چگونگی صحبت با همسر در مورد مسائل مالی

60a3a53c6efb2_2021-05-18_16-00 صحبت در مورد مسائل مالی ممکن است برای برخی از زوجین سخت باشد و آنان ندانند که چطور می‌توانند بدون بحث و دعوا مشکلات مالی خود را حل کنند.

مسائل مالی نقش بسیار مهم و موثری در زندگی دارند و به همین دلیل ضروری است که زوجین بر سر این موضوع به تفاهم برسند. مانند هر مشکل دیگری این مسئله نیز راه‌حل‌های خاص خود را دارد و شما با یادگیری مهارت گفتگوی موثر زوجین می‌توانید آن را برطرف نمایید. در ادامه این مقاله ما به توضیحات بیشتری در مورد حل مشکلات مالی و حرف زدن با همسر در این باره پرداخته‌ایم که مطالعه آن می‌تواند برای شما مفید باشد.

صحبت در مورد مسائل مالی : خودداری از گفتگو
مشکلات مالی در زندگی زناشویی برای برخی از زوجین ازجمله مسائل حساسی است که صحبت کردن درباره آن با سختی زیادی برایشان همراه می‌باشد. علت این موضوع باورهای غلطی است که بسیاری از افراد در این باره دارند. برای مثال برخی فکر می‌کنند که صحبت کردن درباره مسائل مالی نشان‌دهنده این است که آن‌ها انسان‌های مادی‌گرایی هستند. به همین دلیل ممکن است دچار نشخوارهای ذهنی و خطاهای شناختی نظیر ذهن‌خوانی شوند که اگر در مورد مسائل مالی حرف بزنند همسرشان درباره آن‌ها چه فکرهایی خواهد کرد. لازم است که بدانید هر مشکلی که در زندگی مشترک پیش می‌آید اگر با گفت‌وگویی سالم به حل آن پرداخته شود و زوجین از مهارت‌های ارتباط کلامی مناسبی برخوردار باشند سوءتفاهم‌های این چنینی بسیار کم‌تر پیش می‌آیند و جای نگرانی در این باره وجود نخواهد داشت. پیش از هر چیز تلاش کنید که مهارت‌های ارتباط کلامی خود را تقویت کنید.

چگونه در مورد مسائل مالی با همسر خود صحبت کنیم ؟
برای اینکه بتوانید مشکلات مالی در زندگی مشترک‌تان را به‌ خوبی مدیریت کنید و گفت و گوی مثبت و سازنده‌ای با یکدیگر داشته باشید، رعایت برخی نکات ضرورت دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

1. شریک بودن در عین استقلال را یاد بگیرید
پس از وارد شدن به زندگی مشترک یاد بگیرید با همسرتان در مسائل مختلف شریک شوید. چرا که این زندگی و این خانواده متعلق به هردوی شماست درنتیجه هر تصمیمی که در مورد خانواده گرفته می‌شود نیازمند نظرات هر دو طرف خواهد بود. مسائل مالی و اقتصادی نیز همیشه در زندگی زناشویی از جمله موضوعات مهمی است که به تصمیم هردو نفر نیاز دارد. برای مثال استقلال مالی زنان از مقولاتی است که احتمال دارد باعث ایجاد اختلاف گردد.

هر کدام از شما ممکن است سرکار بروید و در خرج کردن پول خود احساس استقلال کنید اما چون مسائل مالی به کیفیت زندگی خانوادگی شما مربوط می‌شود، باید تا جایی که می‌توانید به نظرات یکدیگر احترام گذاشته و هنگامی که قرار است اقدام مالی مهمی انجام دهید پیش از عملی کردن تصمیمات‌تان، نظرات همسرتان را جویا شده و به آن‌ها احترام بگذارید.

2. در مورد اهداف مشترک با یکدیگر صحبت کنید
بسیاری از اختلافات زوجین در مورد مسائل مالی به این دلیل است که آن‌ها هرگز در مورد اهداف مالی‌شان با یکدیگر به طور واضح صحبت نمی‌کنند. به همین خاطر ممکن است شما یا همسرتان با فکر اینکه برای زندگی مشترکتان تلاش می‌کنید، اقدامی انجام دهید که منجر به نارضایتی طرف مقابل شود. به همین دلیل بهتر است زمان‌هایی را برای برنامه‌ریزی و صحبت کردن در مورد مسائل مالی اختصاص دهید. به وضوح انتظارات خود را بیان کنید تا بتوانید در کنار یکدیگر برنامه‌های مشترکی برای رسیدن به این‌ها بیابید.

3. تفاوت دیدگاه‌ها را بپذیرید
وقتی با همسرتان در مورد مسائل مالی صحبت می‌کنید انتظار نداشته باشید که او نیز دیدگاه و نظرات مشابهی با شما داشته باشد. زنان و مردان معمولاً در نوع نگاه و برخورد با مسائل مالی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. این تفاوت‌ها مسائلی نظیر موارد زیر را در بر می‌گیرد:

– تفاوت در نحوه خرید کردن : زنان ممکن است بیشتر برای خرید چیزی که مورد نیاز نیست، اقدام کنند.

– اهمیت دادن به تنوع در وسایل در زنان

– تفاوت در نحوه پس‌انداز و سرمایه‌گذاری

و…

هنگام صحبت کردن در مورد مسائل مالی باید که این تفاوت‌ها را در نظر داشته باشید. این امر به شما کمک خواهد کرد که در مکالمات انعطاف‌پذیری بیشتری از خود نشان دهید. در غیر این صورت با همسرتان به مشکل برخواهید خورد.

صحبت کردن در مورد مسائل مالی قبل ازدواج
بسیار مهم است که قبل ازدواج در مورد مسائل با همسرتان صحبت کنید. چراکه به هرحال مسالئل مالی بخش بزرگ و بسیار مهمی در زندگی مشترک هستند و به همین دلیل باید از نگرش یکدیگر نسبت به این مساله آگاه باشید. اما شاید صحبت کردن در مورد مسائل مالی قبل ازدواج برایتان سخت باشد. البته کمی نگرانی در این مورد کاملا طبیعی است چراکه در صورت رفتار و پرسش‌های اشتباه، فرد مقابل دچار سوتفاهم‌هایی خواهد شد. به همین دلیل توصیه می‌شود که از مشاوره ازدواج استفاده کنید تا به تمامی این سوالات‌تان پاسخ داده شود. در غیر این صورت ممکن است پس از ازدوج با اختلافات خانوادگی مواجه شوید.

پست بعدی

مشخصات موشک سوری که اسرائیل در این روزها بسیار از آن می‌ترسد/ آیا "سورپرایز" گروه های مقاومت در راه است؟

چ مه 19 , 2021
بسیاری از پایگاه‌های خبری صهیونیست نگران این هستند که در طول جنگ اخیر در غزه، نیروهای مقاومت از سامانه دفاعی S200 استفاده کنند و آن را علیه نیروهای اسرائیلی به کار گیرند. به گزارش خبر فوری، اسرائیل مدتی پیش مدعی شد که موشک S200 سوریه یکی از بزرگترین تهدیدات علیه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000