پردیس هوش مصنوعی و سامانه‎‌های «شهاب» و «فراشناسا» شرکت دانش‎‌بنیان پارت رونمایی شد

60b61bffbd492_2021-06-01_16-07 سامانه‌‎های «شهاب» و «فراشناسا» شرکت دانش‎‌بنیان پارت صبح امروز با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در پردیس هوش مصنوعی این شرکت در مشهد مقدس رونمایی شد.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری صبح امروز با حضور در پردیس هوش مصنوعی شرکت دانش‎ بنیان پارت سامانه «شهاب» (شبکه هوشمند ابری) و «فراشناسا» (راهکار جامع احراز هویت غیرحضوری) را رونمایی کرد.

همچنین در این مراسم چهارمین شماره کتاب «دیدبان هوش مصنوعی» رونمایی شد. این سالنامه فعالیت‌های فعالان مختلف هوش مصنوعی کشور را به دقت به تصویر می‌کشد.

در این مراسم، همچنین تفاهم‎نامه سرمایه‎ گذاری صندوق سرمایه‎ گذاری جسورانه پارتیان با شرکت دانش‎بنیان ناوش امضا شد.

پردیس هوش مصنوعی پارت، در دانشکدۀ مهندسی فردوسی مشهد و با هدف برقراری ارتباط نزدیک‌تر و گسترده‌تر شرکت دانش‌بنیان پارت با جامعۀ علمی کشور طراحی و راه‌اندازی شده است. در پی ارتباط پارت با دانشگاه‌ها از سال 1397 و حمایت این شرکت دانش‌بنیان از بیش از بیست رویداد ملی و بین‌المللی دانشگاهی، پردیس هوش مصنوعی پارت افتتاح گردید تا به این ارتباط، شکل جدی‌تری بدهد.

پردیس هوش مصنوعی پارت با اهدافی چون پیشبرد و ترویج فرهنگ پژوهش و نوآوری در صنعت به کمک دانشگاه، ایجاد ارتباط فعال و سازنده با جوامع علمی و پژوهشی و ارتباط نزدیک و مستقیم با اساتید و دانشجویان، ایجاد زمینه مناسب برای جذب پژوهشگران، نخبگان و دانشمندان ایرانی و حمایت از پروژه‌های نوآورانه دانشجویی و پایان‌نامه‌ کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه هوش مصنوعی شکل گرفته است.

شبکه هوشمند ابری شهاب، اولین زیرساخت جامع پردازشی هوش مصنوعی در کشور است که با توان پردازشی بالا و با هدف تسهیل راه‌اندازی کسب‌وکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی کشور توسعه داده شده است. ابررایانه شهاب در حال حاضر شامل زیرساخت پردازشی و بازارچه سرویس‌های هوشمند ابری سهاب است و در آیندۀ نزدیک، به سکوی مبتنی بر وب نیز مجهز خواهد شد.

این شبکه هوشمند ابری، با داشتن طیف گسترده‎ای از GPU ها، کسب‎وکارهای هوش مصنوعی را برای پردازش لحظه‌‌‌‌ای داده‌‌‌های ویدئویی، تصویری، متنی و عددی به بهترین و پرسرعت‌ترین تجهیزات زیرساختی مجهز می‌کند و ‌‌‌شرکت‌ها و سازمان‌های مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های کلان به راحتی می‌توانند به ارائه خدمات بپردازند. شبکه هوشمند ابری شهاب با تامین زیرساخت‌های پردازشی، فرصتی برای کسب‌وکارها ایجاد می‌کند تا هزینه و دغدغه نگهداری تجهیزات و پشتیبانی خدمات را نداشته باشند و انرژی و زمان خود را تنها بر فرایندهای حیاتی خود متمرکز کنند و در نتیجه، سرمایه‌های خود را به سمت سودآوری بیشتر هدایت کنند.

سامانه «فراشناسا» یک سامانه احراز هویت غیرحضوری است که عملیات احراز هویت افراد را با استفاده از سرویس‌های هوش مصنوعی «شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت»(سهاب) و زیرساخت قدرتمند سخت‌افزاری «شبکه هوشمند ابری» این شرکت(شهاب)، انجام می‌دهد.

«فراشناسا» از سرویس‌های هوش مصنوعی متنوعی بهره می‌گیرد که از جمله آنها می‌توان به سرویس پردازش تصویر، پردازش صوت، زنده‌بودن تصویر، پردازش دستورات حرکتی و بافت چهره اشاره کرد. این سامانه با بهره‌گیری از داده‌های سازمان‌های قانونی مانند ثبت احوال و دریافت مدارک هویتی و قانونی مانند کارت ملی، گواهینامه و… می‌تواند هویت کاربر احرازشونده را با داده‌های مرجع تطبیق داده و دقیق‌ترین نتیجه را به پذیرنده ارائه دهد.

دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مراسم بر اهمیت فراوان هوش مصنوعی تأکید کرد و گفت: هوش مصنوعی قدرت آینده است.

وی ابراز امیدواری کرد با مجموعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت، ابعاد این تکنولوژی را برای جوانان روشن نماید.

دکتر علی رسولی‌زاده در حاشیه این بازدید و امضای تفاهم‌نامه میان صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه پارتیان و شرکت دانش‎بنیان ناوش گفت: موفقیت‌های بزرگی که این روزها توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در حال رقم خوردن است، ناشی از اتکای کشور و حاکمیت به نیروهای جوان و متخصص در طول یک دهۀ گذشته است.

وی افزود: صندوق سرمایه‎گذاری جسورانه پارتیان با مدیریت شرکت پردازش اطلاعات پارت فعالیت رسمی خود را از مهرماه سال 1399 آغاز کرده است. با توجه به دانش و تجربه شرکای این صندوق در حوزه هوش مصنوعی، مالی، بانک و پرداخت این صندوق علاوه بر سرمایه نقدی قادر است سرمایه ‎های معنوی را نیز در اختیار استارت‌آپ‎ها قرار دهد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت اظهار داشت: از جمله فعالیت‌های این صندوق تاکنون، سرمایه‌گذاری‌ بر استارت‌آپ نانو واچ، ارائه‌دهندۀ راهکارهای منابع انسانی بوده است.

رسولی‌زاده خاطرنشان کرد: دومین سرمایه‎گذاری این صندوق، روی شرکت دانش‌بنیان ناوش با هدف تکمیل و توسعه محصول، افزایش تولید و افزایش سهم بازار این شرکت است که امروز در حضور معاون رئیس‌جمهور انجام گرفت.

وی گفت: شرکت دانش‌بنیان ناوش در حوزه تکنولوژی مالی، شهر هوشمند و صندوق فروشگاهی فعالیت می‌کند.

پست بعدی

شناسایی اولین مورد انسانی ابتلا به آنفلوآنزای مرغی در چین

س ژوئن 1 , 2021
کمیسیون ملی سلامت چین از شناسایی اولین مورد ابتلا به آنفلوآنزای مرغی H10N3 در انسان خبر داد. کمیسیون ملی سلامت چین امروز (سه شنبه) اعلام کرد: ابتلای یک مرد ۴۱ ساله در استان جیانگسو به آنفلوآنزای مرغی H10N3 تایید شد. در اطلاعیه این کمیسیون آمده است: این مرد ۲۸ آوریل […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000