اخباری از احتمال کشته یا مجروح شدن رهبر بوکوحرام در درگیری با داعش

60a745cdbd214_60a745cdbd217 مقام‌های اطلاعاتی نیجریه ادعا کردند که رهبر گروه شبه نظامی بوکوحرام در پی بالا گرفتن درگیری بین شبه نظامیان تحت امرش با تروریست‌های وابسته به داعش یا کشته و یا به شدت زخمی شده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس گزارش روزنامه گاردین، این مقام‌ها ادعا کردند ابوبکر شیکاو، رهبر گروه بوکوحرام روز چهارشنبه در پی محاصره شدن از سوی شبه نظامیان شاخه داعش و پی بردن به این که تعداد نیروهای وی کمتر از شبه نظامیان وابسته به داعش است از تسلیم کردن خودش سر باز زده و برای خودکشی تلاش کرده است.

اوایل سال جاری میلادی شاخه وابسته به داعش در غرب آفریقا حمله‌ای را به جنگل سامبیسا، از مخفی گاه‌های بوکوحرام، به راه انداخت.

تحلیلگران می‌گویند داعش اکنون در منطقه "ساحل" در آفریقا تبدیل به یک نیروی قدرتمندتر شده و کنترل اراضی وسیعی را به دست آورده است.

با این حال یک مقام بوکوحرام در ایالت بورنو ادعاهای مطرح شده درباره ابوبکر شیکاو را رد کرده و آن را جدیدترین مورد از ادعاهای غلط سرویس‌های اطلاعاتی درباره از بین رفتن این رهبر تروریست خواند.

مقام‌هایی که روزنامه گاردین به آنها استناد کرد گفتند: این گروه‌ها با شدت بیشتری با یکدیگر نزاع داشتند و روشن است که در صورت رویارویی آنها با یکدیگر، بوکوحرام توان و قدرت آتش کمتری دارد. ما باید برای مشخص شدن معتبر بودن این گزارش‌ها منتظر باشیم.

این مقام‌ها در ادامه ادعا کردند، شیکاو و یک گروه از شبه نظامیان تحت امر وی توسط شبه نظامیان وابسته به داعش در غرب آفریقا از جمله ده ها خودروی مجهز به مسلسل آنها محاصره شدند و بعد از آنکه تعداد زیادی از محافظان شیکاو کشته شدند، شاخه داعش از او خواست با رهبر آنها یعنی "ابومصعب البرناوی" بیعت کند.

طبق این گزارش در این مقطع رهبر بوکوحرام تلاش کرده با تفنگ یا نارنجک دستی یا یک جلیقه انفجاری خودکشی کند.

یک منبع با ادعای این که او "به شدت مجروح شده" اظهار کرد: شیکاو به منظور اجتناب از اسیر شدن با تفنگ به سینه خودش شلیک کرده و گلوله به شانه او خورد.

منبع دیگری نیز اظهار کرد، او بعد از منفجر شدن مواد منفجره در یک خانه محل پناهگیری او و پیروانش، به شدت مجروح شده است.

بولاما بوکارتی، یک تحلیلگر امور افراطگران از انستیتوی گلوبال چنج تونی بلر، اظهار کرد: اگر این گزارش‌ها درست باشند، مرگ شیکاو یک نقطه عطف بزرگ خواهد بود.

او گفت: این تحولی منفی برای بوکوحرام و تحولی مثبت برای منطقه دریاچه چاد در صورتی که مرگ شیکاو منجر به بدتر شدن اختلافات گروهی شده باشد، است. این اتفاق با این حال می‌تواند برای این گروه در صورتی که منجر به اتحاد مجدد در آن شود، تحولی مثبت باشد.

پست بعدی

وزش باد شدید در شرق کشور/ بارش پراکنده در ارتفاعات البرز و زاگرس

ج مه 21 , 2021
طی ۲ روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور همچنین ارتفاعات البرز و زاگرس وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. امروز در ارتفاعات البرز و زاگرس همچنین در برخی نقاط آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. طی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000