کنترل اضطراب ناشی از همه گیری با رژیم غذایی

60aeaab628079_60aeaab62807b کارشناسان سلامت می گویند احساس اضطراب ناشی از بیماری کووید-۱۹ را می توان با اعمال تغییرات محدودی در رژیم غذایی کنترل کرد.

آغاز همه گیری بیماری کووید-۱۹ و تداوم آن موجب بروز احساس اضطراب و استرس در بیشتر افراد و جوامع شده که در این شرایط مراقبت از سلامت روان اهمیت بیشتری پیدا می کند.

به گفته کارشناسان تغذیه افراد می توانند با اعمال تغییراتی در سبک زندگی احساس اضطراب خود را کنترل کنند.

به طور مثال گنجاندن مواد غذایی خاص در رژیم غذایی روزانه می تواند یکی از گامهای اساسی در این خصوص باشد. میوه ها، سبزیجات، حبوبات، غلات برای سلامتی مفید هستند.

همچنین مصرف خوراکی های حاوی پتاسیم همچون موز و تخمه کدو به حفظ تعادل الکترولیت ها و کنترل فشار خون کمک می کند.

علاوه بر این، مصرف این خوراکی ها در تسکین استرس و علائم اضطراب نقش دارد.

تخمه کدو همچنین منبع خوبی از عنصر "روی" (زینک) است. کمبود روی با تاثیر مخربی بر خلق و خو و احساسات فرد همراه است.

به نوشته روزنامه هندوستان تایمز، کارشناسان تغذیه تاکید دارند: علاوه بر حفظ ذهنیت مثبت و استراحت کافی فرد باید رژیم غذایی متعادل و سرشار از مواد مغذی داشته باشد تا بتواند با فشارها و مشکلات بهداشت روان مقابله کند.

سبزیجات دارای برگ سبز، منبع غنی از منیزیم هستند که مصرف آنها رفتارهای مضطرب گونه را کاهش می دهد و در نتیجه به فرد کمک می کند تا آرامش داشته باشد.

همچنین مصرف ویتامین E و امگا ۳ موجود در خشکبار و دانه ها با کاهش احساس اضطراب، احساس درماندگی و استرس مرتبط است. این دسته از خوراکیها سرشار از فیبر خوراکی، اسیدهای چرب مفید، ویتامینها، مواد معدنی و آنتی اکسیدانها هستند که سلامت مغز را تقویت می کنند.

کارشناسان تغذیه علاوه بر رعایت موارد ذکر شده، گنجاندن برخی خوراکیهای دیگر را نیز به رژیم غذایی توصیه می کنند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شکلات تلخ: این خوراکی حاوی "تئوبرومین" است که ترکیبی برای کاهش اضطراب است و باعث بهبود روحیه فرد می شود.

مرکبات: مصرف مرکبات حاوی ویتامین C همچون پرتقال و گریپ فروت به طور قابل توجهی بر سیستم ایمنی تاثیر گذاشته و ذهن فرد را آرام می سازد.

پروبیوتیکها: مصرف پروبیوتیکها تاثیر مثبتی بر میکروبیوم روده دارد که می تواند تاثیر مستقیمی بر سلامت روان و رفتار فرد داشته باشد.

دمنوش بابونه: این دمنوش دارای آنتی اکسیدان و خاصیت آرام بخش است که می تواند احساس اضطراب را کاهش دهد.

پست بعدی

از نمایش فیلم خاطره‌انگیز تا موفقیتی تازه برای سینمای ایران

پ مه 27 , 2021
در آیین آغاز به‌کار سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر که با نمایش نسخه مرمت شده «آن سوی آتش» ساخته کیانوش عیاری همراه بود، اعلام شد این رویداد سینمایی، به‌صورت رسمی در فیاپف ثبت شده است. سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با اکران فیلم سینمایی «آن سوی آتش»، ساخته کیانوش عیاری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000