چین به ۴۰ کشور آفریقایی نیم میلیارد دوز  واکسن کرونا می‌دهد

60a72add623f4_2021-05-21_08-07 چین می‌گوید به ۴۰ کشور آفریقایی واکسن کرونا می‌دهد. وو پنگ، رئیس بخش آفریقا در وزارت خارجه چین به خبرنگاران گفت این واکسن‌ها اهدایی خواهند بود یا با قیمتی بسیار پایین فروخته می‌شوند.

چین، اقدامات خود را صرفاً نوع دوستی و "دیپلماسی واکسن" توصیف کرده است.

پنگ گفت: "ما بر این باوریم که مطمئناً لازم است که مردم چین هرچه سریعتر واکسن بزنند، اما برای سایر کشور‌های نیازمند نیز با تمام توان سعی می‌کنیم واکسن ارائه دهیم. "

در حالی که ایالات متحده متهم به احتکار واکسن شده است، رئیس جمهور این کشور جو بایدن روز دوشنبه متعهد شد که در شش هفته آینده ۲۰ میلیون دوز واکسن دیگر را با سایر کشور‌ها به اشتراک بگذارد و مجموع تعهدات ایالات متحده را به ۸۰ میلیون دوز برساند. دولت بایدن اعلام نکرده کدام کشور‌ها این دوز‌ها را دریافت می‌کنند.

این دوز‌ها از تولید موجود واکسن‌های فایزر، مدرنا یا جانسون در ایالات متحده است. دولت قبلاً متعهد شده بود که تا پایان ماه ژوئن حدود ۶۰ میلیون دوز واکسن آسترازنکا را به اشتراک بگذارد.

شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه خواستار تسریع در دسترس بودن واکسن کرونا برای آفریقا شد و ابراز نگرانی کرد که این قاره فقط حدود ۲ ٪ از کل واکسن‌های تجویز شده در سطح جهان را دریافت کرده و مجدداً بر لزوم "دسترسی عادلانه" به آزمایشات، درمان‌ها و واکسن‌های با کیفیت و ارزان قیمت کرونا تأکید شده است.

دیپلماسی واکسن چین یک موفقیت شگفت آور بوده است: مطابق با شمارش آژانس آسوشیتدپرس، این کشور تقریباً نیم میلیارد دوز واکسن خود را به بیش از ۴۵ کشور وعده داده است.

مصر نیز به زودی تولید واکسن Sinovac COVID-۱۹ چین را آغاز خواهد کرد، و Sinovac به مصر این امکان را می‌دهد تا با تولید مجوز ساخت و بسته بندی واکسن در مصر، از تخصص و کمک فنی برای تولید واکسن استفاده کند.

پست بعدی

سازمان جهانی بهداشت: واکسن‌های موجود کرونا در برابر انواع سویه‌های کرونا اثربخش است

ج مه 21 , 2021
مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت (WHO) در اروپا گفت: واکسن‌های موجود کووید-۱۹ از اثربخشی لازم در برابر انواع سویه‌های کروناویروس برخوردار است. "هانس کلوگ" مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا پنج شنبه اظهار کرد: واکسن‌های کووید-۱۹ که در حال حاضر برای مقابله با این بیماری در کشورهای اروپایی مورد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000