حمله به رأی دهندگان سوری در لبنان / حزب الله: اقدام برخی از احزاب را محکوم می‌کنیم

60a6a87784dc6_60a6a87784dc9 در پی حمله برخی طرفداران احزاب جریان ۱۴ مارس به رأی دهندگان سوری در لبنان و ممانعت از رأی دادن آن‌ها، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای به شدت از این اتفاقات انتقاد کرد.

به نوشته وبگاه شبکه المنار، در این بیانیه آمده است که رفتار و اقدام برخی از احزاب علیه شهروندان سوری در برخی مناطق لبنان که موجب زخمی شدن تعدادی از آن‌ها و شکستن شیشه اتوبوس‌ها شده، هیچ ارتباطی به ارزش‌های اخلاقی و انسانی و روابط میان مردم لبنان و سوریه ندارد.

این بیانیه می‌افزاید: این گروهها و کسانی که در پشت صحنه هستند به هیچ وجه مردم لبنان را نمایندگی نمی‌کنند، مردمی که در طول سال‌های بحران، پناهندگان را در آغوش گرفته و از آنان پذیرایی کردند. بی شک اکثریت مردم لبنان از این گونه اقدامات برائت می‌جویند و به رعایت اصول حسن همجواری عقیده دارند.»

حزب الله لبنان تأکید کرد که مردم این کشور امیدوارند که روابط با سوریه به شکل طبیعی خود و در راستای منافع مردم هر دو طرف تغییر یابد و حضور گسترده پناهندگان سوریه در لبنان در پای صندوق‌های رأی موجب خشم برخی گروههای سیاسی شده است. به خصوص اینکه آن‌ها پیش از این تلاش کردند تا از پرونده پناهندگان مطلوب خود را حاصل کنند اما توفیقی نیافتند.

این گروه مقاومت در ادامه از مقامات امنیتی و قضایی لبنان خواست تا این پرونده را به دست گرفته و مانع اقدامات غیر قانونی برخی گروههای سیاسی شوند و توهین کنندگان و متجاوزان را محاکمه کنند و مانع رشد نفرت‌پراکنی و نژادپرستی شوند.

امروز همزمان با آغاز مرحله نخست‌ رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه در خارج از این کشور، در بیروت طرفداران «سمیر جعجع» (رهبر سابق حزب فالانژ و از همسویان با دولت سعودی) به رأی دهندگان سوری حمله کرده و شیشه خودروها و اتوبوس‌های حامل آنان را شکستند.

پست بعدی

قیمت انواع پژو ۲۰۶ در شهرهای مختلف / جدول نرخ ها

ج مه 21 , 2021
در بازار خودرو می توان پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ را می توان با قیمتی بین ۱۹۸ تا ۲۰۵ میلیون تومان خریداری کرد. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۰ در بابل با حداقل قیمت ۲۴۸ میلیون تومان برای فروش آگهی شده است. همچنین این خودرو در تهران با حداکثر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000