تفاوت گیاه خواران با گوشت خواران چیست؟

60aa00c6ad11a_2021-05-23_11-44 امروزه بسیاری از مردم جهان به دلایل مختلف به گیاه خواری روی آورده‌اند.

چرا افراد گیاه خوار می شوند؟

22 دلیل گیاه خوار بودن انسان و درواقع تفاوت انسان های گیاه خوار با افراد گوشت خوار را در ادامه بخوانید.

1-انسان مانند سایر گیاه خواران آب را می مکد در حالی که گوشت خواران لیس می زنند.

2- انسان مانند سایر گیاه خواران بدون حرکت دادن سر می تواند فک خود را علاوه بر بالا و پاین به چپ و راست هم حرکت دهد درحالی که گوشت خواران فقط به بالا و پایین قادرند.

3- انسان مانند سایر گیاه خواران دارای دندانهای صاف و مسطح است در حالی که دندان گوشت خواران تیز و شمشیری است.

4-گیاهان به آهستگی مواد مغذی خود را پس می دهند از این رو برای جذب آنها نیاز به روده بلند است انسان دارای روده کوچک( 7 متری) و روده بزرگ( 1.5 متری) است، مانند سایر گیاهخواران! در عوض گوشت به علت فساد پذیری بالا نباید مدت طولانی در بدن بماند از این رو نیاز به روده کوتاه است و تمام گوشت خواران روده های کوتاه دارند.

5- عضلات معده انسان ظریف و نرم است در حالی که عضلات معده گوشت خواران خشن و پولادین است برای هضم و حل کردن گوشت و استخوان ، برای همین است که انسانهائی که گوشت غذای اصلی آنهاست بیشتر اوقات دچار بیماری یبوست می باشند و یبوست عامل بیشتر بیماریها است.

6- ترشحات معده و لوزالمعده انسان بر روی گوشت بسیار کم اثر است در حالی که ترشح معده گوشت خواران گوشت، رگ، پیه و استخوان را نیز حل میکند.

7- گوشت دارای ازت زیادی است که دفع آن برای بدن انسان بسیار سخت است و باعث نقرس و بیماریهای کبدی میشود بوی بد دهان و بعضی از سردرد‌ها دلایل وجود ازت زیاد در مایعات بدن است.

8- گوشت خواران برای تامین تمام مواد مورد نیاز بدن خود گوشت، پوست، چربی و استخوان شکار خود را می خورند انسان نمی تواند.

9-چاک دهان انسان و گیاه خواران کوچک در حالی که چاک دهان گوشت خواران بسیار باز است.

10-چربی گوشت به زحمت از بدن انسان دفع می شود از این رو چربی سرگردان در شکم ، پهلوها ،سینه ،باسن و…انباشته شده و انباشت آن در رگها انسداد و تصلب شرائین را به همراه دارد.

11- حیوانات گوشت خوار قادرند به سرعت بدوند و حیوان در حال گریز را گرفته و بدرند ولی انسان برای بالارفتن از درختان و چیدن میوه ها و دانه ها توانا است.

12- چشم گوشت خواران می تواند در شب ببیند در ضمن زاویه گشاد و تنگ شدن مردمک چشم آنها عمودی است در گیاه خواران این چنین نیست.

13- پروتئین موجود در گوشت سخت تر از پروتئین گیاهان در بدن انسان جذب می شود از این رو بدن مجبور به کار طاقت فرسا است.

14- گوشت خواران می توانند بوی حیوانات دیگر را از فاصله های دور حس کنند انسان قادر به چنین کاری نیست.

15- گوشت خواران میتوانند ساعت ها بی حرکت باقی بمانند و منتظر نزدیک شدن شکار باشند در حالی که انسان نمی تواند یک جا بند شود.

16- طبع انسان چون گیاه خوار است از دیدن، بوئیدن و چشیدن میوه ها و سبزیجات خوشش می آید همان گونه که گوشت خواران از گوشت و خون. انسان! از منظره مرگ و خون غمگین و ناراحت میشود . انسان و میوه خواران دوست دارند میوه هارا به صورت خام مصرف کنند در حالی که نه میل دارند و نه میتوانند گوشت را خام بخورند.

17- میوه هاوسبزیجات خام از خواص شدید شفا بخشی و دفع سموم برخوردار است بر عکس آنها گوشت و فراورده های حیوانی ناقل بسیاری از بیماریها، انگلها ، کرمها و میکروبها است.

18- بزاق دهان انسان دارای آنزیم آمیلاز جهت آماده کردن مواد نشاسته ای است در حالی که گوشت خواران فاقد آن هستند

19- پرندگان و چرندگان و حیوانات گیاه خوار یکدیگر را می شناسند و در کنار هم با مهربانی زندگی می کنند و هر وقت حیوان درنده ای نزدیک شود به طور غریضی می گریزند این حالت در انسان هم دیده میشود.

20- انگشتان دست انسان دلیل بر دانه خوار و گیاه خوار بودن انسان دارد در غیر این صورت باید ناخن های تیز و برنده می داشت.

21- گیاه خواران برای کنترل دمای اضافه بدن خود عرق می کنند ولی گوشت خواران زبان را بیرون آورده و به سرعت نفس می کشند.

22- گوشت خواران 10 برابر گیاه خواران در بدن جوهر نمک تولید می کنند که بیشتر برای هضم استخوان کاربرد دارد.

پست بعدی

قطعی برق چالش جدید دنیای آموزش مجازی/ مسئولانی که پیگیر نیستند

ی مه 23 , 2021
قطعی مکرر برق این روزها اعتراض دانش آموزان، معلمان و والدینشان را به همراه دارد، آنهم در روزهایی که بچه ها درگیر امتحانات آخر سال هستند؛ برخی حضوری و برخی مجازی! این روزها قطعی‌های مکرر و طولانی برق در تهران سبب شده است که دانش آموزان و معلمان به دردسرهای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000