توصیه محققان آلمانی به دولت: افزایش سالانه ۱۰ درصد به مالیات دخانیات

60b0c25747a4d_2021-05-28_14-43 پژوهش‌گران آلمانی و مرکز کمک به بیماران سرطانی از دولت خواستند برای کاهش مصرف دخانیات اقدامات سخت‌گیرانه‌ انجام دهد. آنها پیشنهاد کردند مالیات دخانیات سالانه ۱۰ درصد افزیش یابد و تبلیغات دخانیات به طور کامل ممنوع شود.

در یک برنامه‌ریزی درا‌زمدت "مرکز آلمانی کمک به بیماران سرطانی" که در روز پنج‌شنبه ۲۷ مه (۶ خرداد) انتشار یافت، گفته می‌شود در سال ۲۰۴۰ یعنی ۲۰ سال دیگر می‌توان تقریبا آلمان بدون دخانیات را تصور کرد.

پژوهش‌گران برای رسیدن به این هدف افزایش قابل توجه مالیات بر دخانیات را به دولت توصیه کردند. طبق پیشنهاد آنان مالیات بر دخانیات حداقل ۱۰ درصد باید در سال افزایش یابد.

طبق تصمیم دولت آلمان ولی افزایش مالیات بر دخانیات از سال آینده و تنها دو نیم در صد در سال در نظر گرفته شده است.

محققان آلمانی و مراکز کمک به بیماران سرطانی همچنین خواستار ممنوعیت کامل تبلیغات دخانیات شدند.

دخانیات خطر ابتلا به بیماری‌های سرطان‌زا، التهاب مفاصل و برونشیت را در افراد سیگاری یا سیگاری‌های غیرفعال افزایش می‌دهد. دخانیات دومین عامل ابتلا به بیماری‌های قلبی، پس از فشار خون بالا، محسوب می‌شود.

با شروع پاندمی کرونا درباره عواقب مصرف دخانیات کم‌تر بحث می‌شود.

در حالی‌که مصرف سیگار موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌های خطرناک است.

طبق آماری که در آلمان انتشار یافته از هر چهار آلمانی بزرگسال یک نفر به طور منظم سیگار می‌کشد.

بر اساس برآورد مرکز آلمانی کمک به بیماران سرطانی ولی می‌توان با اقدامات قاطع سیاسی آمار سیگاری‌ها را در کمتر از دو دهه به پنج درصد میان بزرگسالان و دو درصد میان جوانان کاهش داد.

پست بعدی

حباب سکه در حال تخلیه شدن است

ج مه 28 , 2021
طبق تحلیل نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی، حباب سکه در حال تخلیه شدن است و پایین‌ترین میزان خود طی سال‌های اخیر را تجربه کرده است. محمد کشتی‌آرای در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000