کارکنان مترو و سامانه حمل و نقل عمومی در اولویت واکسن قرار گیرند

60a913898f4e2_2021-05-22_18-52 نیروهای شاغل در متروی تهران به عنوان بخشی از نیروهای خدمات شهری که با مسافران و شهروندان ارتباط مستقیم دارند در اولویت بندی واکسن قرار نگرفته‌اند.

از آغاز همه‌گیری ویروس و به ویژه در کلان شهرهای کشور، جابجایی و سفرهای درون شهری شهروندان به عنوان یک دغدغه نزد مسئولان و مدیران سیستم حمل و نقل شهری مطرح بوده است. در این بین متروی تهران به عنوان بزرگترین سامانه حمل و نقل شهری و با توجه به حجم انبوه مسافران، این نگرانی را در خصوص گسترش زنجیره بیماری داشته است.

به رغم تمامی مشکلات، متروی تهران هم‌چون گذشته و با تدابیر اتخاذ شده از سوی مدیران خود، هم‌چنان به ارائه خدمات به مسافران ادامه می‌دهد. مدتی است که بنا به دستور کمیته ملی مبارزه با بیماری و مساعدت وزارتخانه‌های مربوطه، طرح ملی و سراسری تزریق واکسن با توجه اولویت‌بندی اعلام شده در حال اجرا است که بخشی از این اولویت‌بندی شامل نیروهای خدمات شهری است. با این حال ظاهراً نیروهای شاغل در متروی تهران به عنوان بخشی از نیروهای خدمات شهری که با مسافران و شهروندان ارتباط مستقیم دارند در این اولویت بندی قرار نگرفته‌اند.

علی عبدالله‌پور، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از دغدغه‌های خود در خصوص وضعیت سلامت کارکنان متروی تهران در شرایط کنونی می‌گوید: از ابتدای همه‌گیری بیماری و با توجه با اعلام وضعیت شهرهای درگیر با این بیماری، متروی تهران نه تنها فعالیت خود را متوقف نکرده بلکه با اتخاذ تدابیر ویژه‌ای به ارائه خدمت به شهروندان ادامه داده است.

وی در ادامه می‌گوید: در سطح ایستگاه‌های مترو به طور متوسط بین ده تا بیست هزار مسافر در هر ایستگاه تردد دارد که همین عامل ارتباط همکاران شرکت بهره‌برداری مترو با مسافران و احتمال بالای شیوع بیماری در آن‌ها است که به همین دلیل متأسفانه متروی تهران تعدادی از پرسنل خدوم خود را از دست داد و تعداد بسیاری نیز درگیر این بیماری شدند که حال برخی از آنها رو به وخامت گذاشت. همین عامل باعث شد که سایر همکاران با فشار مضاعف مشغول خدمت رسانی شوند؛ در واقع کارکنان متروی تهران در این شرایط سخت، کاری جهادی را انجام می‌دهند. به همین منظور از متولیان طرح سراسری و ملی واکسیناسیون این درخواست را دارم تا همکاران شرکت بهره‌برداری متروی تهران به خصوص پرسنل شاغل در ایستگاه‌ها و راهبران قطار در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند.

عبدالله‌پور در خصوص اقدامات شرکت بهره‌برداری متروی تهران در زمینه مقابله با بیماری می‌گوید: متروی تهران از مکان‌هایی بود که به دلیل حجم بالای مسافران این نگرانی در آن وجود داشت که باعث گسترش بیشتر این بیماری شود. شرکت بهره‌برداری متروی تهران از زمان شیوع این بیماری برنامه‌های مختلفی را به منظور کاهش زنجیره انجام داده است. ضدعفونی تمامی قطارها در پایانه‌های مترو، علامت‌گذاری صندلی‌های متروی به منظور رعایت فاصله اجتماعی، برپایی غرفه‌های فروش ماسک با قیمت ارزان در ایستگاه‌های مترو، اجرای طرح سراسری تست سریع و رایگان در ایستگاه‌های منتخب، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در قالب کتیبه‌های آموزشی و نمایشگاه‌های عکس و پوستر، تهیه و پخش کلیپ‌های مربوط با راه‌های مقابله با بیماری کرونا از طریق نمایشگرهای قطارها و ایستگاه‌های مترو و تهیه و پخش پادکست رادیویی و برنامه‌های دیگری که در این زمینه اجرا شد.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری می‌گوید: با توجه به درخواست کمیته ملی مبارزه با مبنی بر مشارکت حداکثری ارگان‌ها و نهادهای کشور در طرح سراسری واکسیناسیون و طی دستور شهردار محترم تهران، شرکت بهره‌برداری متروی تهران طی ارسال نامه‌ای در این خصوص اعلام آمادگی کرده که با توجه به موقعیت جغرافیایی و دسترسی سریع و مناسب به نزدیک‌ترین ایستگاه متروی محل سکونت شهروندان حدود بیست ایستگاه مترو معرفی شده است.

پست بعدی

کووید-۱۹ می تواند شبیه سرماخوردگی معمولی شود

ش مه 22 , 2021
نتایج یک مطالعه در آمریکا نشان می دهد: بیماری کووید-۱۹ در آینده می تواند همچون سرماخوردگی معمولی شود. مدلهای مطالعاتی نشان می دهد: هر چه تعداد بیشتری از بزرگسالان از طریق واکسیناسیون یا ابتلا به کروناویروس تا حدودی در برابر بیماری کووید-۱۹مصون شوند، خطر ابتلا به نوع شدید بیماری در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000