تصویب لایحه “تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند” در دولت

60a13c88609a8_2021-05-16_20-08 معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از تصویب لایحه اصلاح ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی مربوط به تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند در کمیسیون لوایح دولت خبر داد.

معصومه ابتکار در حساب توئیتری خود نوشت: " امروز دولت لایحه پیشنهادی معاونت زنان و خانواده در مورد اصلاح ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی مربوط به تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند را تصویب کرد."

وی افزود: "این لایحه که مورد تایید قوه قضائیه نیز هست، حداکثر مجازات، ایجاد محدودیت در سرپرستی اطفال دیگر و عدم شمول ارفاق را در بر می‌گیرد."

قتل "رومینا" دختر ۱۴ ساله تالشی به دست پدرش در سال گذشته منجر به تصمیم معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهوری برای تدوین لایحه مذکور شد.

ابتکار پیش از این گفته بود که لایحه "تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند" لایحه‌ مهمی است که در صورت وقوع قتل عمد و با تشخیص قاضی، حضانت و ولایت سایر فرزندان را از پدر تا این آسیب به سایر فرزندان سرایت نکند.

پست بعدی

ماجرای جالب موبایل گم شده و تیزهوشی پلیس/ ویدئو

ی مه 16 , 2021
دوربین‌های نظارت ترافیکی، موبایل گمشده یک مرد بابلی را در کمتر از چند دقیقه به صاحبش برگرداندند. مرکز اطلاع رسانی پلیس مازندران اعلام کرد: ماموران پلیس راهور بابل هنگام نظارت بر تردد خودرو‌ها در میدان هادی نوروزی بابل متوجه افتادن موبایل مردی می‌شوند که از خودروی مسافربری در حال پیاده […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000