وزارت بهداشت:‌ واکسن های کرونا در بدن خاصیت مغناطیسی ایجاد نمی‌کنند

60bdd93017294_60bdd9301729d وزارت بهداشت اعلام کرد: بر اساس شواهد علمی موجود، اصولا واکسن‌های کرونا هیچ خاصیت مغناطیسی در بدن ایجاد نمی‌کنند و باقیماندن اجسام روی بدن در مواردی که ادعا می‌شود به دلیل ایجاد خاصیت مغناطیسی توسط واکسن نیست.

کمیته ساماندهی تحقیقات کووید۱۹ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه با انتشار گزاره برگی تاکید کرد: مهمترین مداخله و اساسی ترین راه برون رفت از بحران پاندمی کووید۱۹، واکسیناسیون عمومی است. عدم تزریق واکسن با توجه به شایعاتی که علیه واکسن کووید۱۹ وجود دارد، نتیجه ای جز به مخاطره انداختن سلامت مردم و جامعه نخواهد داشت. این ادعا یک شایعه است و باقیماندن اجسام روی بدن در مواردی که ادعا می شود به دلیل ایجاد خاصیت مغناطیسی توسط واکسن نیست.

این گزاره برگ می افزاید: با توجه به بررسی های انجام شده بر روی منابع علمی و معتبر، شواهدی که نشان دهند واکسن های کووید۱۹ قابلیت القای خاصیت مغناطیسی در بدن انسان دارند، وجود ندارد. ایجاد القای خاصیت مغناطیسی توسط این واکسن ها با شواهد موجود در تضاد است. اگر این واکسن ها قابلیت ایجاد یک میدان مغناطیسی را در بدن داشته باشند یا باید محتویات خود واکسن ها خواص مغناطیسی داشته باشند یا اینکه خاصیت مغناطیسی را در بدن القا کنند.

کمیته ساماندهی تحقیقات کووید۱۹ وزارت بهداشت در این گزارش اعلام کرد: بررسی فرمولاسیون واکسن های کرونا نشان می دهد، هیچ ماده ای که بتواند خواص مغناطیسی مؤثری داشته باشد وجود ندارد. در واقع، ترکیبات این واکسن ها شامل مولکول های زیستی، نوکلئیک اسیدها، لیپیدها، قندها و بافرهایی هستند که در بسیاری از داروهای دیگر و گاهی حتی در مواد غذایی نیز وجود دارند.

بر این اساس واضح است که این ترکیبات به تنهایی یا در ترکیب با یکدیگر ارتباطی با القای میدانهای مغناطیسی ندارند و اصولا لازم به ذکر این واقعیت است که در بدن انسان هر سلولی میدان مغناطیسی خاص خودش را دارد، اما شدت میدان مغناطیسی ایجادشده توسط کل بدن یک انسان بسیار ناچیز و در حدود ۹-۱۰ گاوس است.

برای درک میزان کوچکی این میدان مغناطیسی باید گفت که «یک میلیاردم میدان مغناطیسی کره زمین است». این میزان به زحمت می تواند آهن ربای موجود در قطب نماها را حرکت دهد. همچنین، شدت میدان مغناطیسی آهن رباهای کوچکی که بر روی یخچال ها برای نصب یادداشت های روزانه خود می چسبانیم، در حدود ۱۰ گاوس است. پس میدان مغناطیسی به هیچ وجه قابلیت جذب فلزات را ندارد.

حتی اگر دهها عدد از این آهن رباهای یخچالی را نیز در بدن خود داشته باشیم باز نمی توانند یک قاشق فلزی یا حتی یک آهن ربای دیگر را از ورای پوست و عضلات و بافت همبند جذب کنند. بر این اساس می توان گفت که «مغناطیسی شدن بدن بر اثر تزریق واکسن» موضوع درستی نیست.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، این ادعا با اصول و واقعیت های علمی دیگری نیز در تضاد است. زیرا سیستم عصبی انسان و نیز سیستم ضربان ساز طبیعی قلب بر اساس اختلاف پتانسیل های الکتریکی در دو سوی غشاهای سلولی خود، کار می کنند و این پتانسیل ها و اختلاف بارها به شدت و در حد میلی ولت کنترل می شوند.

کمیته ساماندهی تحقیقات کووید ۱۹ ادامه داد: اگر بدن ما بر اثر تزریق یک واکسن تا حدی خاصیت مغناطیسی پیدا کند که قادر به جذب فلزات باشد. آنگاه حتما فرایندهای عصبی و قلبی تحت تأثیر قرار می گرفتند و در نتیجه حیات فرد دریافت کننده واکسن به سرعت و به شدت و با ایجاد عوارض وخیم تحت تاثیر قرار می گرفتند.

همچنین، اگر مواد فلزی و دارای خاصیت مغناطیسی به این میزان در بدن منتشر شود که قابلیت جذب فلز را در بدن ایجاد کند، اندام ها و بافت های بدن دچار سمیت شدید می شوند و فرد دریافت کننده واکسن در این صورت دچار عوارض وخیمی در سلامت می شود و ایجاد این میزان میدان مغناطیستی با استمرار فعالیت های طبیعی بدن انسان منافات دارد.

این شایعه در فضای مجازی منتشر شد و به سرعت توسط تیم حقیقت یاب خبرگزاری رویترز رد شد، شرکت های واکسن نیز استفاده از مواد فلزی و مغناطیسی را در ساخت واکسن رد کردند به جز موارد محدود و بسیار ناچیز از نمک های آلومینیوم که در تولید واکسن های مختلف رایج است و ده ها سال است از آن استفاده می شود و هیچ عارضه ای هم ندارد.

کمیته ساماندهی تحقیقات کووید۱۹ وزارت بهداشت تاکید کرد: این ادعاها و شایعات هیچ مبنای علمی ندارد و فقط یکسری عبارات گنگ و غیر علمی هستند. پیشتر نیز ادعا شد که شرکت مایکروسافت و در رأس آن بیل گیتس با همکاری دولت های جهانی قصد دارند ریزتراشه های دیجیتالی را از طریق واکسن در بدن افراد قرار دهند تا همیشه و همه جا افراد تحت کنترل و قابل رهگیری باشند؛ اما آیا می شود وجود ریزتراشه ها یا مواد مغناطیسی را به این سادگی در درون این واکسن ها پنهان کرد.

پست بعدی

روادید گروهی بین ایران و روسیه لغو شد

د ژوئن 7 , 2021
برنامه اجرایی موافقت‌نامه «لغو روادید گروهی گردشگری» بین ایران و روسیه امضا شد. بنا بر اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، موافقت‌نامه لغو روادید گروهی شهروندان ایرانی و روسی در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۶ (۲۰۱۷) به امضای دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه رسیده بود که امروز (دوشنبه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000