مرکز فوریت های سایبری در هرمزگان راه اندازی شد

60a954dd93bd7_60a954dd93bd9 آیین افتتاح مرکز فوریت های سایبری استان با حضور فرمانده انتظامی استان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.

سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان داشت: به منظور برنامه ریزی، اجراء، تشخیص، پیگیری و واکنش سریع در برابر تهدیدات، آسیب پذیری ها، حملات، جرایم بر خط و همچنین با هدف صیانت از زیر ساخت های کسب و کاری مهم استان با همت و تلاش پلیس فتا استان هرمزگان، مرکز فوریت های سایبری استان در بندرعباس راه اندازی شد.

وی عمده وظایف این مرکز در استان را: گفتگوی برخط با کاربران استان از طریق سامانه چت در حوزه فضای مجازی برای دریافت گزارشات به منظور راهنمایی یا ارجاع به ادارات مرتبط جهت بررسی و پیگیری، رصد و شناسایی مستمر پایگاههای داده و سامانه های برخط موجود در حوزه استانی به منظور تحلیل وضعیت امنیتی آنها، تعامل و تبادل اطلاعات با سازمانها و کسب و کارهای مرتبط و اطلاع رسانی و اعلام هشدارهای مرتبط در حوزه استانی و تحلیل، ارزیابی و ارائه برآورد تهدیدات و آسیب پذیری های مرتبط با رخداد های امنیتی سایبری (رایانه ای) و اطلاع رسانی به هنگام به دستگاههای مرتبط در حوزه وظایف محوله عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان دیگر وظایف و ماموریت های مرکز فوریت های سایبری را: ارائه راهکارهای پیشگیرانه و پیشدستانه به منظور ممانعت از نفوذهای هکری و بد افزاری داخلی و خارجی به شبکه ها و سامانه های استان، تبادل اطلاعات حملات و تحلیل بد افزارها با مرکز فوریت های فتا ناجا به منظور اشراف اطلاعاتی و اقدام پیشگیرانه در استان و کشور، دریافت اخبار و وقایع مهم به صورت دوسویه در مرکز تماس (با شماره 096380 Call center -) به منظور اطلاع رسانی از وقایع و رخداد های سایبری در جهت پیشگیری و واکنش سریع در استان ، اطلاع رسانی عمومی در جهت پیشگیری به منظور کاهش آسیب پذیری ها و تهدیدات ،حملات و جرایم بر خط در استان ،رصد و شناسایی پیش دستانه آخرین روش و شیوه های حملات ، جرایم و بد افزار ها به صورت برخط به منظور تحلیل ، مستند سازی و ارائه راهکارهای عملیاتی در جهت پیشگیری و مقابله با آن در استان و هماهنگی وسیع با سایر دستگاههای حوزه امنیت سایبری استان به منظور بهبود توانمندی واکنشی هماهنگ در برابر حملات و جرایم برخط بیان کرد.

پست بعدی

از ارسال تخلفات جهانگیری به شورای نگهبان تا حمله لاریجانی به جلیلی

ی مه 23 , 2021
در این ویدئو تمام اخبار داغ انتخاباتی ۲۴ ساعت گذشته را تماشا کنید.به نظر شما جهانگیری صلاحیت حضور در انتخابات ریاست جمهوری را دارد؟ در ۲۴ ساعت گذشته، فضای انتخابات تحت تاثیر صحبتهای احمدی نژاد در کلاب هاوس و توییت انتقادی لاریجانی خطاب به جلیلی و موضع‌گیری‌های پراکنده بود. در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000