واکسن بر جهش هندی ویروس کرونا موثر است

60a9f6d29f646_60a9f6d29f64a مقامات انگلیسی اعلام کردند ایمنی حاصل از تزریق دو دوز واکسن فایزر و آسترازنکا روی گونه هندی ویروس کرونا مشابه سطح ایمنی حاصل از تزریق این واکسن بر گونه غالب انگلیسی است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری گاردین، بر اساس تحقیقاتی که پیش از این توسط بنیاد سلامت عمومی انگلیس انجام گرفته است، واکسن فایزر دو هفته پس از تزریق دوز دوم به میزان ۸۸ درصد بر گونه B.۱.۶۱۷.۲ ویروس کرونا که در انگلیس شیوع دارد، موثر است. این در حالی است که واکسن مذکور بر گونه غالب ویروس انگلیسی که با عنوان B.۱.۱.۷ یا کنت شناخته می‌شود، ۹۳ درصد اثرگذار است.

بر اساس این تحقیقات واکسن آسترازنکا نیز در برابر گونه هندی ویروس کرونا به میزان ۶۰ درصد و در برابر گونه کنت به میزان ۶۶ درصد اثرگذار است.

بر اساس اعلام بنیاد سلامت عمومی انگلیس دوز اول از هر دو واکسن سه هفته پس از تزریق، روی گونه B.۱.۶۱۷.۲ تنها ۳۳ درصد و روی گونه B.۱.۱.۷ به میزان ۵۰ درصد اثرگذاری دارد.

انگلیس اولین کشور اروپایی بود که واکسیناسیون را آغاز کرد و آن را سریع‌تر از سایر کشوها پیش برد. اما اکنون دچار چالش شیوع گونه‌های مختلف ویروس کرونا شده است. بر اساس برنامه‌های دولت انگلیس قرار است محدودیت‌های باقی‌مانده در خصوص کووید ۱۹ تا پایان خرداد به طور کامل برداشته شوند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

پست بعدی

بررسی عارضه التهاب قلبی در نوجوانانِ دریافت کننده واکسن کرونا

ی مه 23 , 2021
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا بروز التهاب قلبی را در چند نوجوان و جوان دریافت کننده واکسن کروناویروس بررسی می کند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا اعلام کرد: گزارش هایی از بروز عارضه التهاب قلبی در چند نوجوان و جوان دریافت کننده واکسن […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000