متهم شدن تحلیلگر اف.بی.آی به انتقال اسناد محرمانه به منزلش

60aa12e7ab269_60aa12e7ab26c یک تحلیلگر اطلاعاتی اف.بی.آی متهم شده که برای بیش از ۱۰ سال اسناد محرمانه را با خود از محل کارش خارج و آنها را در منزلش نگهداری می‌کرده است.

به نوشته روزنامه یو.اس.ای تودی، این حکم علیه "کندرا کینگزبری" ۴۸ ساله اهل کانزاس است که به دو فقره جرم بابت ملکیت غیرقانونی اسناد دفاع ملی متهم است. این اتهامات شامل ادعای مربوط به اشتراک گذاری این اطلاعات از سوی وی نمی‌شود.

قرار است اول ژوئن علیه این زن ۴۸ ساله در کانزاس سیتی، میسوری اعلام جرم شود.

دستیار مدیر بخش ضد اطلاعات اف.بی.آی گفت: وسعت و عمق اطلاعات محرمانه امنیت ملی که متهم بیش از یک دهه برای خود نگه داشته، بسیار حیرت‌انگیز است. متهم که به خوبی در رسیدگی به اطلاعات محرمانه آموزش دیده، اسرار حساس کشور را به مخاطره انداخته است.

بر اساس اسناد دادگاه، کینگزبری در سال ۲۰۰۴ انتقل اسناد محرمانه را آغاز کرده و به کارش تا دسامبر ۲۰۱۷ ادامه داده درست زمانیکه در مظان اتهام قرار گرفته بود.

دادستان مدعی‌اند، بسیاری از این اسناد به منابع اطلاعاتی و روش‌های مرتبط با تلاش‌های دولت آمریکا برای دفاع در مقابل ضد اطلاعات، ضد تروریسم و تهدیدهای سایبری مربوط می‌شوند. این اسناد شامل جزئیات اهداف و اولویت‌های ملی اف.بی.آی و تحقیقات ویژه درباره حوزه‌های مختلف دفاتر این اداره هستند.

دادستان‌ها همچنین می‌گویند: علاوه بر اینها، اسنادی مرتبط با منابع انسانی حساس فعال در تحقیقات امنیت ملی، شکاف‌های اطلاعاتی مرتبط با سرویس‌های اطلاعاتی دولت‌های متخاصم و سازمان‌های تروریستی و ظرفیت‌های فنی اف.بی.آی علیه ضد اطلاعات و اهداف ضد ترویستی توسط این تحلیلگر جابجا شده‌اند.

بر اساس اسناد دادگاه، برخی از این اطلاعات به ارائه داده‌هایی درباره عملیات تروریستی مرتبط با القاعده و ارتباط احتمالی اسامه بن لادن، رهبر سابق این گروه مربوط می‌شود که ۱۰ سال قبل با حمله آمریکا به ابیت آباد، پاکستان کشته شد.

دادستان‌های این پرونده می‌گویند: علاوه بر اینها، اسنادی مرتبط با فعالیت‌های تروریستی و اقداماتشان برای حمایت از القاعده در آفریقا وجود دارد.

مقام‌های قضایی آمریکا می‌گویند:‌ کینگزبری اجازه انتقال این اسناد و نگهداری از این اسناد حساس دولتی را نداشته و ضرورتی هم برای اطلاع داشتن از بسیاری از این اسناد نبوده است. او می‌دانست که جابجایی این اسناد محرمانه و انتقال و نگهداری از آنها در مکان‌هایی بدون مجوز خطر افشا و انتقال آنها را در پی دارد و در نهایت می‌تواند امنیت ملی آمریکا و شهروندانش را به مخاطره بیندازد.

کینگزبری تا ۲۰۱۷ که به او بابت انتقال اطلاعات محرمانه مظنون شدند، برای بیش از ۱۲ سال به عنوان تحلیلگر اطلاعاتی در کانزاس سیتی کار می‌کرد. او در زمان فعالیتش در گروه‌های ضد اطلاعات، جرایم خشن،‌ قاچاق مواد مخدر و گروه‌های تبهکار فعالیت داشت.

پست بعدی

۲۱۶ فوتی جدید کرونا / شناسایی ۸۶۳۱ بیمار جدید

ی مه 23 , 2021
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۶ بیمار کووید ۱۹ در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز دوم خرداد و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸۶۳۱ بیمار جدید […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000