روند بررسی شواهد پرونده سرنگونی هواپیمای مالزی در سال ۲۰۱۴/ این هواپیما بر اثر اصابت یک فروند موشک، سقوط کرد

60be5850778b6_60be5850778be روند بررسی شواهد در دادگاه رسیدگی به اتهامات چهار فرد متهم به نقش آفرینی در سرنگونی پرواز شماره ۱۷ هواپیمایی مالزی بر فراز خاک اوکراین روز دوشنبه در هلند آغاز شد.

به گزارش یورونیوز، رسیدگی قضایی به این پرونده ماه مارس سال ۲۰۲۰ آغاز شده بود اما جلسات استماع و کشمکش بر سر اعتبار حقوقی شواهد تاکنون ادامه یافته بود. دادستانی هلند سه شهروند روس و یک تبعه اوکراین را به دلیل نقش‌شان در سرنگونی هواپیمای خطوط هوایی مالزی به قتل و نقش آفرینی عامدانه در این حادثه متهم کرده است.

پرواز شماره ۱۷ هواپیمای مالزی که در روز ۱۷ ژوئیه سال ۲۰۱۴ (۲۶ تیر ۱۳۹۳) فرودگاه آمستردام را به مقصد کوالالامپور ترک کرده بود بر فراز خاک اوکراین سرنگون شد. در این حادثه ۲۹۸ سرنشین این هواپیمای مسافربری کشته شدند.

محل سقوط این هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ در منطقه‌ای از شرق اوکراین واقع شده بود که نزاع مسلحانه بین نظامیان این کشور و شورشیان مورد حمایت روسیه در آن جریان داشت.

بنا به گزارش گروه تحقیق بین‌المللی درباره این حادثه که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد این هواپیما بر اثر اصابت یک فروند موشک شلیک شده از سامانه موشکی بوک (BUK) متعلق به روسیه در شرق اوکراین سقوط کرد. روسیه هرگونه دخالت در سرنگونی هواپیمای خطوط هوایی مالزی را رد کرده است.

از ۲۹۸ قربانی این حادثه ۱۹۶ نفر تبعه هلند بودند. جلسات دادگاه برای بررسی شواهد که با طرح پرسش از سوی دادستانان و وکلای مدافع متهمان همراه خواهد بود تا روز ۹ ژوئیه (۱۸ تیر) ادامه خواهد یافت. خانواده قربانیان قرار است ماه سپتامبر (شهریور/مهر) فرصت طرح نظراتشان را در جلسات دادگاه پیدا کنند.

چهار متهم این پرونده در جلسه روز دوشنبه دادگاه حضور نداشتند و به طور غیابی محاکمه می‌شوند. آنها در صورت اثبات جرم ممکن است به حبس ابد محکوم شوند.

پست بعدی

5 چالش بزرگ پیش روی دولت سیزدهم

د ژوئن 7 , 2021
رئیس اتاق بازرگانی تهران 5 چالش بزرگ پیش روی دولت سیزدهم را مورد ارزیابی قرار داد. مسعود خوانساری نوشت: چالش اول: دوران جنگ اقتصادی در کنار حوادث ناگواری مانند حادثه هواپیمای اوکراینی، آبان ۹۸، دی ۹۶ و به‌خصوص رشد تورم و بحران معیشت مردم، منجر به «کاهش سرمایه ‌اجتماعی» شده […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000