همه به قتل بابک خرمدین واکنش نشان می دهیم اما…

60a5fb783f066_60a5fb783f06b کارگردان فیلم سینمایی «سه روز و سه قتل» با انتشار یادداشتی به قتل بابک خرمدین به دست پدر و مادرش واکنش نشان داد.

این روزها قتل هولناک بابک خرمدین نویسنده و کارگردان سینما به دست پدر و مادرش خبر و بحث روز است و همین امر باعث تحلیل‌های روانشناختی نیز شده است. همچنین برای آسیب شناسی این اتفاق و ریشه های خشونت ورزی برخی رسانه ها به بازخوانی آثار سینمایی ایران و جهان نیز پرداخته اند.

در همین رابطه مسعود امینی تیرانی کارگردان فیلم سینمایی «سه روز و سه قتل» که به تازگی آماده پخش شده و مسیر جشنواره‌ای خود را طی می‌کند در یادداشتی به مساله خشونت و پیامد آن که می تواند قتل باشد، پرداخته است.

در متن این یادداشت او می‌خوانیم:

«همه ما بسادگی می‌توانیم قاتل باشیم.

این تجربه و مضمونی بود که تلاش کردم در فیلم «سه روز و سه قتل» نمایش دهم.

مرز میان خواستن و نخواستن خشونت چنان در میان ما کم‌رنگ و ناپیدا شده است که گاهی نمی‌دانیم همه آنچه در لحظه لحظه این روز و شب‌ها انجام می‌دهیم نمونه‌ای از خشونت عریان است. نمونه‌ای که به سادگی و در یک لحظه می‌تواند به قتل منجر شود. حالا همه به قتل بابک خرمدین واکنش نشان می‌دهیم ولی به لحظه‌هایی قبل از آن که خشونت ذره ذره در همه وجودمان ریشه دوانده هیچ عکس‌العملی نشان نداده‌ایم.

همه ما به خشونت عادت کرده‌ایم و انگار در دورانی که مسوولان نمی‌خواهند تا به هشدارهای جدی که سال‌هاست با صدای بلند می‌گویند که جامعه از خشونت اشباع شده، گوش دهند و ما مردم هم هر روز بر شکل‌های عریان‌تری از خشونت حریص‌تر می‌شویم، چاره‌ای نداریم که تنها تماشاگر هر روزه قتل‌هایی فجیع‌تر باشیم.

ما همه قاتلیم!»

پست بعدی

نمکی: ۱۰ درصد جمعیت کشور سالمند هستند

پ مه 20 , 2021
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز فراتر از انتظار ما، ۱۰ درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و برآورد دوبرابر شدن جمعیت سالمند کشور تا سال ۱۴۲۰، بسیار تکان دهنده است. سعید نمکی در اجلاس مجازی روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000