رژیم صهیونیستی: مذاکرات با لبنان به معنای عادی سازی روابط نیست

60bdd96a77d32_60bdd96a77d38 رئیس هیات مذاکره کننده رژیم صهیونیستی در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی با لبنان در سخنانی گفت که هدف از این مذاکرات عادی سازی روابط با بیروت نیست.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، ایهود ادیری در سخنانی در این باره اظهار کرد: مذاکرات عادی سازی روابط نیست و با این هدف انجام نمی‌شود.

وی افزود: هدف از مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی با لبنان دستیابی به یک توافق برای آغاز کاوش و استخراج گاز در راستای منافع دو طرف است.

ادیری ادامه داد: ما مذاکرات را عادی سازی روابط نمی‌دانیم و به دنبال آن نیز نیستیم. تلاش ما برای حل و فصل مشکل استخراج گاز از طریق مذاکرات جدی است.

وی همچنین تاکید کرد: میادین گازی "تامار"، "لویاتان" در حال فعالیت هستند و تولید "کریش" نیز طی سال آتی میلادی آغاز خواهد شد.

ادیری همچنین تصریح کرد: شاید بخشی از گاز در قسمت مربوط به لبنان باشد اما بیروت تا بدین لحظه اقدام به کاوش برای استخراج آن نکرده است.

این مقام صهیونیستی درباره مذاکرات با لبنان نیز گفت: موضع ما بر پایه سه اصل است؛ نخست قانون بین‌الملل که نحوه ترسیم مرزهای دریایی را تعیین می‌کند، دوم اینکه قانون بین‌المللی بر این مساله تاکید دارد که هدف از ترسیم مرزها تحقق ثبات است و سوم نیز اینکه موضع اسرائیل بر پایه اسناد تاریخی است.

وی ادامه داد: علی‌رغم گذشت هشت ماه از آغاز مذاکرات اما مذاکرات جدی آغاز نشده است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که روزنامه الاخبار اخیرا اعلام کرد که لبنان و رژیم صهیونیستی قصد دارند مذاکرات خود برای ترسیم مرزهای دریایی که اوایل پاییز سال گذشته آغاز شد را این هفته ازسر بگیرند.

دور نخست مذاکرات غیر مستقیم ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی ۱۴ اکتبر گذشته با میانجیگری آمریکا و تحت نظارت سازمان ملل آغاز شد اما این مذاکرات به دلیل کارشکنی‌های تل‌آویو راه به جایی نبرد.

لبنان و چند کشور دیگر حاشیه شرقی دریای مدیترانه و رژیم صهیونیستی درباره مرزهای دریایی اختلاف شدید دارند؛ چراکه این منطقه سرشار از منابع نفت و گاز است.

موضوع ترسیم مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی از زمان تشکیل تحمیلی رژیم صهیونیستی مطرح بوده است.

پست بعدی

عبدالله تربیت درگذشت

د ژوئن 7 , 2021
عبدالله تربیت، مترجمی که عمدتا در حوزه سینما فعالیت می‌کرد درگذشت. سعید قطبی‌زاده، منتقد سینمایی در پی درگذشت عبدالله تربیت نوشته است: «آقای تربیت عزیز، نسل ما مدیون شماست…» همچنین یاشار نورایی، دیگر منتقد سینمایی در بخشی از نوشته‌اش برای درگذشت این مترجم نوشته است: «آخرین بار قبل از همه‌گیری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000