رکورد اوج مصرف برق تابستان پارسال شکسته شد

60b7e5ece8287_60b7e5ece828b روز گذشته پیک نیاز مصرف برق یا اوج بار به ۵۸هزار و۶۵۰ مگاوات رسید که رکورد جدیدی است.

با این میزان، پیک نیاز مصرف سال گذشته پشت سر گذاشته شد که نشانگر رشد شدید نیاز مصرف برق در کشور است در حالی که هنوز به روزهای گرم تیر و مرداد نرسیده ایم.

مصطفی رجبی مشهدی – سخنگوی صنعت برق – در این باره گفته این در حالی است که روز چهارشنبه برنامه های مدیریت بار نیز به اجرا در آمده بود و یکی از تفاوت آن با سال گذشته نیز در این است که سال گذشته در چنین روزی هنوز بسیاری از ظرفیت های مدیریت بار به اجرا در نیامده بود.

گفتنی است طبق آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق کشور، بیشترین میزان مصرف برق در تابستان سال گذشته در روز سی و یکم تیرماه به میزان ۵۸ هزار و ۲۵۴ مگاوات به ثبت رسید.

برق ۴۹ وزارت خانه، سازمان دولتی، نهاد ملی و بانک در تهران قطع شد

به دنبال افزایش دمای هوای کشور، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ روز گذشته چهارشنبه، ۱۲ خردادماه نیز با هدف جلوگیری از بروز خاموشی در شبکه برق این کلانشهر، برق ۴۹ اداره پرمصرف را در پایتخت، قطع کرد.

حسین صبوری – مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ از ساختمان های متعلق به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، شرکت ملی فولاد ایران، مرکز آمار سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور استخدامی کشور، بانک پارسیان، بانک ملی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان برخی از اداراتی که امروز مشمول قطع برق شده اند نام برد و افزود: از آن جا که بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی طی روزهای آتی، انتظار افزایش بیشتر دمای هوا را داریم ضروری است تمامی مشترکان، حداکثر صرفه جویی ممکن را در مصرف برق به عمل آورند.

وی همچنین با بیان این که در ادامه برخورد با ادارات پرمصرف، روز چهارشنبه نیز برق ۴۹ دستگاه اجرایی در تهران قطع شد گفت: مهم ترین کمکی که مشترکان بخش خانگی می توانند به ما در تامین برق کنند خودداری از استفاده همزمان از وسایل برقی پرمصرف به ویژه در ساعات ۱۲ تا ۱۸ است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ همچنین از ادارات و صنایعی که همکاری مناسبی در مدیریت مصرف برق دارند قدردانی کرد و یادآور شد: گزارش عملکرد ادارات در حوزه مدیریت مصرف برق به شکل هفتگی، تهیه و به استانداری تهران ارسال می شود.

صبوری در همین راستا از ادارات و دستگاه های اجرایی پایتخت خواست تا به منظور جلوگیری از بروز خاموشی احتمالی به ویژه در بخش خانگی شهر تهران، اجرای مصوبات هیات وزیران در خصوص مدیریت مصرف برق را جدی بگیرند.

پست بعدی

خانه جلیلی، رئیسی، زاکانی و مهرعلیزاده چند متر است و چه ماشینی سوار می شوند؟/ اینفوگرافی

پ ژوئن 3 , 2021
نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درباره دارایی و اموال خود سخن گفتند. سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، ابراهیم رئیسی و محسن مهرعلیزاده درباره اموال خود توضیح دادند. سعید جلیلی گفته است مالک یک خانه ۱۲۵ متری و دارای یک خودروی پراید است. مهرعلیزاده گفته است که یک خانه ۲۷۰ متری دارد و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000