کلسترول بالا در جوانی چه عوارضی دارد؟

60adb2f7133a2_60adb2f7133a6 لیپوپروتئین کم‌چگالی که با نام LDL شناخته می‌شود، به کلسترول بد مشهور است. اغلب گفته شده کلسترول بالا در جوانی می‌تواند باعث مشکلات قلبی عروقی در سنین بالاتر شود.

این نکته به این علت است که هر مشکل کوچک در سلامتی که در دوران جوانی پدید می‌آید، ممکن است به عارضه‌ای بزرگ در سال‌های آینده تبدیل شود. به همین علت محققان می‌گویند حتی افرادی که در سنین جوانی دارای سلامت کامل هستند هم باید در مصرف چربی احتیاط کنند و مراقب کلسترول خون خود باشند.

مطالعه جدیدی که در این مورد انجام شده است، نشان می‌دهد که افراد جوانی که حتی دارای سطح متوسط و مناسبی از LDL هستند و احساس سلامتی کامل می‌کنند هم باید مراقب وضعیت خود باشند .

مطالعه اخیر به این جهت انجام شد که تعیین کند آیا افرادی که کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی قرار دارند، می‌توانند از طریق کاهش سطح کلسترول خود قبل از اینکه به عوارضی دچار شوند، مزایای آن را مشاهده کنند یا خیر. در این مطالعه پیشرفت سلامتی ۳۶ هزار شرکت کننده با متوسط سن ۴۲ سال در طول دوره زمانی ۲۷ ساله مورد آزمایش قرار گرفت. احتمال مرگ زودهنگام بر اثر بیماری قلبی در افراد شرکت کننده‌ای که خطر ابتلا به بیماری‌های عروقی در آن‌ها کم بود ولی میزان LDL بالایی داشتند، ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر بود.

مطالعه اخیر به این علت انجام شد که تعیین کند آیا افرادی که کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی قرار دارند، می‌توانند از طریق کاهش سطح کلسترول خود قبل از اینکه به عوارضی منجر شوند، مزایای آن را مشاهده کنند یا خیر.

در این مطالعه پیشرفت سلامتی، ۳۶ هزار شرکت کننده با متوسط سن ۴۲ سال در طول دوره زمانی ۲۷ ساله مورد آزمایش قرار گرفتند. احتمال مرگ زودهنگام بر اثر بیماری قلبی در افراد شرکت کننده‌ای که خطر ابتلا به بیماری‌های عروقی در آن‌ها کم بود ولی میزان LDL بالایی داشتند، ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر بود.

اغلب افراد سالم در ۴۰ تا ۵۰ سالگی با مشکل کلسترول بالا درگیر می‌شوند، اما عوامل خطر دیگری نیز وجود دارند. در بسیاری از مواقع LDL با استعمال سیگار در ارتباط است. البته یک عدد سیگار آسیبی به شما نمی‌رساند، ولی زمانی که مصرف شما به پاکت‌های متعددی برسد، سلامتی شما حتماً تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت. زمانی که سطح این کلسترول افزایش یابد، خطر مشکلات قلبی و عروقی نیز بیشتر می‌شود.

کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی

یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش خطر مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی همان توصیه همیشگی است: ورزش و مصرف غذاهای مناسب.

بیمارانی که کلسترول خونشان از حد نرمال بالاتر است، در کنار توصیه‌های پزشکی و مصرف دارو بهتر است ورزش و رژیم غذایی را در برنامه خود بگنجانند. تغییر سبک زندگی و هدایت آن به سمت سبکی سالم‌تر، نه‌تنها حال روزهای در حال گذر شما را بهتر می‌کند، بلکه قادر است تا حدی از خطرات احتمالی آینده پیشگیری کند. بسیاری از مردم، قدرت رژیم غذایی را در کاهش کلسترول خون نادیده می‌گیرند. برای مثال افزایش مصرف پروتئین سویا، کاهش چربی اشباع‌شده، ورزش و کاهش وزن، راه‌حل‌های آسانی هستند که می‌توانند در کاهش چشمگیر کلسترول تأثیرگذار باشند. حتی اگر جوان هستید و با انجام تست خون متوجه شدید، LDL خونتان نرمال است، بهتر است در مورد ورزش کردن و رژیم غذایی سالم همیشه تأمل داشته باشید و سلامت خود را برای آینده تضمین کنید.

پست بعدی

واکسیناسیون معلمان علیه کرونا؛ مرداد ماه/ وضعیت تزریق واکسن به دانشجویان و دانش آموزان

چ مه 26 , 2021
سخنگوی وزارت بهداشت درباره برنامه واکسیناسیون معلمان، اساتید دانشگاه ها، دانشجویان و دانش آموزان توضیح داد. دکتر سیما سادات لاری درباره وضعیت واکسیناسیون دانشجویان، معلمان و اساتید علیه کرونا، گفت: اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکنون واکسینه شده‌اند و برنامه ریزی برای واکسیناسیون سایر اساتید سایر دانشگاه‌ها هم انجام می‌شود. معلم‌ها […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000