فاصله تزریق دوز اول و دوم واکسن‌های آسترازنکا و سینوفارم چقدر است؟

60bdd12c94d5a_60bdd12c94d5d یک متخصص گفت: فاصله تزریق دوز اول و دوم واکسن کرونا متفاوت است جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد، حدود ۸۰ درصد افرادی که در استان واکسیناسیون مرحله اول را دریافت کردند هنوز برای تزریق مرحله دوم فرصت دارند.

حسن رخشاد با بیان اینکه روند واکسیناسیون در گیلان بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ پیگیری می‌شود، اضافه کرد: هم اکنون واکسیناسیون گروه ۷۰ سال به بالا در استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۷۰ هزار دوز واکسن کرونا در نوبت اول در استان گیلان تزریق شده است، گفت: تعدادی از شهرستان‌ها دوز دوم واکسن را دریافت کردند و حدود ۸۰ درصد فرصت نوبت دوز دوم واکسن در استان فراهم نشده است.

مدیر گروه بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کمبود دوز دوم واکسن کرونا در کشور و به طبع آن در استان، تصریح کرد: جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد، زیرا در اولین فرصت پس از دریافت واکسن دوز دوم واکسن به افراد تزریق خواهد شد، این در حالیست که حدود ۸۰ درصد افرادی که واکسیناسیون مرحله اول را دریافت کردند هنوز برای تزریق مرحله دوم فرصت دارند.

رخشاد در پاسخ به این سوال که فاصله تزریق دوز اول و دوم واکسن کرونا چقدر است؟ افزود: دوز اول و دوم واکسن آسترازنکا به فاصله ۱۲ هفته تزریق، دوز اول و دوم واکسن سینوفارم به فاصله ۲۸ روز و دوز اول و دوم واکسن اسپوتنیک به فاصله ۹۰ روز است‌.

پست بعدی

کمیسیون بهداشت تأخیر در تزریق دوز دوم واکسن کرونا را بررسی می کند

د ژوئن 7 , 2021
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت که این کمیسیون موضوع تأخیر در تزریق دوز دوم واکسن کرونا و نحوه واکسیناسیون را بررسی می کند. همایون سامه یح با قبول نگرانی مردم برای تأخیر در ترزیق دوز دوم واکسن کرونا گفت: اگر مدت زمان مربوطه برای تزریق دوز دوم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000