تبادل شلیک راکت میان جنوب لبنان و تل‌آویو؛ چهار پیام این اقدام چیست؟

60a6204c2a459_2021-05-20_13-09 شلیک چهار راکت از جنوب لبنان به سمت فلسطین اشغالی با واکنش رژیم صهیونیستی روبه‌رو شد. «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس عرب در یادداشتی به بررسی پیام‌های این اقدام پرداخت.

ارتش لبنان چهارشنبه شب (دیشب) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی منطقه «وادی حامول» در جنوب لبنان را با ۱۷ خمپاره هدف گرفته اما این حمله خسارتی نداشته است.

بر اساس گزارش روزنامه «الاخبار»، ارتش لبنان ساعاتی پس از شلیک این خمپاره‌ها اعلام کرد، چهار راکت‌انداز خالی در منطقه وادی‌حامول پیدا کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، این اقدام رژیم صهیونیستی در واکنش به شلیک چهار راکت از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی صورت گرفته است.

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس عرب در گزارشی به همین موضوع پرداخت و نوشت، گروه‌های فلسطینی در لبنان شروع به اعلام همبستگی راکتی با برادران خود در نوار غزه و کرانه باختری و مناطق اشغلی ۱۹۴۸ کرده‌اند و عصر چهارشنبه چهار راکت از شهر صور به سمت حیفا و عکا در فلسطین اشغالی شلیک شد. سامانه گنبد آهنین با یک راکت مقابله کرد، دو راکت در دریا افتاد و یکی از آنها به منطقه‌ای غیر مسکونی اصابت کرد.

در ادامه این گزارش آمده، فقط یک گروه فلسطینی که در لبنان پایگاه نظامی دارد، این نوع راکت یعنی گراد را در اختیار دارد، این گروه «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین – "فرماندهی کل"» است.

وی افزود: هیچ چیز نسنجیده‌ای در جنوب لبنان وجود ندارد و گمان نمی‌کنیم که حزب‌الله از این اقدام غافلگیر شده باشد. طبیعی است که به برخی دلایل، موازنه‌ها و حساسیت‌ها در داخل لبنان از این موضوع فاصه بگیرد.

عطوان در ادامه نوشت، این اقدام چهار پیام زیر را دارد:

اول: جبهه جنوب لبنان را در هر لحظه می‌توان گشود بویژه اگر دشمن اسرائیلی جرأت اجرای تهدیداتش، حمله به نوار غزه و انجام جنایات علیه ملت فلسطین را داشته باشد.

دوم: هدف از شلیک این راکت‌ها وارد کردن خسارت‌های مالی و انسانی به اسرائیلی‌ها نیست بلکه تشدید حالت رعب و نگرانی روزانه آنهاست.

سوم: پیامی از سوی حزب‌الله است مبنی بر اینکه مسؤول حراست از مرزهای شمالی در فلسطین اشغالی و شهرک‌های صهیونیستی در الجلیل نیست بلکه تنها مسؤول پایگاه‌ها و نیروهای خودش است.

چهارم: آوارگان فلسطینی در لبنان و اردوگاه‌های آن و حالت ناامیدی و ظلمی که از آن رنج می‌برند بمبی ساعتی هستند که امکان فعال شدن آن در هر لحظه وجود دارد. آنها ممکن است که نسبت به امور داخلی لبنان بیطرف باشند اما اگر جبهه‌ها مشتعل و علیه رژیم اشغالگر اسرائیل متحد شوند، اینگونه بیطرف نخواهند ماند.

پست بعدی

مهمانان ناخوانده روی دیوار‌های خانه که سلامت شما را نشانه می‌روند

پ مه 20 , 2021
یک متخصص حوزه قارچ شناسی می‌گوید که کپک روی دیوار‌های خانه می‌تواند بیماری‌های مختلفی را برای ساکنان ایجاد کند. خبرگزاری نووستی نوشت: ماکسیم دیاکوف، متخصص گروه قارچ شناسی دانشکده زیست شناسی دانشگاه دولتی مسکو تأکید کرد که لکه‌های کپک فقط یک نقص خارجی نیستند بلکه از طریق تجمع انواع مختلف […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000