بهبود علائم شدید سندرم التهابی چند سیستمی در کودکان طی ۶ ماه

60aca832644eb_60aca832644ed نتایج یک بررسی نشان می دهد: بیشتر علائم شدید سندرم التهابی چندسیستمی (MIS-C) در کودکان به طور معمول در مدت شش ماه برطرف می شود.

بررسی انجام شده روی بیماران یکی از بیمارستانهای لندن نشان داد: بیشتر علائم شدیدی که با سندرم التهابی چندسیستمی(MIS-C) همراه است در مدت شش ماه پس از بستری در بیمارستان رفع می شود. سندرم التهابی چندسیستمی یکی از بیماریهای جدی مرتبط با کووید-۱۹ است هرچند که موارد ابتلا به آن نادر است.

در این بررسی نزدیک به ۴۶ کودک که به دلیل ابتلا به سندرم التهابی چندسیستمی تحت درمان بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند. بیشتر این کودکان شش ماه پس از ترخیص از بیمارستان دیگر با علائم شدید این عارضه همچون مشکلات شکمی، التهاب، مشکلات قلبی و عصبی مواجه نبودند.

هرچند برخی از علائم این بیماری برای تعدادی از کودکان در این دوره زمانی ادامه پیدا کرد. شش کودک همچنان مشکلات شکمی داشتند. دو نفر دچار ناهنجاریهای قلبی بودند. در یک کودک علائم التهاب سیستمی مشاهده شد. همچنین در ۱۸ کودک ناهنجاریهای عصبی وجود داشت هرچند تاثیری بر توانایی آنان در انجام فعالیتهای روزمره شان نداشته است.

با این وجود محققان انگلیسی تاکید کردند از آنجاییکه این مطالعه تعدادی کمی از کودکان مبتلا به این عارضه را مورد بررسی قرار داده لازم است برای فهم دقیقتر یافته های بدست آمده مطالعات خود را گسترش دهیم.

به نقل از شبکه خبری سی ان ان، به گفته محققان یافته های بدست آمده می تواند امیدوارکننده باشد که بیشتر علائم شدید سندرم التهابی چندسیستمی در مدت شش ماه از بین می رود. هرچند برخی از علائم همچون خستگی، مشکل در ورزش کردن و تاثیرات سلامت روان که در برخی کودکان مشاهده می شود باید مورد کنترل قرار گیرد.

پست بعدی

پاسخ بانک مرکزی به ابهامات درباره ارز دارو

س مه 25 , 2021
بانک مرکزی اعلام کرد: در سال گذشته ۳ میلیارد دلار و در دو ماه ابتدایی سال جاری ۷۷۰ میلیون دلار برای واردات اقلام اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأمین ارز انجام شده است. بر اساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار سهمیه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000