هر کاندیدایی توان مناظره با لاریجانی را دارد بسم الله!

60a7a816cc502_60a7a816cc505 نماینده پیشین مجلس و چهره اصولگرا گفت: آقای لاریجانی شب گذشته در کلاب هوس بسیار عاقلانه و شجاعانه مشارکت داشتند.

کلاب هاوس شب گذشته علی لاریجانی با حضور چهره های زیادی از طیف‌های مختلف، از مخالفان گرفته تا بسیاری از ژورنالیست‌های داخلی و خارجی و مردم در حالی برگزار شد که علی لاریجانی ضمن تشریح برخی مواضع خود در زمینه‌های مختلف، اشتباهات گذشته خود را نیز پذیرفت؛ نکته‌ای که بسیاری از آن به عنوان اقدامی شجاعانه یاد کردند.

منصور حقیقت پور چهره سیاسی اصولگرا در گفت و گویی گفت که کلاب هاوس لاریجانی حاکی از مشارکت شجاعانه و عاقلانه او بود که برخی معاندانِ وی به نظر نمی‌رسد هیچ گاه از توضیحات وی قانع شوند و از سوی دیگر اظهار امیدواری می‌کند که افراد منصف یقینا از سبد کلمات، عبارت ها و گفتمانی که لاریجانی ارائه داد حتما قانع شدند.

مشارکت لاریجانی در کلاب هاوس شجاعانه و عاقلانه بود

منصور حقیقت پور، مشاور پیشین علی لاریجانی از کاندیداهای ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که تحلیل و ارزیابی شما از حضور علی لاریجانی در کلاب هاوس و پاسخگویی به سوالات چالشی مختلف چه بود، به خبرگزاری گفت: فکر می کنم آقای دکتر لاریجانی شب گذشته در کلاب هوس بسیار عاقلانه و شجاعانه مشارکت داشتند.

او افزود: در واقع ما شاهد تسلط ایشان در تمام موضوعات اعم از مسائل سیاست داخلی، سیاست خارجی، مسائل مربوط به هسته ای، اقتصاد، اجتماعی و فرهنگی بودیم و همه این موضوعات مطرح شدند.

هر کاندیدایی توان مناظره با لاریجانی را دارد بسم الله!

نمره قبولیِ بالایی به لاریجانی می‌دهم/تسلط لاریجانی به مباحث مختلف ستودنی است

حقیقت پور ادامه داد: مطرح کنندگان این موضوعات هم از طیف های مختلف اعم از مخالفان سرسخت آقای لاریجانی، چه در داخل چه خارج از کشور، افراد منصف و بسیاری از ژورنالیست ها بودند.

او با بیان اینکه نمره قبولی بالایی به آقای لاریجانی می دهم، اضافه کرد: توان یک انسان برای تسلط بر این موضوعات متنوع ستودنی است.

این چهره سیاسی اصولگرا عنوان کرد: در ارتباط با بحث اقناع هم خداوند عظیم الشأن در آیه ۷ سوره بقره می‌فرمایند: (خَتَمَ الله علی قُلُوبِهمْ وعلی سَمْعِهِمْ وعلی أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَةٌ) خدا بر دلها و گوشهای آنان مهر نهاده؛ و بر چشمهایشان پرده‌ای افکنده شده؛ و عذاب بزرگی در انتظار آنهاست. یعنی برخی بر دل ها و گوشهای خود مُهر نهاده و قفل شده اند.

افراد منصف از گفتمان لاریجانی قانع شدند اما معاندان نه!
حقیقت پور اشاره کرد: ما بر این باوریم که تا روز ۲۸ خرداد حتی تا ۲۹ خردادماه، یک سری افراد معاندِ این قضایا قانع نخواهند شد و تکلیفشان هم مشخص است اما به نظر می رسد که افراد منصف از سبد کلمات و عبارت ها و گفتمانی که آقای دکتر لاریجانی ارائه دادند حتما قانع شدند.

او تاکید کرد: بنده نمره بالای قبولی به ایشان دادم و به ایشان احسنت می گویم. ده، دوازده کاندیدای دیگری هم هستند، به تعبیری باید گفت هر کسی مرد است بیاید و کلاب هوسی که شب گذشته آقای دکتر لاریجانی برگزار کردند را برگزار کند تا صحبت کنند و ببینیم به تعبیری چند مردِ حلاج هستند.

منصور حقیقت پور بیان کرد: آقای دکتر لاریجانی شب گذشته یک عبارت «هل من مبارز؟» را به کار بردند. حال هر کسی منطق، برنامه، انصاف و توان دارد بگوید این کار اشتباه بود. هر کس این ویژگی ها را دارد بسم الله، وارد گود مبارزه و گفتمان با آقای دکتر شود و شرکت کند.

آقایانی که درباره برجام حرف دارند بسم الله
مشاور پیشین علی لاریجانی خاطرنشان کرد: اینکه برخی در اتاق های دربسته و استودیوهای سفارش داده شده بنشینند و علیه برجام و سایر موضوعات اظهارنظر کنند و ذهن یک عده جوانِ کم اطلاع را هم تخریب کنند این ظلم است. آقایانی که درباره قطعنامه حرف دارند بسم الله.

او افزود: از نگاه بنده، حضور آقای لاریجانی در کلاب هاوس، مانور قدرت بسیار عالی بود و این آغاز حضور بود. یقینا کلاب هاوس و مصاحبه های دیگر قوی تر، طوفانی تر، منطقی تر و قاطع تر خواهد بود.

حقیقت پور در پاسخ به این سوال که در مورد مناظره آقای لاریجانی با رییسی و جلیلی، چقدر این پیشنهاد ایشان می تواند پیشنهاد تأثیرگذاری باشد؟ گفت: به نظرم خوب است آقای دکتر هم اعلام آمادگی کردند و اشکالی ندارد، آقایان هم بیایند. ما در حال حاضر باید از این مناظره ها برگزار کنیم. در تجمعات که برگزار نمی شود.

او ادامه داد: بنابراین دو، سه، چهار نفر از کاندیداها بیایند به صورت دو نفره مناظره برگزار کنند. بنده با مناظره سه نفره موافق نیستم. به بیانی دیگر آقای دکتر یک مناظره با آقای رییسی، مناظره دیگر با آقای جلیلی، در نتیجه یک مناظره هم آقای جلیلی با آقای رییسی برگزار کنند.

حقیقت پور بیان کرد: اگر جدول مناظرات این گونه باشد خوب است اما اگر مناظره ای باشد که آقایان باید بابت زمان براساس عدالت تقسیم شود.‌ اگر ۵۰ دقیقه زمان است باید به دو زمان ۲۵ دقیقه ای به کاندیداها اختصاص یابد.

صداوسیما را عادل نمی‌دانیم
او درباره مناظره خارج از صداوسیما نیز اظهار کرد: ما صداوسیما را عادل نمی دانیم صداوسیما، صداوسیمایی است که در اِشغال و تصرف یک گروه سیاسی خاص است. این وضعیت قابل قبول نیست که بلندگوی صداوسیما در اختیار یک سری افراد خاص قرار گیرد که این افراد خاص، مردم ما را به سمت استفاده از ماهواره ها و شبکه های خبری بی بی سی، سی ان ان و ایران اینترنشنال سوق دهند. مقصر همه اینها صداوسیما است.

او عنوان کرد: بنابراین مناظره ضروری و بسیار هم خوب است اما باید عدالت‌پایه و اخلاق‌پایه باشد؛ هر کس تهمت وارد کرد اما نتواند اثبات کند باید محاکمه شود. چهار فرد عادل و روشن را به عنوان قاضی این مناظرات انتخاب کنند و آنها بگویند که فلان شخص دروغ و تهمت زده است و نتوانسته سند ارائه کند.

اگر قرار بر تبارشناسی است سایر کاندیداها هم تبارشناسی شوند
او تاکید کرد: این گونه نیست که طرف تهمت بزند که فلان شخص در نجف متولد شده است و غیر ایرانی است اگر این گونه تلقی شود که شناسنامه یک ایرانی ِمتولدشده در نجف، غیرایرانی است تبارشناسی این کاندیداها نیز باید در دستور کار قرار گیرد. در واقع تمام علما و بزرگان ما وقتی از دنیا می روند آرزویشان این است که با خاک نجف دفن شوند.

این نماینده پیشین مجلس اشاره کرد: حال برادر ایرانی ما در یک خانواده عالم و مجتهد در نجف متولد شده که باعث افتخار ما است. شناسنامه اش را در همه جا نشان می دهند که فلان شخص غیر ایرانی است. چرا با این اظهارات برخورد نمی کنند؟ برخی یک سری ابزار را در اختیار یک سری افراد نادان قرار دادند تا بگویند شناسنامه فلانی نشان می دهد متولد نجف است. بسیاری از ایرانیان را در دنیا داریم که فرزندانشان متولد سایر کشورها هستند.

عده‌ای ایرانیان متولدشده در خارج را ایرانی نمی‌دانند!
این چهره سیاسی اصولگرا ابراز کرد: البته ما استفاده خواهیم کرد و به تمام ایرانیان خارج از کشور خواهیم گفت این تفکر اگر حاکم شود عده‌ای اصلا فرزندان شما را ایرانی نمی دانند. بنابراین تکلیف خودشان را بدانند که به چه کسی رأی می دهند. ما از این گونه اقدامات آنها به نحو احسن استفاده خواهیم کرد. ما از خدایمان است که عده ای هر چه بیشتر حرف بزنند از اظهارات آنها به نفع خودمان استفاده کنیم.

پست بعدی

شکم‌درد بچه‌ها را چه زمانی جدی بگیریم؟/ اینفوگرافی

ج مه 21 , 2021
زمانی که درد شکم شدید باشد و یا قسمت پایین سمت راست شکم را درگیر کند باید کودک را نزد یک پزشک برد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000