پیک چهارم کرونا تمام شد؟/ ترس از افزایش ابتلا به بیماری در میتینگ‌های انتخابات

60a562024d205_2021-05-19_23-37 امروز وزارت بهداشت اعلام کرد از پیک چهارم کرونا عبور کرده ایم ولی نگرانی‌های زیادی درباره بازگشت به اوج این بیماری با برگزاری انتخابات، به خصوص برگزاری میتینگ‌های سیاسی وجود دارد.

امروز تعداد مرگ و میرهای کرونایی نسبت به هفته های گذشته تعداد کمتری داشت که نشان از دارد. بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون دو میلیون و ۲۹۶ هزار و ۳۰۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۴۲۵ هزار و ۲۱۲ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به دو میلیون و ۷۲۱ هزار و ۵۱۲ رسید. از دیروز تا امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۷۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۶۰۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۷۹۲ هزار و ۲۰۴ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۷ هزار و ۷۶۵ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۲۷۲ هزار و ۷۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. پنج هزار و ۱۵۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۱۸ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۹۸۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۸۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

یکی از بحثهای داغ کرونایی امروز، بود. حریرچی معاون وزیر بهداشت در برنامه تیتر یک در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر اینکه "انتخابات نزدیک شد نقشه کشور رنگ باز کرد"، گفت: بعد از اعلام کرونا در کشور، دو راهپیمایی قدس داشتیم و یک راهپیمایی ۲۲ بهمن . درست ماقبل هر سه هم روند نزولی بیماری را داشتیم، اما چون اصول بیماری نمی پذیرفت، راهپیمایی برگزار نکردیم. بنابراین . ما مصلحت مردم و آخرت خودمان را به دنیای کسی نخواهیم فروخت. کسی هم ما را تحت فشار نمی گذارد. این ها با معیارهای علمی استخراج می شود. هشدارهایی هم که ما پیش از این دادیم، روشن است و بگذارند کارمان را انجام دهیم.

پیک چهارم کرونا تمام شد؟/ ترس از افزایش ابتلا به بیماری در میتینگ‌های انتخابات

حریرچی همچنین درباره انتخابات پیش رو نیز گفت: برای انتخابات شورای شهر و روستا به تفکیک تصمیم گیری شده که چه اقدامی باید صورت گیرد و این تصمیمات شنبه و شاید هم زودتر نهایی و اعلام شود. درباره نحوه حضور بر سر صندوقها تدابیری اندیشیده شده و برای میتینگ ها هم تدابیری اندیشیده شده است، ولی محدودیتهای بسیار جدی دیده شده که ضمن حفظ شور انتخاباتی، از لحاظ کرونایی هم آسیب نبیند. برنامه ریزی می شود که در برگزاری میتینگ ها رعایت درستی شود. فعلا پیشنهاد اولیه خصوصا درباره شورای شهر و روستا عدم تجمع است اما واقعیت ها را نیز خواهیم دید. برخی تجمعات به خصوص در شهرهای کوچک در خانه هاست و باید به حداقل و صفر برسد و برگزاری این تجمعات غیرقانونی خواهد شد.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: برای انتخابات ریاست جمهوری نیز تدابیر مناسبی اتخاذ شده تا شور انتخاباتی که مورد تاکید است، سعی خواهد شد از طریق فضای مجازی و رسانه ملی ایجاد شود. مثلا پیشنهاد آن است که اگر کاندیداها به استانها می روند، جلسات با تعداد اندک و رعایت پروتکلهای بهداشتی باشد ولی شبکه استانی برنامه بگذارد و جلسه پرسش و پاسخ نیز با گروه های مختلف و خبرنگاران بگذارند. بنابراین موضوع "اصل شرکت" فراهم شود ولی تجمعی که نگران کننده باشد پیش نیاید.

البته او توضیح داد چرا . ایرج حریرچی، معاون‌کل وزیر بهداشت، در شبکه خبر گفت : با عبور از روند فزاینده شیوع کرونا، به تازگی روند نزولی قابل توجهی در موارد سرپایی و بستری شاهدیم. با وجود این روند اما همچنان آمار فوتی ها بالاست

اخبار مربوط به واکسیناسیون هم بخش قابل توجهی از خبرهای کرونایی امروز را تشکیل می دهد. در یکی از این اخبار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از پایان تقریبی واکسیناسیون بیماران تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: چهار مرکز در و با بررسی مدارکشان واکسیناسیون شان انجام می شود. واقعیت این است که به جز بیماران خاص، سالمندان هم نیاز به ملاحظات ویژه ای برای واکسیناسیون دارند چون طرح در حال اجراست؛ گروهی که به دلیل ملاحظات سنی رفت‌وآمد برایشان آسان نیست و اغلب به همراهی اعضای خانواده برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون نیاز دارند.

البته به جز مراکز یاد شده در تهران، اطلاع رسانی شدند و کاربران نقشه و مسیریاب نشان اکنون می‌توانند به آدرس دقیق ۵۶۵ مرکز واکسیناسیون کرونا در سطح کل کشور دسترسی داشته باشند.

پیک چهارم کرونا تمام شد؟/ ترس از افزایش ابتلا به بیماری در میتینگ‌های انتخابات

خبر خوب واکسنی دیگر آنکه امروز رئیس جمعیت هلال احمر گفت: می‌شود. همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: باز شد. سالمندان می توانند در این سامانه ثبت نام کرده و در صورتی که نیاز به واکسیناسیون در خودرو دارند، از خدمات ویژه استفاده کنند. چون آنطور که رئیس مرکز بهداشت شرق تهران گفته ظرف ۴۵ دقیقه در ورزشگاه تختی ۱۲۰ خودرو برای واکسیناسیون کرونا وارد و واکسن را دریافت کردند، او گفته می توان در را واکسینه کرد. البته که درباره آن هم اطلاعرسانی شده است.

به جز گروه های فوق، رئیس پلیس تهران بزرگ هم از خبر داد و گفت: هیچ فرمانده ای واکسن دریافت نکرده و واکسیناسیون را از ماموران رده پایین و عملیاتی آغاز کرده‌ایم.

همچنین برای دانشجویان هم واکسن آماده شده است. در این باره معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت:موضوع درخواست وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد برای درحال بررسی بوده و بزودی درستاد مقابله با کرونا بحث می شود.

در یک بخشنامه هم معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اعلام کرد: و مطابق مقررات با آن برخورد خواهد شد.

پست بعدی

سعید محمد: امام نفرمودند نظامی‌ها حق ندارند در انتخابات کاندیدا شوند، گفتند حق ندارند وارد جریانات سیاسی شوند

چ مه 19 , 2021
سعید محمد داوطلب انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم طی اظهاراتی از مواضع خود در برخی از موضوعات پرده برداشته است. امروز بخش هایی از اظهارات سعید محمد که در یک گفتگو و البته یک جلسه بین ستادهایش مطرح کرده بود رسانه ای شد که در ادامه می خوانید: بعضی ها گفته […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000