نحوه برخورد با مرد بی توجه چگونه باید باشد؟

60aa8b54e5056_2021-05-23_21-35 بسیاری از اوقات می‌شنویم که برخی از زنان از بی توجهی شریک زندگی خود، گلایه دارند و این موضوع باعث ناراحتی و نگرانی آنها شده است و از نحوه برخورد با مرد بی توجه خود سوال می‌پرسند.

در این نوشته به بررسی این موضوع و دلایل بی‌توجهی های مردان به همسر خود و راه حل این مشکل می‌پردازیم.

نحوه برخورد با مرد بی توجه چگونه است؟

در رابطه‌های عاطفی و خصوصا در ازدواج، معمولا در ابتدا همه چیز جذاب و خوشایند است و تب و تاب عشق و عاشقی در رابطه موج می‌زند ولی بعد از مدتی ممکن است از گرمای موجود بین زن و مرد کاسته شود.

منتها شاید این سردی دو طرفه نباشد و یکی از طرفین را بتوان به عنوان مسبب اصلی سردی رابطه، معرفی کرد در این حالت باید از نقطه نظر طرف مقابل به موضوع نگاه کنیم.

مثلا بسیار شایع است که زنان از بی‌ توجهی شوهر خود گلایه دارند و حتی نگران هستند که نکند خطری در کمین ازدواج آنها باشد به همین دلیل سوالاتی دارند در مورد نحوه برخورد با مرد بی توجه و اینکه دلایل بی توجهی بعضی مردان نسبت به همسر خود چیست؟

تشخیص درست مسئله، قدم اول در نحوه برخورد با مرد بی توجه

قبل از هر چیز باید به یک تعریف واضح از بی توجهی مرد برسیم چون برخی از زنان حساسیت بیش از حد در مورد جزئی ترین مسائل زندگی دارند و تقریبا هر چیزی را نوعی بی توجهی به خود تعبیر می‌کنند.

در این شرایط، اگر موضوع با مرد مطرح شود طبیعی است که موافق نظر همسر خود نباشد و شاید به کلی منکر بی‌توجه بودن خود در مورد همسرش شود.

پس بعد از غربالگری این حساسیت های اضافۀ زنانه اگر با یک نگاه بی طرفانه، باز یک مرد در جمله مردان بی توجه قرار گرفت دوباره ممکن است در تشخیص بی توجهی دچار اشتباه شده باشیم از جمله مواردی که به اشتباه به بی توجهی مرد تعبیر می‌شوند به شرح زیر هستند:

1. مشکلات و دغدغه‌ فکری شوهر

هرچند فضای خانواده به نوعی برای مردان آرامش بخش است و آنها را از استرس و مشکلات کاری دور می‌کند ولی ناخواسته برخی از مشکلات و گرفتاری های خارج از خانه که اغلب به شغل مرد و محیط کاری وی مربوط می‌شود در ذهن، باقی می‌ماند و فکر و تمرکز مرد خانه را به خود مشغول می‌کند.

به همین دلیل است که حتی وقتی در بین خانواده و با همسر خودش است شاید اینطور به نظر آید که اصطلاحا حواس مرد، جای دیگری است.

گاهی مردان از در میان گذاشتن برخی مشکلات کاری با همسر خود امتناع می‌کنند چون فکر می‌کنند مطرح کردن مشکلات کاری و مالی در خانه، موجب استرس زنان می‌شود و قضیه بدتر خواهد شد.

ولی نگفتن این مسائل نیز به نوعی شک برانگیز می‌شود و نادرست تعبیر خواهد شد پس اگر زن تا حدودی از این مسائل اطلاع داشته باشد دیگر در مورد بی توجهی شوهر خود دچار سو تفاهم نمی‌شود.

۲. تیپ شخصیتی درونگرا در مردان

گاهی در مراحل اولیه ازدواج، زن و مرد با خلق و خوی یکدیگر کاملا آشنا نیستند ولی وقتی کمی از ازدواج می‌گذرد بیشتر به رفتار و خصوصیات همدیگر دقت می‌کنند.

مثلا درونگرایی، شاید در برخی از افراد کاملا واضح و نمایان نباشد ولی به مرور زمان که ابعاد بیشتری از شخصیت زوجین برای هم مشخص می‌شود.

مثلا زن متوجه می‌شود که همسرش کم حرف تر از سابق به نظر می‌رسد و تمایلی به گفت و گو به تبادل نظر مثل مراحل اولیه ازدواج ندارد و این مسئله را به نوعی کم توجهی نسبت به خود تعبیر می‌کند.

در حالی که شاید اصلا قضیه کم توجهی نیست و کم حرفی و درونگرایی جزو خصوصیاتِ تیپ شخصیتی همسرش است که تاکنون زیاد به آن دقت نکرده است.

دلایل بی توجهی برخی از مردان نسبت به همسر خود

بعد از اینکه با اطمینان کامل، زن بتواند بگوید که همسرش نسبت به او کم توجه شده است باید در پی دلیل این مشکل باشد تا بداند نحوه برخورد با مرد بی توجه، چگونه باید باشد و راه حل این مسئله چیست؟

از جمله دلایل کم توجهی مردان در روابط عاطفی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. بیماری و مشکلات جسمی مردان

همانطور که می‌دانید بسیار از بیماری‌ها مثل دیابت، بیماری‌های قلبی، نارسایی‌های کلیه، فشار خون و … می‌تواند باعث کاهش ناگهانی میل جنسی و توانایی‌های جسمی مختلف در مردان شود.

در صورت اطلاع نداشتن زن و مرد از این مشکلات سلامتی، در بدن مرد و یا در مواردی که مرد بخواهد مشکل سلامتی خود را از همسرش پنهان کند این بی میلی در رابطه جنسی و عاطفی، نوعی بی توجهی جلوه می‌کند.

حتی شاید زن در پی تجدید نظر در نحوه برخورد با مرد بی توجه خود باشد در حالی که اگر کاملا به مشکل اشراف و اطلاع داشته باشد شاید موضع ملایم تری در پیش بگیرد.

2. اعتیاد به مواد مخدر و الکل

اعتیاد به انواع مواد مخدر و الکل و یا سوء مصرف برخی داروها، احتمال دارد بر میل جنسی مردان اثر منفی بگذارد و به سرد شدن روابط زناشویی منجر شود.

زن، با زیرکی خود باید به بسیاری از این مسائل پی ببرد چون به احتمال زیاد در صورت وجود مسائلی همچون اعتیاد، شوهر وی تا مدت ها از پذیرش و اقرار به مشکل امتناع خواهد کرد.

در این شرایط زنان باید تصمیم درست را بگیرند که نحوه برخورد با مرد بی توجه و احتمالا آلوده به اعتیاد آنها باید چگونه باشد.

3. ابتلا به افسردگی و مشکلات روانی

در اثر عوامل مختلف مثل استرس، وقوع حوادث ناگوار، آسیب‌های جسمی و مغزی، تاثیر مواد مخدر و دخانیات و بیماری‌های مختلف، ممکن است ناراحتی‌های روحی روانی در مردان به وجود بیاید.

ابتلای مردان به انواع افسردگی و مشکلات روانی و عصبی، حتی در برخی موارد بیشتر از زنان است و چه خود این مشکلات و چه درمان‌های رایجی که برای مشکلات روانی و اعصاب استفاده می‌شوند می‌توانند تاثیر منفی بر زندگی زناشویی و میل جنسی مردان بگذارند.

در صورت ابتلای مردان به افسردگی و مشکلات و اختلال روانی، اعصاب و مشکلاتی از این نوع، بی توجهی مرد و مسائلی همچون نحوه برخورد با مرد بی توجه از موضوعیت می‌افتد و اولویت همسر باید به سمت کمک و همیاری در درمان بیماری متمایل شود.

نحوه برخورد با مرد بی توجه

4. سرد مزاجی مرد به دلیل عوامل دافعه در همسر

یک اشتباه رایج در طرز فکر برخی از زنان وجود دارد که فکر می‌کند اگر شوهرشان به آنها بی میل شده حتما به شخص دیگری تمایل پیدا کرده است در حالی که شاید کلا میل جنسی مرد، کمتر از حد معمول شده باشد و به سرد مزاجی مبتلا شده باشد.

سرد مزاجی مرد ممکن است هیچ دلیل خارج از خانه یا دلایل سلامتی نداشته باشد و به خود همسر مربوط شود، به این صورت که زنان، در طول زندگی زناشویی مثلا در دوره بارداری و بعد از زایمان تغییراتی را در آناتومی و شکل ظاهری بدن خود تجربه می‌کنند که شاید برای مردان در روابط جنسی حالت دافعه داشته باشد.

یا اینکه زمان ببرد تا مرد به فیزیک جدید همسرش عادت کند و این مسائل به صورت مقطعی میل مردان را کاهش دهد.

یا اینکه برخی از زنان به وضعیت جسمی و بهداشتی خود اهمیتی نمی‌دهند که این موارد نیز تاثیر دافعه بر گرمی روابط خواهد داشت و باید از جانب زنان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

5. یکنواخت شدن رابطه

یکی دیگر از مواردی که باعث بی توجهی مردان نسبت به همسر خود می‌شود یکنواخت شدن رابطه است.

که این مورد در برخی از ازدواج‌ها معمولا بعد از چندین سال زندگی مشترک اتفاق می‌افتد که زن و شوهر احساس می‌کنند هیچ مورد جدید و تجربه نشده ای در زندگی آنها باقی نمانده است، همه چیز تکراری است و جذابیت سابق را ندارد.

مردان ممکن است احساس یکنواخت شدن رابطه را زودتر از زنان تجربه کنند و بعد از مدتی به همسر خود بی توجه شوند.

در صورتی بی توجهی مرد به همسر خود در شرایط یکنواختی رابطه، همسر نیز احساس ناخوشایندی خواهد داشت و تلاش می‌کند در مورد نحوه برخورد با مرد بی توجه خود اقداماتی انجام دهد.

بهترین راه برای مشکل یکنواختی روابط زناشویی، رفتن به جلسات مشاوره زناشویی است. این جلسات به زوجین کمک می‌کنند قدم‌های مناسبی برای حفظ و استحکام روابط خود بردارند.

گفت و گو به جای خود سانسوری

یک راه حل اساسی برای بسیاری از مشکلات مربوط به زندگی زناشویی، گفتگو کردن در مورد مسائل است. نباید هیچ موضوعی بین زن و مرد وجود داشته باشد که قابل گفت و گو و بحث نباشد.

با گفتگو محور کردن همه چیز بسیاری از مشکلات حل خواهد شد مثلا در مورد همین موضوع بی توجهی شوهر اگر زن، بدون رودروایسی و با یک لحن اصولی با شوهرش وارد گفت و گو شود شاید با چند کلمه صحبت ساده مشکل حل شود.

اگر گلایه‌ها و نارضایتی‌ها، مستقیما از سمت زن گفته نشود، موضوع تبدیل به یک دغدغه و مشکل فکری بزرگ برای زن خواهد شد و حتی ممکن است زمینه ساز انحرافات اخلاقی، خیانت یا طلاق و جدایی باشد.

موضوع بسیار عجیب و حتی باورنکردنی بین برخی از زوج ها این است که با وجود چند سال زندگی و داشتن رابطه جنسی، شاید حتی یک بار هم در مورد مسائل زناشویی و انتظارات و نارضایتی های خود صحبت نکرده‌اند یعنی به نوعی به خود سانسوری مبتلا شده اند.

پس وقتی این نارضایتی های قلبیِ هرگز ابراز نشده تبدیل به مشاجره و دعوا هم می‌شود هیچ اثری از ریشه اصلی دعوا دیده نمی‌شود حتی شاید یکی از زوجین هیچ وقت دلیل عصبانیت دائمی و جنگ اعصاب شریک زندگی خود را متوجه نشود چون هیچ وقت به دلیل همین خود سانسوریِ سنتی، به زبان آورده نشده است.

پست بعدی

مقایسه تولید و مصرف برق استخراج رمزارز

د مه 24 , 2021
یک کارشناس گفت: مصرف برق استخراج رمزارز در ایران، درمقایسه با تولید برق کشور قابل توجه نبوده و اینکه بخواهیم عدم مدیریت صحیح در صنعت برق را به این صنعت ارتباط دهیم، منصفانه نیست. محمدرضا شرفی با بیان اینکه اگر نسبت به استخراج بیت‌کوین در سطح جامعه اقبالی صورت گرفته، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000