بایدن قانون مقابله با تنفر علیه آسیایی تبارها را امضا کرد

60a7737ce55c1_2021-05-21_13-16 رئیس جمهوری آمریکا با امضای لایحه کنترل افزایش قابل توجیه جرائم ناشی از تنفر علیه آمریکایی های آسیای تبار و اتباع جزایر پاسفیک (اقیانوس آرام)، آن را به قانون تبدیل کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس جو بایدن در مراسم امضای این لایحه در روز پنجشنبه،از دموکرات ها وجمهوریخواهان به دلیل تصویب این لایحه و ارسال آن به کاخ سفید برای امضای نهایی با هدف مقابله با جرائم ناشی از تنفر و نژادپرستی قدردانی کرد.

ده ها نفر از اعضای کنگره آمریکا در این مراسم حاضر بودند و یکی از پرتعدادترین جلسات بازدید کننده با بایدن در کاخ سفید در طول همه گیری کرونا بوده است.

مجلس نمایندگان آمریکا این طرح را هفته گذشته با ۳۶۴ رای موافق در برابر ۶۲ رای مخالف تصویب کرد. پیش از آن سنا با ۹۴ رای موافق و تنها یک رای مخالف در آوریل (فروردین) این طرح را تصویب کرده بود.

این قانون جدید از وزارت دادگستری می خواهد بررسی جرائم ناشی از تنفر را با انتصاب یک مسئول ویژه بسرعت انجام دهد. از نیروهای فدرال نیز برای کمک به نیروهای پلیس محلی برای تقویت تحقیقات، شناسایی و گزارش دهی حوادث ناشی از نفرت درخواست استفاده خواهد شد.

برخی از کنگشران از اتکای این قانون به نیروهای پلیس انتقاد دارند.

بایدن و کامالا هریس معاون او که خود سیاه پوست وهندی تبار است گزارش ها درباره حمله با چاقو، تیزاندازی و دیگر حملات علیه جامعه آمریکایی های آسیایی تبار و شهروندان جزایر پاسفیک و فعالیت های تجاری آنها را از زمان آغاز همه گیری بررسی کرده اند.

به گفته هریس چنین حوادثی در طول این مدت ۶ برابر افزایش یافته است.

وی افزود: هر چند این قانون جدید آمریکا را با به توقف جرائم ناشی از نفرت نزدیک تر می کند اما تلاش برای رفع بی عدالتی باید همچنان ادامه داشته باشد.

شبکه خبری ان.بی.سی.نیوز چندی پیش در گزارشی از افزایش دو برابری جرایم ناشی از نفرت علیه آمریکایی‌های چینی و آسیایی تبار تنها در ماه مارس سالجاری خبر داد و نوشت: با رفع محدودیت‌های کرونایی و افزایش تعامل این آمار رشد بیشتری هم خواهد داشت.

برخی گروه‌های مدنی بر این باورند که لفاظی های دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در «ویروس چینی» خواند کرونا در ایجاد حس تنفر از جینی تبارها و آسیایی تبارها در آمریکا نقش داشته است.

پست بعدی

آیا همچنان سفر به شمال ممنوع است؟

ج مه 21 , 2021
رئیس پلیس راه مازندران درباره ممنوعیت سفر به شمال کشور توضیحاتی داد. سرهنگ علیرضا قدمی گفت: ممنوعیت‌های کرونا در محورهای شمالی کشور با قوت ادامه دارد. وی گفت: باتوجه به نگرانی‌های کرونایی در ارتباط با پایان هفته‌ها در محورهای شمال بحث تشدید ممنوعیت‌های کرونایی در دستور کار قرار گرفت. او […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000