نظر کرباسچی بر همتی است/ اگر نهاد اجماع‌ساز نخواهد نامردی معرفی کند، کارگزاران مستقل تصمیم می‌گیرد

60ae626b2144d_2021-05-26_19-29 یکی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی گفت: مهرعلیزاده بدون هماهنگی با جبهه اصلاحات وارد انتخابات شد اما همتی نه.

وضعیت اصلاح‌طلبان مبهم‌ تر از گذشته شده است؛ به زعم آنها نامزدهای اصلی‌شان ردصلاحیت شده‌اند و گویا ایشان نمی‌خواهند از دو نامزد اصلاح‌طلب موجود به نام‌های محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی حمایت کنند. حالا باید دید که در سه راهیِ مهرعلیزاده، همتی و تحریم انتخابات، اصلاح‌طلبان به کدام سمت می‌روند؟

علی‌محمد نمازی، از اعضای حزب کارگزاران سازندگی درباره اینکه همتی چه طور شخصیتی است به «مثلث‌آنلاین» گفت: «آقایان مرعشی و کرباسچی نظرات حزب را اعلام می‌کنند و من نظرات شخصی‌ام را می‌گویم. به نظر من آقای همتی ویژگی‌های مناسبی دارد از جمله آنکه او نیرویی معتدل است که روحیه‌ای کاری دارد و کمتر مشاهده شده است که جنجال به پا کند. او فرد صبوری است. او مدتی که در بیمه هم بود کارهای خوبی انجام داد و وقتی به بانک مرکزی هم آمد توانست اصلاحات مناسبی در حوزه بانک‌داری به وجود آورد. مسئولیت او در بانک مرکزی مصادف بود با دورانی که مشکلات زیادی در حوزه ارزی وجود داشت و ارز در تاریخ جمهوری اسلامی به پایین‌ترش حد خودش رسیده بود. از سوی دیگر بانک‌های کشور هم سروسامانی داده شد. ادغام بانک‌های نیروهای مسلح هم اقدام خوبی بود که باعث شد نظمی واحد شکل بگیرد».

او درباره پایگاه همتی در میان اصلاح‌طلبان بیان کرد: «آقای همتی در جلسه‌ای که با جبهه اصلاحات داشته است خوب برنامه‌های را توضیح داده است. اخیرا هم با اقتصاددان‌ها جلسه داشته که آنها هم راضی بودند. تعلق سیاسی او هم کارگزاران بوده است و گرچه چندسال از حزب کارگزاران به دلیل مشغله‌اش فاصله گرفت اما به هر حال او یک کارگزارانی و اصلاح‌طلب است. در واقع به صراحت می‌شود که آقای همتی متعلق به کارگزاران است اما اینکه او مورد حمایت جبهه اصلاحات ایران قرار می‌گیرد هنوز معلوم نیست و باید اولا ببنیم آیا حکومت حکومتی درباره نامزدهای انتخابات صادر می‌شود یا خیر و ثانیا تصمیم نهایی اصلاح‌طلبان چه می‌شود؟»

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که میان مهرعلیزاده و همتی کدام را ترجیح می‌دهید، اظهار کرد: «ترجیح من میان این دو حتما آقای همتی است زیرا آقای مهرعلیزاده بی‌هیچ هماهنگی با جبهه اصلاحات وارد انتخابات شد اما آقای همتی از چارچوب نهاد اجماع‌ساز اقدام کرد و در جلسات به اصلاحات شرکت می‌کرد. از سوی دیگر به دلیل آنکه اکنون کشور درگیر مشکلات اقتصادی است او حتما بر آقای مهرعلیزاده ترجیح دارد».

او افزود: «آقای کرباسچی هم نظرش بر آقای همتی است و گفت‌وگوی اخیرش هم همین موضوع را ثابت می‌کند».

نمازی در پایان درباره اینکه نظر حزب کارگزاران چه خواهد بود، گفت: «حزب کارگزاران سازندگی از تصمیم نهاد اجماع‌ساز پیروی می‌کند و اگر حتی نظر این تشکلات انتخاباتی مخالف نظر کارگزاران باشد، حزب بر اساس تصمیم جمعی اصلاح‌طلبان عمل می‌کند اما اگر نهاد اجماع‌ساز تصمیم به عدم مشارکت و عدم ارائه نامزد واحد کند، در آن صورت حزب کارگزاران در شورای مرکزی خود تصمیم‌گیری می‌کند زیرا کارگزاران همیشه باور دارد نباید صحنه انتخابات را ترک کرد».

پست بعدی

وزارت‌علوم: از دانشجویی که بابت قطعی برق، امتحان نداده، باید دوباره امتحان گرفته شود

چ مه 26 , 2021
معاون آموزشی وزارت علوم درباره دانشجویانی که به علت خاموشی‌های رخ‌داده طی روزهای اخیر نتوانستند امتحان بدهند، توضیح داد. علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر دانشجویان نتوانند به علت قطعی برق در امتحانات شرکت کنند، استادان باید مجدد از آنها امتحان بگیرند. او تاکید […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000