محرمیت 4 ماهه دختر 14 ساله اورا به زنی بی پناه بدل كرد

60b7323e5132f_2021-06-02_11-54 هنوز چهار ماه بیشتر از آغاز دوران نامزدی ما با جاری شدن صیغه محرمیت نمی گذشت كه ناگهان نامزدم ارتباطش را با من قطع كرد و خانواده اش مدعی شدند كه برگزاری مراسم نامزدی فقط برای آشنایی بوده است.

دختر 14ساله در حالی که بیان می کرد در آغاز نوجوانی به زنی بی پناه و درمانده تبدیل شده ام، درباره ماجرای ازدواجش به کارشناس اجتماعی کلانتری طبرسی شمالی گفت: چند سال قبل وقتی پدرم از دنیا رفت، من و برادرم زیر بال و پر مادرم قرار گرفتیم ، خواهر بزرگم ازدواج کرده و به دنبال سرنوشت خودش رفته بود.

مادرم نیز با کارگری در خانه های مردم مخارج زندگی ما را می پرداخت. با این حال من در کلاس ششم ابتدایی ترک تحصیل کردم تا به امور خانه بپردازم.

خلاصه روزگارمان به سختی می گذشت تا این که هفت ماه قبل یکی از دوستان برادرم به خواستگاری ام آمد. «ایرج» در یکی از آهن فروشی های شمال مشهد کارگری می کرد و با برادرم معاشرت داشت.

او مدعی بود چند بار که همراه برادرم به خانه ما آمده، دیوانه وار عاشقم شده است و نتوانسته مرا فراموش کند. او در شب خواستگاری همچنین گفت یک پرونده قضایی در دادگستری دارد که تکلیف آن چند ماه بعد مشخص می شود.

من هم که 13سال بیشتر نداشتم با شنیدن حرف های عاشقانه ایرج به او دل باختم و تصمیم به ازدواج گرفتم، در حالی که هیچ چیزی از زندگی مشترک نمی دانستم.

بالاخره خانواده ام وقتی علاقه مرا به ایرج دیدند، آن ها نیز به این ازدواج رضایت دادند ولی به خاطر سن کم من قرار شد صیغه محرمیت بین ما جاری شود تا زمانی که به 14سالگی رسیدم ،ازدواج مان به صورت محضری و رسمی ثبت شود.

خلاصه مراسم کوچکی گرفتیم و من و ایرج نامزد شدیم. از آن روز به بعد نامزدم به خانه ما رفت و آمد داشت و ما با هم بیرون می رفتیم.

اما چهار ماه بعد ناگهان ورق برگشت و ایرج دیگر به تماس ها و پیام های من جواب نمی داد تا این که پیغام فرستاد قصد ازدواج با مرا ندارد.

چند بار به همراه مادر و برادرم به منزل پدر و مادر ایرج رفتیم ولی آن ها پاسخ قانع کننده ای به ما ندادند.

آن ها می گفتند برگزاری مراسم مقدماتی و جاری شدن صیغه محرمیت و آغاز دوران نامزدی فقط برای آشنایی با یکدیگر بوده است و حالا نیز ایرج قصد ازدواج ندارد.

اکنون که در 14سالگی زنی بی پناه شده ام و هیچ مدرک رسمی برای ازدواجم ندارم، مانده ام که …

شایان ذکر است، به دستور سرگرد مهدی کسروی، رئیس کلانتری طبرسی شمالی بررسی های کارشناسی و مشاوره ای در این باره به مددکاران اجتماعی کلانتری سپرده شد تا ابعاد مختلف ازدواج غیررسمی این زوج مورد رسیدگی قرار گیرد.

پست بعدی

نوسانات بازار موبایل بالا گرفت/ کدام گوشی ها ارزان شدند؟

چ ژوئن 2 , 2021
در ۲۴ ساعت گذشته نوسانات قیمت ها در بازار موبایل بالا گرفته است و در این بین تعداد محدودی از تلفن های همراه مانند آیفون ۱۲ ارزان شدند. در ۲۴ ساعت گذشته نوسانات قیمت ها در بازار موبایل بالا گرفته است و در حالی که تلفن های همراه سامسونگ گلکسی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000