نشست بررسی دیدگاه‌ های امام خمینی (ره) در ژاپن برگزار شد

60bca7a517db9_2021-06-06_15-17 به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، نشست تخصصی و مجازی با عنوان "بررسی دیدگاه های امام (ره) منطبق با آموزه های امام علی(ع) " با حضور حدود 80 نفر از محققان و علاقه مندان ژاپنی از سوی مرکز رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن برگزار شد.

در این برنامه و پس از ارائه توضیحاتی در خصوص معرفی فعالیت‌ها، اقدامات، منشورات و کتب رایزنی فرهنگی، برنامه های پیش رو و …، دیوسالار رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در ژاپن ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور پروفسور سانو و میهمانان شرکت کننده گفت: در سال گذشته برنامه ای با حضور سرکار خانم دکتر طباطبایی عروس حضرت امام (ره) و استاد دانشگاه در فضای مجازی برگزار شد و امسال نیز به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی، این برنامه را برگزار کردیم و اطمینان داریم با توجه به تسلط جناب آقای دکتر سانو در موضوعات اسلام شناسی و ایران شناسی، اطلاعات جامعی ارائه خواهد شد.

وی در ادامه با ارائه برخی موضوعات از شخصیت امام خمینی(ره) و دیدگاه های برخی از متفکران و سیاستمداران جهان در مورد ایشان، احیاء اسلام و تاسیس حکومتی مبتنی بر استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را از مهمترین دستاوردهای امام برشمرد و تاکید کرد: امام خمینی(ره) نه تنها رهبر مذهبی و بزرگ مردم ایران که بسیاری از مسلمانان جهان هستند و تاثیرگذاری فراوانی را در تفکر ظلم ستیزی و ایجاد عدالت داشته اند.

در این برنامه پروفسور توسئی سانو استاد دانشگاه، از شخصیت های برجسته اسلام شناس و ایران شناس ژاپنی، پدید آورنده چندین اثر از بیانات حضرت علی(ع) و … که در چندین برنامه از جمله اولین دور گفتگوهای دینی ایران و ژاپن، سمینار چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و معرفی ایران در دانشگاه ریوکوکو (کیوتو) و … با رایزنی فرهنگی همکاری و حضور داشته به سخنرانی در موضوع نشست پرداخت.

اسلام شناس ژاپنی با اشاره کوتاه به زندگی امام خمینی (ره) گفت: ایشان از سال ۱۹۲۱ (۱۳۰۰) عرفان را نزد آیت‌الله شاه‌آبادی تحصیل کرد و در سال ۱۳۰۸ کتاب «مصباح الهدایة الی الخلافة و الولایه» و در سال ۱۹۷۰ (۱۳۴۹) کتاب «ولایت فقیه» را تحریر نمود و در سال ۱۹۳۶ (۱۳۱۵) نیز به درجه اجتهاد رسید و تصویری که از ایشان ملاحظه می کنید از لوح فشرده ای است که در شهر قم تهیه کرده ام.

پروفسور سانو افزود: امام خمینی (ره) در سال ۱۹۴۳ (۱۳۲۲) کتاب «کشف اسرار» را ارائه نمود و در آن مدرنیته غربی و سیاست غربزدگی پهلوی را به شدت مورد انتقاد قرار داد و در ۱۹۶۳ (۱۳۴۲) نیز جنبش ضد انقلاب سفید را هدایت کرد و به همین دلیل دستگیر شد، یک سال بعد از ایران به ترکیه تبعید شد و بعدها هم از سال ۱۳۴۴ در حوزه علمیه نجف در عراق تدریس علوم دینی نمود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مدت ۱۰ سال به عنوان رهبر و امام، کشور ایران را هدایت نمود و در سال ۱۹۸۹ (۱۳۶۸) وفات یافت.

اسلام شناس ژاپنی با اشاره به تشییع میلیونی مردم ایران تاکید کرد: پس از رحلت امام خمینی(ره) و پس از گذشت سی و دو سال، کماکان اعتماد و ایمان به ایشان در مردم ایران و بسیاری از مردم جهان به ویژه جهان اسلام ادامه دارد.

وی در ادامه به موضوع سخنرانی پرداخت و برخی از دیدگاه های امام خمینی (ع) به سیاست منطبق با دیدگاه‌های امام علی (ع) از جمله ولایت فقیه را مورد بررسی قرار داد و گفت: با تأسیس جمهوری اسلامی ایران، دیدگاه های عرفانی و آموزه های امام علی (ع) در حوزه سیاست از سوی امام خمینی(ره) بروز و ظهور یافت.

البته برخی از رسانه ها پس از تاسیس جمهوری اسلامی ایران، مطالب غیر واقعی را مطرح می کنند و می گویند که ایران کشور غیر دمکراتیک است اما در حقیقت این طور نیست و کاملا بر عکس است و حتی می بینیم ساز و کاری مانند نظارت بر عملکرد رهبری در این کشور وجود دارد.

دکتر سانو با اشاره به برخی بیانیات امام علی(ع) در نهج البلاغه افزود: نامه امام علی (س) به مالک اشتر را که در نهج البلاغه به عنوان یکی از مهمترین کتاب های اسلامی به ویژه در میان شیعیان قرار دارد و در سال 2016 به ژاپنی ترجمه کرده ام که می توان بسیاری از آموزه ها و توصیه های امام علی(ع) در این نامه را در بیان و رفتار امام خمینی(ره) مشاهده نمود که به درجه ولایت فقیه رسیده بودند و مردم ایشان را امام خود می دانستند و از ایشان پیروی می کردند.

وی همچنین با ارائه آمارهای مختلف، به رشد و توسعه پس از پیروزی انقلاب در این پرداخت و افزود: انقلاب ایران موجب ایجاد تحولات عمیق و فراوانی در این کشور شد و شاهد رشد و توسعه در بسیاری از شاخص ها بودیم و به عنوان نمونه همان طور که در تصاویر هم مشاهده می کنید به موضوع زنان و جایگاه آنان توجه ویژه ای صورت گرفت چنانچه در زمینه تحصیلات دانشگاهی، اشتغال و حضور موثر اجتماعی زنان رشد فراوانی ایجاد شد و فعالیت های چشمگیری را بر عهده گرفتند.

در این برنامه، نماهنگ هایی نیز با موضوع نشست به نمایش در آمد.

پست بعدی

بازار ارزهای مجازی باز هم ریزش کرد

ی ژوئن 6 , 2021
در معاملات امروز بازار جهانی ارزهای مجازی بعد از چند روز دوباره قرمز شد و بیت کوین 4 درصد ریخت. در معاملات امروز بیت کوین حدود 4 درصد ریخت و هم اکنون با قیمت 36361 دلار در حال معامله است. این قیمت نسبت به هفته پیش البته 1.7 درصد بالاتر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000