بازداشت صدها تظاهرکننده معترض در الجزایر

60a9f063c34c0_2021-05-23_10-34 انجمن دفاع از حقوق بشر الجزایر اعلام کرد، نیروهای امنیتی این کشور ۸۰۰ تظاهرکننده را در صد و هجدهمین تظاهرات جنبش مردمی الحراک که خواستار تغییر ریشه‌ای نظام هستند، بازداشت کردند.

به گزارش روسیا الیوم، سعید صالحی، نایب رئیس انجمن دفاع از حقوق بشر در الجزایر گفت، بیشتر بازداشتی‌ها از اهالی پایتخت هستند.

همزمان با تظاهرات اعتراض آمیز در پی تصمیم وزارت کشور که تظاهرکنندگان را به دریافت مجوز تظاهرات ملزم کرده است، نیروهای امنیتی الجزایر برای کنترل بر اوضاع امنیتی در خیابان ها مستقر شده‌اند.

نیروهای امنیتی الجزایر با قدرت تظاهرات مردمی "الحراک" را از بیش از دو سال پیش منع کرده‌اند و صدها معترض در مناطق مختلف این کشور بازداشت شدند.

تاکنون ده‌ها معترض بازداشتی محاکمه و نزدیک به ۵۰ تن با اتهامات مختلف از جمله تجمع، مخالفت با دستورات برای دریافت مجوز قبل از انجام تظاهرات به حبس محکوم شدند.

وزارت خارجه الجزایر قبلا اعلام کرده بود، "راهپیمایی‌های هفتگی از هدف خود منحرف شده و برگزار کنندگان این تظاهرات باید اسامی برگزار کنندگان تظاهرات، زمان، مسیر و شعارها را اعلام کنند در غیر این صورت تظاهرات غیر قانونی بوده و با آن برخورد می‌شود."

پست بعدی

جداول خاموشی تهران منتشر شد

ی مه 23 , 2021
جدول خاموشی های احتمالی برق پایتخت در تاریخ یکشنبه دوم خردادماه منتشر شد. پس از خاموشی‌های پراکنده در تهران سرانجام اولین جداول خاموشی تهران منتشر شد و مشترکان می توانند با مراجعه به سایت شرکت توزیع برق و یا کلیک روی کلمه اینجا از جزئیات خاموشی ها مطلع شوند. شرکت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000