چکیده مصاحبه مهندس رجبی ،مدیر عامل شرکت تجارت گستر

امروز در خدمت یکی از بزرگترین مدیران در حیطه صنعت و تجارت الکترونیک هستیم.
سلام عرض میکنم خدمت مهندس رجبی،
گفت و گویی با مخاطبین ما داشته باشید تا سوالاتمون رو شروع کنیم و در این زمان از حد اکثر تجربیات شما استفاده کنیم :

  • سلام دارم خدمت شما و همراهان محترمتون و همچنین یک خسته نباشید به همکاران پرتلاشتون

جناب رجبی اگر ممکنه که ابتدا از حیطه کاری و یا بهتره بگم حیطه های کاریتون برامون بگین تا مخاطبین ما بیشتر با شما آشنا بشن:

  • بنده سعید رجبی مدیر عامل شرکت تمام صنعتی مهندسین تجارت گستر پارس مهام و عضو هیئت رئیسه شرکت ویرا پاد مهام و همچنین بنیان گذار اپلیکیشن سرکار و مدیر فروشگاه اینترنتی راسین ، و از طرفی متخصص آموزش آشنایی و کار با RfID و پنل های خورشیدی در خدمت شما عزیزان هستم.

مهندس،شما از چه سالی کار رو شروع کردید که در این سن پایین،۲۶ ۲۷ سالگی به این موفقیت رسیدید :

  • عارضم به خدمت شما، در زمینه کار تولیدات صنعتی و تجارت الکترونیک، علاقه ای بوده که از بچگی وجود داشته،اما به صورت رسمی از سال ۹۳ برای عملی کردن پروژه ها دست به کار شدم و ابتدا وارد حیطه تجارت الکترونیک،و پس از اون با توجه به سوابق تحصیلی وارد صنعت و تولید قطعات صنعتی و روشنایی شدم .

به جرأت میشه گفت صاحب یکی از بزرگترین شرکت های تجارت الکترونیک هستید،و بخصوص اینکه اشتغالزایی بسیار زیادی در کشور داشتید،
ممکنه که بیشتر برامون توضیح بدید :

  • ما در ویرا، خودمون رو تبدیل به یکی از غولهای تجارت الکترونیک و خدمات مجازی در ایران کردیم.اعم از آموزش کسب و کار با برترین مدرس ها،و هم ارائه بهترین خدمات و تبلیغات برای کسب و کار ها.
    شاید سوال باشه که چطور به این مهم دست پیدا کردیم? و چرا دیگر رقبا مارو از غولهای این کسب و کار میدونن؟
    تا این لحظه بیش از ۴۰۰ نیروی ثابت و چند صد نیرو به صورت غیر مستقیم در ویرا کسب درامد میکنن،و این از قشنگترین و لذت بخش ترین کارها برای بنده در این سن و سال به حساب میاد،که قطعا نمایانگر قدرت این مجموعه هستش.
    در تجارت گستر ،چند ده نخبه از فارغ التحصیلان دانشگاهی در کنار خودمون داریم که در حیطه تولیدات صنعتی،پنلهای خوردشیدی ،و خدمات روشنایی مشغول به ایده پردازی،ساخت و تولید هستند.

اپ سرکار یکی از پرکاربردترین ایده ها در خدمات مجازی شما بوده جناب رجبی،چقدر کار دانش آموخته ها و متخصص ها رو برای کاریابی راحت کردید،چطور این ایده به ذهنتون اومد،و به جد عملیش کردید:

  • ما بیشتر به دنبال اشتغالزایی در جامعه بودیم و هستیم.
    با افزایش ارتباط کارجو و کارفرما،میشد خیلی از مشکلات اشتغالزایی رو از بین برد،چه از نظر دریافت نیرو متخصص برای کارفرمان در زمینه کاریشون ،و چه معرفی نیرو متخصص در هر زمینه ای .
    یکی از دلایل افت کسب و کار این هستش که کارفرمایان نمیتونن به راحتی نیروی متخصص مربوط به شغلشون رو پیدا بکنن،
    اما در سرکار،کارجو و کارفرما به راحتی همدیگه رو پیدا میکنن و این مشکل به کل ریشه کن میشه.
    راه اندازی اپ سرکار به عنوان اولین و معتبر ترین اپ،جهت ارتباط کارجو و کارفرما،یکی از مهمترین کارهای بنده بوده،که هم کارجو کارفرمای مد نظر رو پیدا کنه و هم کارفرما نیروی متخصص مرتبط با کارش .

. چندی از دانشجو ها و علاقه مندان به Rfid پرسیده بودن که مهندس هنوز هم تدریس و آموزش این تکنولوژی رو دارن یا خیر:

  • بله ،آموزش کار با Rfid و در کنارش پنل های خورشیدی رو داریم،اما به صورت محدود،و بیشتر برای نیروهای شرکت ،جهت رشد ایده های صنعتی و تولیدات داخلی شرکت تجارت گستر.

دعوت نامه های نسبتا زیادی هم از کشور های صنعتی داشتید،قصد کار در کشورهای دیگه رو ندارید؟

  • خیر،بنده زمانی در کشور دیگه شروع به کار میکنم که یک شعبه ای از شرکتم رو در اون کشور احداث کرده باشم.
    قطعا نه من و نه همکارانم،جز برای خودمون،برای هیچ شرکتی در هیچ جای دنیا کار نخواهیم کرد.
    افرادی مثل شما باید هم موفق باشن،کامل از خانواده دورید درسته؟
    بله،خانواده در جنوبیترین قسمت استان فارس زندگی میکنن و ما هم در مشهد مشغول به کار هستیم.
    هر چند ماه یکبار قطعا به خونه و خانواده سر میزنیم.هرچند ارتباط تلفنی به صورت روزانه هستش،اما خب هیچ چیز مثل دیدار خانواده از نزدیک آرامش بخش نیست.

مهندس با این مشغله کاری ،اوقات فراغت و برنامه ای جدا از کار هم در روز دارید:

  • هر شخصی اگر قصد داره در کارش موفق باشه،باید زمانی رو برای آرامش فکر و ذهن،سلامت جسم و تقویت حافظه کنار بذاره.
    من زمانی از روز رو با تماس با خانواده برای ارامش،ورزش تناسب اندام و پیاده روی صبحگاهی برای سلامت جسم و مطالعه شب برای تقویت حافظه و افزایش اطلاعات کنار میذارم.
    شاید زمان کوتاهی باشه،اما تاثیرگذاره.

_ چه چیزی در زندگیتون اتفاق افتاد که فکر کردید این راه رو درست انتخاب کردید و باعث شده از زندگی راضی باشید:

همین که در سن ۲۷ سالگی ،تا به امروز،بیش از ۴۰۰ نفر به صورت ثابت و.مستقیم،و بیش از چند صد نفر به صورت غیر مستقیم در شرکت بنده مشغول به کار هستند و برای امرار معاش خانواده در کنار ما کسب درامد میکنن،یعنی راه رو به درستی رو انتخاب کردیم،و نتنها راضی هستیم،بلکه لذت بخش هم هست.
هر چند این آمار میتونه طی سالهای آینده به چند هزار نفر هم افزایش پیدا کنه تا از خودمون راضی تر هم باشیم.

جناب رجبی رشته تحصیلی شما برق بوده درسته؟

  • بله بنده در رشته برق،گرایش مخابرات تحصیل کردم ،و به همین دلیل شرکت تجارت گستر رو تاسیس کردم تا بتونم هم در حیطه آموزش صنعتی و هم تولیدات صنعتی خدمتی کرده باشم.

توصیه شما برای موفقیت در کسب و کار برای افرادی که تازه شروع به کار کردن چیه :

  • کافیه به هر چیزی در جای خودش و در زمان خودش برسید.
    خانواده،کار،ورزش،مطالعه،سفر و …
    اگر به همه چیز در زمانش خودش اهمیت بدید،در زمان کار، ذهن شما به هیچ سمتی پرت نمیشه،پس چراغ اصلی موفقیت اینجاست ک روشن میشه،و تلاش و تمرکز برای موفقیت اون رو تکمیل میکنه.
    سعی کنید هر چیزی رو در جای خودش قرار بدید،نه در شعار،بلکه در عمل

جناب رجبی خیلی خوشحال شدیم که بالاخره دعوت ما رو پذیرفتین و زمانی رو برای ما کنار گذاشتید،اگر صحبت پایانی دارید بفرمایید:

  • در ابتدا تشکر میکنم از خانوادم،که همواره در هر کاری کنارم بودن،و در ادامه بسیار خوشحالم ک دوست و همکار بزرگی همچون جناب حیدری در کنارم هستن،که بتونیم با کمک هم غیر ممکن ها رو ممکن کنیم.
    یک خسته نباشید هم به پرسنل زحمت کش شرکت،که بی وقفه و خستگی ناپذیر در حال کار هستند.
    و در آخر هم تشکر میکنم از شما برای دعوت بنده،و ان شاءالله در کارتون موفق باشید،و به همین شکل روز به روز به رشد اطلاعات و اطلاع رسانی های جامعه کمک کنید

پست بعدی

تاثیر ماده موثره زردچوبه بر کاهش علائم سندرم "تخمدان پلی‌کیستیک"

پ مه 27 , 2021
بررسی‌های یک مطالعه نشان داد مصرف "کورکومین"؛ ماده موثره زردچوبه، برخی از علائم مرتبط با کیفیت زندگی افراد را می‌تواند بهبود بخشد. پژوهشگران کشور تاثیر این ماده بر «سندرم تخمدان پلی‌کیستیک» را مورد بررسی قرار داده‌اند. «سندرم تخمدان پلی‌کیستیک» یکی از شایع‌ترین اختلالات غدد درون‌ریز زنان در سن باروری است. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000