همتی: دولت من دولت تعامل، از خانه تا جهان است

60b3cc2270e82_2021-05-30_22-02 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت من دولت تعامل است؛ از خانه تا جهان و با تعامل بسیاری از کارها را می‌توان انجام داد.

عبدالناصر همتی در برنامه خبری ۲۰:۳۰ اظهار کرد: سنگینی کار را می دانم و ریاست جمهوری مسوولیت سنگینی است و با اطلاع وارد شدم و مرد میدان هستم و نگرانی ندارم چون شاهد بودم افرادی که وارد شدند پاسخگوی نیازهای مردم نیستند بنابراین وارد شدم.

وی درباره آشنایی با مشکلات اقتصادی کشور افزود: من رییس بانک مرکزی هستم و به تمام مسائل اقتصادی، سیاسی آشنا هستم و کار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی انجام دادم و در جریان کامل مسائل کشور هستم قطعا و بهتر از افرادی که کار کردند کار خواهم کرد

وی افزود: دولت من دولت تقابل نیست و اگر نتوانم مشکلات را برطرف کنم دلایل را به مردم می گویم که چرا این اتفاق نیفتاد.

همتی تاکید کرد: در حل مشکلات اقتصادی هماهنگی تیم اقتصادی خیلی مهم است و من به عنوان اقتصاد دان آمدم تا تیم اقتصادی زیرنظر من باشد.

وی افزود: مشکل ما این است که رییسان جمهوری سابق سیاسی بودند و اقتصاددان نداشتیم و من آمدم مشکلات اقتصادی را برطرف کنم و می‌توانم این کار را نیز انجام دهم و بینش و علم اقتصادی لازم را هم دارم و بینش اقتصادی را در دولت حاکم خواهم کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره آگاهی از وضعیت و مشکلات مردم گفت: من به حاشیه شهر تهران و مکان‌هایی که مردم با شرایط سختی زندگی می‌کنند رفته‌ام و در جریان زندگی مردم هستم و برای زندگی سخت مردم باید راهکاری اندیشیده شود و یکی از دلایلی که من به صحنه آمدم این است که تصور کردم آخرین فرصتی است که بتوانیم مشکلات مردم را برطرف کنیم.

وی درباره افزایش قیمت‌ها گفت: تحریم مهمترین تاثیر را بر اقتصاد کشور دارد برخی می‌خواهند این موضوع را انکار کنند و این اشتباه است البته مشکلات مدیریتی و اجرایی نیز داریم اما بیش از ۵۰ درصد مشکلات به دلیل تحریم است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوریافزود: وقتی درآمد ارزی کشور به یک ششم کاهش می‌یابد مطمئنا بر اقتصاد کشور تاثیر می‌گذارد.

وی گفت: اگر به جای مردم بودم به برخی از شعارهای پوپولیستی که نامزدها سرمی‌دهند اعتماد ندارم زیرا اعلام می‌کنند مبالغی را پرداخت می‌کنند بدون اینکه بگویند منابع لازم برای این امر را از کجا تامین خواهند کرد.

همتی افزود: در شرایطی که در برخی از ماه‌ها برای پرداخت حقوق کارکنان مشکل داریم چگونه می‌توان این مبالغ را پرداخت کرد.

وی اظهارداشت: من خیلی وعده نداده‌ام من تلاش می‌کنم اشکالات حکمرانی اقتصادی را اصلاح کنم و امیدوارم مردم اعتماد کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اعضای کابینه خود را در آینده نزدیک و قبل از رای گیری معرفی می کنم و هم اکنون به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

وی درباره انتخاب مردم و میزان رای آنها برای انتخاب شدن گفت: اگر رای نیاورم از مردم بابت میزان رأی که دادند تشکر خواهم کرد و به رییس جمهور منتخب تبریک خواهم گفت.

همتی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند شما بخشی از وضع موجود هستید و نوسانات نرخ ارز در دوره شما اتفاق افتاده است، گفت: من بخشی از وضع موجود نیستم بلکه بخشی از تغییر وضع موجود هستم و در شرایط بحرانی وارد بانک مرکزی شدم تا اقتصاد کشور را نجات دهم و به نظر خودم موفق هم بودم.

وی ادامه داد: قبول دارم نوسان ایجاد شده است اما در شرایطی که یکصد میلیارد دلار درآمد و تورم ۳۵ درصدی داشتیم . من سال گذشته با پنج میلیارد دلار درآمد و تورم ۳۹ درصدی اقتصاد را بستم. بنابراین باید بخش پر لیوان را ببینیم مشکل ما این است که آنچه را که می‌توانست اتفاق بیفتد را ندیدیم و می‌توانم بگویم موفق بودم و اگر با همین قدرت در ریاست جمهوری وارد شوم حتما وضعیت اقتصادی کشور بهبود می‌یابد.

همتی درباره فرزندان خود نیز گفت: در فضای مجازی عکس از خانمی ساکن کالیفرنیا منتشر کردند که شباهت اسمی دارد و به عنوان دختر من معرفی کردند در حالیکه من دو دختر دارم که یکی متخصص کودکان است و دیگری دانشجوی معماری در داخل کشور و پسرم هم استاد دانشگاه است و هر سه در داخل کشور ساکن هستند .

وی در پایان گفت: من صدای خاموش مردم هستم و اگر مردم قهر کنند در واقع من را تنها می‌گذارند رقیب من پنج نامزد ریاست جمهوری نیست رقیب من قهر مردم با صندوقهاست و امیدوارم این قهر را بشکنند و کمک کنند وارد عرصه اصلاح اقتصاد کشور شوم.

پست بعدی

دعوای قدرت در اسرائیل شدت گرفت

ی مه 30 , 2021
همزمان با اعلام تشکیل دولت ائتلافی در اسرائیل با حضور بنت رهبر حزب یامینا و لاپید رهبر حزب لیبرال "یش عتید" دعواها بر سر قدرت شدت گرفته است. نفتالی بنت رهبر دولت ائتلافی آینده در آخرین اظهارات خود گفت: دولت جدید بر مبنای مشارکت و همکاری خواهد بود و از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000