آمریکا با آزادی پیرترین زندانی گوآنتانامو موافقت کرد

60a374897a169_60a374897a16c روزنامه نیویورک تایمز و خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش دادند، پیرترین زندانی در زندان گوآنتانامو یک مرد پاکستانی ۷۳ ساله است که پس از ۱۶ سال حبس در این زندان با آزادی‌اش موافقت شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، "شلبی سالیوان-بنیس"، وکیل "سیف‌الله پاراچا"، پیرترین زندانی گوآنتانامو گفت: پاراچا که به اتهام داشتن روابط با القاعده زندانی شده اما هرگز به جرمی محکوم نشده است، به همراه دو زندانی دیگر توسط هیات بررسی پرونده زندانیان مبرا از اتهامات شدند.

وی افزود: اگرچه در ابلاغیه‌ای که به پاراچا داده شده دلیل دقیق و مفصل این تصمیم برای آزادی‌اش اعلام نشده اما ظاهرا این هیات به این نتیجه رسیده است که سیف‌الله پاراچا دیگر تهدیدی برای آمریکا محسوب نمی‌شود. فکر می‌کنم موکلم طی چند ماه آتی به خانه بازگردد.

این ابلاغیه نخستین گام پیش از مذاکرات دولت آمریکا با پاکستان در مورد یک توافق استرداد برای بازگرداندن پاراچا به کشور اصلی‌اش محسوب می‌شود.

سالیوان-بنیس گفت: پاکستان می‌خواهد پاراچا به کشور بازگردد و فکر می‌کنیم که هیچ مانعی برای بازگشت وی به خانه‌اش وجود ندارد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا متعهد شده تا قبل از پایان دوره نخست ریاست جمهوری‌اش زندان گوآنتانامو را تعطیل کند.

سیف‌الله پاراچا، یک تاجر ثروتمند در پاکستان محسوب می‌شد که مالک یک کارخانه تولید پوشاک و یک فروشگاه پوشاک بود و در آمریکا نیز زندگی کرده بود و ملک شخصی خود را در شهر نیویورک داشت.

آمریکا در سال ۲۰۰۳ میلادی در حالی که پاراچا برای شرکت در یک نشست تجاری به تایلند سفر کرده بود، وی را بازداشت کرد، سپس او را به پایگاه هوایی بگرام در افغانستان برد و پس از آن او را به گوآنتانامو فرستاد؛ جایی که پاراچا از سپتامبر سال ۲۰۰۴ میلادی در آنجا بازداشت بوده است.

مقامات مدعی بودند که پاراچا یکی از تسهیل‌کنندگان القاعده بود که به دو توطئه‌چین حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی با یک معامله مالی کمک کرد.

پاراچا تاکید دارد که نمی‌دانست آن دو نفر جزو گروه تروریستی القاعده بودند و هر گونه مشارکت در تروریسم را رد می‌کند.

پاراچا یکی از ۴۰ زندانی است که همچنان در زندان گوآنتانامو بازداشت هستند.

"هیات بررسی دوره‌ای" که تصمیم می‌گیرد کدامیک از زندانیان واجد شرایط انتقال از این زندان هستند همچنین اطلاع داد که "عثمان عبدالرحیم عثمان"، تبعه یمنی که بدون تفهیم جرم از ژانویه ۲۰۰۲ در گوآنتانامو بازداشت بوده است، مبرا از اتهامات است و آزاد می‌شود.

"عبدالربانی"، تبعه ۵۴ ساله پاکستانی نیز دیگر فردی است که آزادی‌اش تایید شده است.

در حال حاضر ۹ مرد در زندان گوآنتانامو حضور دارند که با آزادی‌شان موافقت شده است.

پست بعدی

واکسن‌‌های کرونایی که در بازار سیاه به فروش می‌رسند آب مقطر هستند

س مه 18 , 2021
نائب رئیس انجمن داروسازان گفت: داروهای خوراکی و تزریقی کرونا در بازارهای سیاه وجود دارد اما فروش واکسن کرونا در بازارهای آزاد صحت ندارد.. سیدعلی فاطمی افزود: شیشه‌های خالی واکسن ها بعد از تزریق از مراکز و شبکه‌های بهداشت جمع‌آوری می‌شود. شایعه خالی کردن شیشه‌های واکسن و نگهداری در جای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000