وال استریت ژورنال: سه نفر از کارکنان آزمایشگاه شهر ووهان درست پیش از شیوع کرونا، به‌شدت بیمار شده بودند / چین: تکذیب می‌کنیم

60abb04f939b2_60abb04f939b5 وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه، شایعه جدید رسانه‌های آمریکایی درباره انتشار ویروس کرونا در آزمایشگاهی در شهر «ووهان» را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، روزنامه «وال استریت ژورنال روز گذشته (یکشنبه) مدعی شده بود داده‌های اطلاعاتی نشان می‌دهند که سه نفر از کارکنان آزمایشگاه شهر ووهان چین درست پیش از شیوع ویروس کرونا، به‌شدت بیمار شده بودند و آن را تأییدی بر ادعای انتشار کووید-۱۹ از این آزمایشگاه دانست.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به این ادعا گفت: «موسسه ویروس‌شناسی ووهان ۲۳ مارس امسال (سوم فروردین) بیانیه‌ای صادر کرد و در آن بیان داشت که تا ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ با هیچ موردی از عفونت ناشی ازابتلا به ویروس کرونای جدید مواجه نشده بود».

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین افزود: «این بیانیه می‌گوید، تا ۲۳ مارس ۲۰۲۱ (دیروز) هیچ‌کدام از کارکنان به این ویروس مبتلا نشده‌اند. بنابراین انتشار مطالبی درباره بیماری سه نفر از کارکنان موسسه ویروس شناسی چین کاملاً فاقد صحت است».

پیش‌تر نیز تیم تحقیقاتی اعزام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت، پس از گذراندن چند هفته در چین و بررسی خاستگاه ویروس کرونا به این نتیجه رسیدند که انتشار این بیماری از آزمایشگاه شهر ووهان «با احتمال بالایی بعید به نظر می‌رسد».

از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا در جهان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا نام آن را «ویروس چینی» گذاشت و این کشور را به انتشار آن متهم کرد.

روز جمعه گروه «حقوق مدنی آمریکایی‌های چینی‌تبار» از ترامپ بابت استفاده از الفاظی نظیر «ویروس چینی»، «آنفلوانزای چینی» و «کونگ فلو» شکایت کرده و دریافت غرامتی ۲۲ میلیون دلاری را خواستار شد.

پست بعدی

دستور آیت الله رئیسی برای پیگیری قطعی مکرر برق و افزایش غیرقانونی قیمت نان

د مه 24 , 2021
رئیس قوه قضاییه با اشاره به گزارش برخی اعضای شورای عالی قوه قضاییه درباره موضوع قطعی مکرر برق در روزهای گذشته، سازمان بازرسی و دادستانی کل کشور را مأمور بررسی و پیگیری علت این قطعی‌ها کرد. آیت ‎الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه امروز در جلسه شورای عالی قوه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000