مردم با مشارکت، نزدیک‌ترین نامزد به آرمان‌های خود را انتخاب کنند

60b5ebe37df31_2021-06-01_12-42 سخنگوی دولت گفت: اگر چه آحاد جامعه شاید آنچه انتظار داشته اند را در میان نامزدهای نهایی نبینند اما مردم با مشارکت در پای صندوق‌های رای نزدیک‌ترین نامزد به آرمان‌های خود را انتخاب کنند.

علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به پیش رو بودن نیمه خرداد گفت: خرداد، ماه سرنوشت‌ساز و تاریخ‌ساز ملت ایران کهن است. ۱۴ خرداد روز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که یک رهبر دینی است و پرتو ایشان به اقصی نقاط جهان از جمله جهان اسلام رسید.

وی افزود: امام خمینی (ره) واضح نظریه حرکت انقلاب مردمی علیه پیوند استبداد و جهان خوارگی در نظام نابرابر جهانی بود و به جرات می توان گفت بعد از رحلت ایشان جهان در طول تاریخ،‌ هیچ نمونه و نظیری از بدرقه بیش ‌از استقبال، به خود ندیده است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با بیان اینکه، بدون شک ۱۴ خرداد، برای همیشه نمادی از احترام یک ملت به رهبری فداکار، صادق، متوکل به خدا و مومن به مردم است، اظهار کرد: به یاد دارم در آن روز، یک نگرانی عمیقی جامعه را فرا گرفته بود و بدخواهان ایران، چشم‌انتظار بن‌بستی ‌بحران‌زا بودند. اما سرمایه عظیم اجتماعی به جا مانده از امام راحل و اعتماد عمیق مردم به حاکمیت، اجازه نداد رویای آنان تعبیر شود.

ربیعی افزود: این سرمایه‌ها در کنار شخصیت‌ روشن، آگاه و اجماع ‌ساز مقام معظم رهبری که مورد اعتماد امام خمینی و جامعه بود، باعث شد تا انتقال رهبری و دوره گذار در نهایت آرامش و با امید به آینده، انجام شود.

وی افزود: امام خمینی، رهبری بود که مورد اعتماد مردم بود و اعتمادی متقابل در ایشان وجود داشت. برای همین در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ امام همراه با مردم، مقطعی تاریخی را آفرید و باعث شد تا نیمه خرداد، تبدیل به یک نماد بشود؛ نماد روزگاری که آنچنان انسداد سیاسی و سرکوب نظامی گسترش یافته بود که از دورن این استبداد،‌ حرکتی مردمی توسط اقشار محروم شکل گرفت و به نمادی علیه ظلم و ‌دیکتاتوری شاهنشاهی تبدیل شد.

ربیعی، ۱۵ خرداد را قیام مردمی بی‌سلاح علیه یک رژیم تا دندان مسلح دانست و گفت: در امتداد آن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رویدادی تاریخی با تکیه بر عدم خشونت و با محوریت مردم بود. انقلاب با پشتوانه گفتمانی ۱۵ خرداد به پیروزی رسید و تداوم حرکت عظیم مردم، باعث شد تا انقلاب پیروز شود. آن «حضور صلح‌آمیز مردم» در ادامه روندش، با تدبیر امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سرعت به «حضور در پای صندوق» تبدیل شد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری صندوق‌های رای را دستاورد بزرگی دانست که در کوران دو انقلاب مشروطه و اسلامی به دست آمد و گفت: صندوق‌های رای میراث انقلاب و امام و دستاورد مشروطه است.

وی ادامه داد: این ملت با کودتاها، جنگ تحریم و جنگ اقتصادی با فراز نشیب‌های زیادی روبرو شد و از آنها عبور کرد. جمهوریت دستاورد بزرگی بود که در مقاطع مختلف آن را حفظ کردیم.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری اضافه کرد: صندوق‌های رای میراث گرانبها از تاریخ فداکارانه ملت ایران هستند که برای حفظ آن جان‌های زیادی فدا شده‌اند.

ربیعی با بیان اینکه نبود صندوق رای و فقدان دموکراسی در نظام شاهنشاهی، موجب «ترس دائمی حاکمان از مردم» و « بی اعتمادی قهرآفرین مردم به حاکمان» شده بود، تصریح کرد: امام راحل و میراث ارزشمند او که از دل انقلاب و از رفراندوم فروردین 58 بیرون آمد به ما آموخت که صندوق رای نه ترس دارد و نه قهر می پذیرد.

وی ادامه داد: صندوق رای چیزی جز میانجی و داور میان حکومت و شهروندان نیست و خوشبختانه با دفاع و حمایت رهبر معظم انقلاب از صندوق ها و حضور مردم پای صندوق های رای این مساله مورد توجه مستمر ایشان قرار دارد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: همچنین امروز در راه تداوم جمهوریت برخی گلایه و انتقاد دارند که دامنه انتخابها محدود شده است. امروز شاید همه آحاد جامعه آنچه را که انتظار داشتند در میان نامزدهای نهایی نمی بینند اما جامعه ما نشان داده که همیشه فرصت‌ هایی باور نکردنی خلق می کند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری یادآور شد: جمهوریت همان نیرویی جادویی و الهی است که پیش از این توانسته بود مرجع تقلیدی تنها و بدون پشتوانه‌های مادی در جماران را به منبع قدرتی حیرت آور و الهام بخش برای میلیون ها نفر در سراسر جهان تبدیل کند. بدون تردید، امام راحل صاحب کراماتی متعالی بود. اما آنچه به او قدرت داد با یاری خداوند تا چنین تاثیر شگفت آوری برجای بگذارد، پشتیبانی جمهور و اکثریت مردمی بود که اراده و آرمان های بزرگ خود را در قامت این مرد تجلی دادند.

ربیعی با بیان اینکه نیروی جمهوریت از درون اکثریت می‌جوشد و می‌تواند به نیروی سترگی در پیشرفت کشور تبدیل شود، اظهار کرد: تاکنون بهای انقلاب و تداوم آن به تعبیر رهبری در سایه اعتمادهایی بود که در میان صندوق‌های رای جوشیده است و مردم حتما می‌توانند با مشارکت خود در میان نامزدهای موجود نزدیکترین فرد به آرمان های خود را انتخاب کنند. صندوق را پاس بدایم که تداوم بخش نیازها و تغییرات نسلی است نیازمند رشد توسعه ثبات و امنیت ملی ما است و توصیه به همگان مشارکت در صندق های رای و انتخاب فردی است که به دیدگاه‌ها، نگرش‌ها و آرمان‌های خود را نزدیکتر می‌بینند.

ادامه دارد

پست بعدی

ثبت نام در سامانه املاک و اسکان تمدید می شود/ مستاجران برای تغییر اطلاعات یک ماه فرصت دارند

س ژوئن 1 , 2021
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از آنجایی که برخی از افراد هنوز اطلاعات خود را در سامانه املاک ثبت نکرده‌اند؛ پیشنهاد تمدید مهلت ثبت نام را داده‌ایم. محمود محمودزاده با بیان اینکه درخواست تمدید مهلت ثبت نام برای سامانه املاک و اسکان داده شده است، گفت: برای جلوگیری از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000