این عنصر ضدانقلاب در انگلیس به حصر محکوم شد/ عکس

60a7b64662792_60a7b64662796 یک عنصر ضد انقلاب که با نصب بمب دست‌ساز در یک دستگاه خودروی دیپلماتیک مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن قصد ایجاد اغتشاش داشت تحت الحفظ دادگاه، به بیمارستان تحویل داده خواهد شد.

سام پارسا ۶۰ ساله متهم است که در تاریخ ۵ سپتامبر ۲۰۱۸ یک بطری حاوی مواد منفجره داخل لوله اگزوز خودرویی فرو کرده که در نزدیکی هایدپارک (مقابل سفارت ایران) متوقف بود. دادگاه انگلیس دیروز (پنجشنبه) منفجر نشدن خودرو را یک شانس تعبیر کرد.

سام پارسا که گفته می‌شود ساکن منطقه توتنهام لندن است، دسامبر گذشته در دادگاه متهم شد که برای منفجر کردن خودروی مقابل سفارت ایران نقشه کشیده است. بطری حاوی مواد منفجره برای ۳۰ ساعت در خودرو نصب بوده تا یک کارگر ساختمانی این مساله را متوجه می‌شود.

عنصر ضدانقلاب در انگلیس به حصر محکوم شد/عکس

کارشناسانی که بطری را بررسی، در دادگاه تائید کردند که محتویات داخل آن اشتعال زا بوده است.

به گزارش بی بی سی، پارسا که سال ۱۹۹۰ به انگلیس پناهنده شد، دچار بیماری روانی است و از اختلالات دو قطبی رنج می‌برد. پیشتر مشاهده شده که او مقابل منزل جرمی کوربین رهبرسابق حزب کارگر و ورودی داونینگ استریت (دفتر نخست وزیری انگلیس) هم رفتار عجیبی از خود نشان داده است.

مارک دنیس قاضی پرونده او دیروز اعلام کرد که نامبرد برای افرادی که با دیدگاه‌های سیاسی او مخالف هستند یک تهدید عمده به شمار می‌رود و نسبت به نظام جمهوری اسلامی نفرت دارد. وی افزود: این فقط یک شانس بوده که خودروی سفارت پیش از آنکه ماده انفجاری کشف شد، مورد استفاده قرار نگرفت.

این حکم خفیف در حالی صادر شده که سفارت ایران در لندن در واکنش به حکم اولیه ،عمل انجام شده توسط این فرد را عملی تروریستی خوانده است.

بر اساس این حکم،پارسا به راحتی می تواند پس از معالجه،از دادگاه تقاضای عفو مشروط نماید و به به زندگی طبیعی اش برگردد، این در حالی است که حتی به تشخیص دادگاه، این فرد برای مخالفان سیاسی اش یک تهدید عمده به شمار می آید.

پیش از این هم دادگاهی در انگلیس یکی از مهاجمین به سفارت ایران را که مرتکب عملیات تروریستی و به شهادت رساندن یکی از دیپلمات های کشورمان شده بود پس از مدتی،آزاد و برای وی مسکن و شرایط مطلوب زندگی فراهم کرده است.

پست بعدی

گرانی در کمین مرغ/ تولید جوجه یک روزه باز هم کم شد

ج مه 21 , 2021
مدیرکل دفتر طیور معاونت امور تولیدات دامی گفت: در فروردین ۱۴۰۰ حدود ۱۲۳ میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی تولید شده و تولید جوجه یکروزه گوشتی در اردیبهشت حدود ۱۱۸ میلیون قطعه پیش بینی می شود. غلامرضا ملک نیا گفت: در فروردین ماه ۱۴۰۰ حدود ۱۲۳ میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000