در گفتگو با خبر فوری با اشاره به رویکرد انتخاباتی اصلاح طلبان در قبال حمایت از محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی اظهار داشت: جریان اصلاح طلب معتقد است مادامی که نتواند از چهره های شناسنامه دار خود در بین نامزدهای تایید صلاحیت شده فردی را داشته باشد، چرا باید به دنبال «نامزدهای مشابه» برود؟

وی افزود: پُر واضح است که اصلاح طلبان در انتخابات امسال از مهرعلیزاده و همتی حمایت نمی کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب دغدغه مهم دیگر این جریان سیاسی کشور را "هدف از انتخابات" عنوان کرد و گفت: ساده ترین تعریف از انتخابات ریاست جمهوری، اجرای مجموعه سیاست هایی از سوی منتخب اکثریت مردم است. در همین رابطه می توان به انتخابات ریاست جمهوری امریکا و پیروزی جو بایدن با اکثریت آرا اشاره کرد که سیاست هایی متفاوت از ترامپ را در پیش گرفته است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که آیا قهر اصلاح طلبان در این دوره انتخابات، مرگ سیاسی این جریان سیاسی را رقم می زند یا خیر؟ گفت: آنچه طی 22 سال گذشته جریان اصلاح طلبی را در بستر احتضار انداخته و اکنون می تواند باعث مرگ این جریان سیاسی شود، این است که اصلاح طلبان به دنبال آزادی خواهی و دموکراسی خواهی برنیایند.

وی ریشه تمام بدبختی های کشور را "نبود دموکراسی" عنوان کرد و گفت: اصلاح طلبان چاره ای جز رفتن به دنبال آزادی خواهی ندارند.

زیباکلام با طرح این سوال که آیا ساده ترین شکل انتخابات در ایران تحقق می یابد؟ تصریح کرد: خیر. سال 1396 اکثریت مردم با مشارکت و حضور پای صندوق، حجت الااسلام حسن روحانی را با 24 میلیون رای به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند، اما هیچ سیاستی تغییر نکرد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه «تمام سیاست های قبلی کماکان و بی وقفه در دوران ریاست جمهوری آقای روحانی نیز ادامه پیدا کرده است»، گفت: من میدان یا دیپلماسی و هیچ شخصی را مقصر نمی دانم. اما اگر مردم از نظام بپرسند در نتیجه مشارکت چه تغییری در سیاست های کلان کشور به وجود آمد، پاسخ چیست؟ از نظر من هیچ تغییر ملموس و مشخصی در سیاست های کشور مشاهده نشده است.

وی در ادامه نکته جالب توجه در طول برگزاری مناظره انتخاباتی را نپرداختن نامزدها به هیچ یک از سیاست هایی که کشور را به وضع موجود انداخته، عنوان کرد و گفت: در این مناظره اگرچه در مورد فساد اقتصادی و مفاسد بحث شد، اما هیچ کدام از نامزدها حتی مهرعلیزاده و همتی نیز به منشاء فساد و چرایی وجود مفاسد نپرداختند. آیا آب، نان و خاک این کشور برخی مسئولان را فاسد می کند؟

زیباکلام با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی فقط به معلول ها می پردازند، گفت: پرداختن به معلول ها بدین معناست که در صورت پیروزی و تشکیل دولت از سوی هر یک از نامزدها، فقط به معلول ها پرداخته می شود. نامزدهای انتخاباتی تا به حال در مورد موضوعاتی مانند حضور ایران در کشورهای دیگر، هزینه های نظامی و هسته ای اظهار نظر نکرده اند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به علت اصلی عدم مشارکت اکثریت کسانی که رای نمی دهند، بیان کرد: این افراد معتقدند تفاوتی میان هیچکدام از نامزدها وجود ندارد و درصورت پیروزی هر کدام، همان سیاست های قبلی ادامه پیدا می کند. بنابراین رفتن پای صندوق رای را اقدامی عبث می پندراند.

پست بعدی

نخست وزیر احتمالی اسرائیل؛ تاجر موفق و نظامی بی‌خرد؛ نفتالی بنت کیست؟/ صهیونیست تندرویی که می‌خواهد با ایران جنگ سرد راه بیندازد

س ژوئن 8 , 2021
نفتالی بنت از رهبران راست گرای رژیم صهیونیستی است که سخت مخالف تشکیل کشور فلسطین است و با ایران نیز دشمنی دیرینه دارد. او یک تاجر ثروتمند است که مدتی در کنار نتانیاهو فعالیت می‌کرده اما حالا مخالف او است. به گزارش خبر فوری، شرایط سیاسی رژیم صهیونیستی در حال […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000