زمزمه های واکسیناسیون زنان باردار و نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله

60b36764b5e02_2021-05-30_14-52 مجری مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت با بیان اینکه با شرکت دارویی شفافارمد برنامه داریم به زودی روی زنان باردار و افراد ۱۲ تا ۱۸ سال نیز مطالعه کنیم گفت: امیدواریم با انجام این مطالعات از اوایل سال تحصیلی، نوجوانان هم واکسینه شوند.

محمدرضا صالحی در نشستی با خبرنگاران با موضوع ارائه گزارش پیشرفت فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت با بیان اینکه نتایجی که از فاز دوم به دست آمد چه از حیث ایمنی زایی و چه از حیث اثربخشی بسیار امیدوارکننده بود گفت: ما به قدری اطمینان داشتیم که عزیزان خودمان را وارد مطالعه کردیم و مادرم واکسن را در فاز دوم دریافت کرد.

وی افزود: اگر وزارت بهداشت طی هفته های آتی تاییدیه های لازم را صادر کند یک تحول و افزایش قابل توجهی در واکسیناسیون عمومی اتفاق می‌افتد.

مجری مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت با بیان اینکه با شرکت دارویی شفافارمد برنامه داریم به زودی روی زنان باردار و افراد ۱۲ تا ۱۸ سال نیز مطالعه کنیم گفت: امیدواریم با انجام این مطالعات از اوایل سال تحصیلی نوجوانان هم واکسینه شوند.

صالحی با اشاره به اینکه نتایج مطالعات فوق العاده بوده و می توان گفت اثرگذاری اش در پیشگیری از ابتلا قابل توجه بوده است اظهار کرد: مطالعات بیش از ۸۰ درصد ایمنی را نشان می دهد. حداقل در افرادی که مرحله اول واکسن را دریافت کرده بودند تا شش هفته بعد از تزریق دوم ایمنی زایی حفظ شده و ادامه یافته است.

وی در پاسخ به اینکه آیا می‌توان واکسن های مختلفی دریافت کرد؟ گفت: در دنیا در مقطعی این بحث مطرح بود که از واکسن هایی با پلتفرم‌های مختلف استفاده شود اما دیدند با افزایش واکنش های آلرژیک همراه شده است. بنابراین توصیه می شود افراد از یک پلتفرم واکسن استفاده کنند.

پست بعدی

به روزرسانی ثروتمندان جهان

ی مه 30 , 2021
برنارد آرنو جای بزوس را در صدر فهرست ثروتمندان جهان گرفت. نشریه فوربس طبق روال گذشته اقدام به معرفی ثروتمندترین افراد جهان کرد که بر این اساس و تا پایان ماه می، برنارد آرنو موفق شد به عنوان ثروتمندترین فرد جهان معرفی شود. در حال حاضر ۵۳ فرد با ثروت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000