بریتانیا، کانادا، سوئد و اوکراین از جمهوری اسلامی درخواست خسارت کردند

60b9fbc011acd_2021-06-04_14-39 چهار کشور کانادا، بریتانیا، سوئد و اوکراین، ایران را در جریان رسیدگی به سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، متهم به نقض قوانین بین‌الملل کرده‌اند.

این چهار کشور، ایران را در جریان رسیدگی به شلیک به هواپیمای مسافربری اوکراینی متهم به نقض قوانین بین‌الملل کرده‌اند و از جمهوری اسلامی ایران خواسته‌اند در کنار عذرخواهی رسمی و مجازات عاملان به خانواده قربانیان غرامت پرداخت کند.

در این بیانیه آمده است مسافران این هواپیما که شهروند و یا مقیم این کشورها بوده‌اند به شدت و به شکلی غیرقابل برگشت از این تراژدی آسیب دیده‌اند و جمهوری اسلامی ایران باید با جبران کامل خسارت به این کشورها مسئولیت حقوقی خود را انجام دهد.

در جریان شلیک دو موشک زمین به هوای پدافند سپاه به هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین که از تهران عازم کی‌یف بود همه ۱۷۶ نفر سرنشین پرواز ۷۵۲ با سقوط این هواپیما جان باختند. بسیاری از آنها شهروندان کانادایی-ایرانی بودند که از طریق کی‌یف عازم کانادا بودند. جمهوری اسلامی پس از سه روز، مسئولیت این ماجرا را پذیرفت.

پست بعدی

اعترافات تلویزیونی روزنامه نگار مخالف بلاروسی

ج ژوئن 4 , 2021
روزنامه نگار مخالف بلاروسی با چشمانی اشکبار در برابر تلویزیون این کشور اعتراف کرد. به گزارش بی بی سی، «رومن پروتاسویچ» که پس از منحرف کردن پروازش، ماه گذشته میلادی بازداشت شد، با چشمانی اشکبار در برابر تلویزیون دولتی بلاروس حضور یافت. او در مصاحبه‌ای اعتراف کرد تظاهرات ضد دولتی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000