دادگاه ویژه لبنان به دلیل کمبود اعتبار مالی تعطیل می‌شود

60b7880633ee1_60b7880633ee4 دادگاهی که سازمان ملل برای محاکمه عاملان ترور رفیق حریری در سال ۲۰۰۵ تشکیل داد اعلام کرده در صورتیکه نتواند کمبود شدید بودجه و اعتبار مالی خود را جبران کند ناگزیر فعالیت خود را بعد از ژوئیه خاتمه خواهد داد.

به گزارش رویترز، دادگاه ویژه لبنان یعنی دادگاه بین‌المللی پرونده ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر اسبق لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: متاسفانه دادگاه ویژه لبنان بدون دستیابی به هیچ بودجه و اعتبار مالی فوری با بحران مالی بی‌سابقه‌ای روبه‌رو است و به این ترتیب بعد از ژوئیه ۲۰۲۱ دیگر قادر به فعالیت نخواهد بود.

رویترز در گزارشی ظرف روزهای گذشته فاش کرده بود که بودجه این دادگاه که ۵۱ درصد آن از مشارکت‌های داوطلبانه و ۴۹ درصد آن از سوی دولت لبنان تامین می‌شود تمام شده است.

دادگاه ویژه لبنان سال گذشته سلیم جمیل عیاش را به صورت غیابی محاکمه و او را متهم ردیف اول ترور حریری و ۲۱ تن دیگر اعلام کرد. این رای در مراحل تجدیدنظر خواهی است.

دادگاه سال ۲۰۰۷ با حکم شورای امنیت تاسیس شد و در سال ۲۰۰۹ شروع به فعالیت کرد و بودجه‌اش در سال گذشته میلادی به ۵۵ میلیون یورو معادل ۶۷ میلیون دلار رسید.

در بیانیه امروز آمده است، به رغم کاهش بودجه سال کنونی به میزان ۳۷ درصد و دریافت کمک‌هایی از سازمان ملل به ارزش ۱۵.۵ میلیون دلار به نیابت از لبنان در مارس اما حمایت‌های مالی دیگر به دست این دادگاه نرسیده است.

پست بعدی

رویترز: تولید اوپک به ۲۵.۵ میلیون بشکه رسیده / ایران در نظر دارد علی رغم تحریم‌ها میزان صادرات خود را افزایش دهد

چ ژوئن 2 , 2021
به گزارش رویترز، از آنجاییکه سازمان اوپک توافق کردند تا بر اساس توافق با هم پیمانانشان، افزایش تولید داشته باشند، میزان تولید این سازمان در ماه می بالا رفت. اما کاهش صادرات ایران و کاهش داوطلبانه اعضای آفریقایی این گروه، این افزایش را محدود کرد. بر اساس بررسی رویترز، 13 […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000