صلاحیت ۵ نفر از اعضای رد شده شورای شهر فعلی تایید شد

60a0afee070b7_2021-05-16_10-08 نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: خوشبختانه هیئت نظارت استان تهران صلاحیت تعدادی از رد صلاحیت شدگان و ۵ تن از اعضای شورای پنجم را تایید کرد.

ابراهیم امینی در جلسه امروز شورای شهر در سخنان ابتدایی خود گفت: که در روزهای اخیر شاهد تصاویر دلخراش از جنایت رژیم صهیونیستی علیه سرزمین‌های اشغالی هستیم و این اتفاق بیش از پیش از ماهیت این رژیم را هویدا ساخته و دست مدعیان غربی را نیز رو کرده است. حمایت برخی کشورهای اروپایی از جنایت‌های اخیر مایه سر افکندگی و مغایر با اصول جامعه جهانی است.

امینی افزود: طی روزهای گذشته تصاویری از ضرب و شتم یکی از دستفروشان دست به دست می‌شود و گفته شده که تصاویر مربوط به یکی از مناطق شهرداری تهران است و از شهرداری می‌خواهیم هرچه سریع‌تر نسبت به بررسی زوایای این ماجرا و اعلان عمومی نتایج به شهروندان و ارائه گزارش رسیدگی به شورا اقدام کند.

وی ابراز داشت: طی روزهای گذشته شاهد هجمه‌های غیر واقعی نسبت به فعالیت‌های شورای پنجم هستیم. لذا داوطلبان انتخابات پیش رو را به رعایت انصاف دعوت می‌کنم.

وی تصریح کرد: در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها هستیم. طی روزهای گذشته شاهد رد صلاحیت داوطلبان شوراها بودیم. خوشبختانه هیئت نظارت استان تهران صلاحیت تعدادی از رد صلاحیت شدگان و ۵ تن از اعضای شورای پنجم را تأیید کرد اما انتظار می‌رود که زمینه حضور ۵ عضو دیگر اعضای شورا فراهم شود. از این هیئت می‌خواهیم کاندیدها را صرف نظر از دیدگاه سیاسی مورد تأیید قرار دهند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: امیدوارم خروجی این هیئت موجب افزایش امید میان شهروندان شود.

امینی اظهار کرد: روز گذشته ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید. مصوبه شورای نگهبان درباره نحوه ثبت نام کاندیداها سیلی از انتقادات را در دل حقوقدانان و فعالین اجتماعی ایجاد کرد. با توجه به سابقه حضورم در هیئت نظارت اعلام می‌کنم که کم‌ترین توقع از شورای نگهبان این است که پاسدار قانون اساسی بوده و دست به اقدامی مغایر قانون اساسی نزند.

وی ادامه داد: شیوه بازنگری و تغییر اصول قانون اساسی را بیان کرده و این گونه نیست که شورای نگهبان بتواند اصول این قانون را با یک تصمیم داخلی تغییر دهد. شورای نگهبان حق قانون گذاری ندارد و طبق اصل ۱۱۳ قانون اساسی مسئولیت اجرای قانون اساسی با رئیس جمهور است.

پست بعدی

۸ راه رسیدن به شادمانی در روزگار کرونایی

ی مه 16 , 2021
محققان حوزه روان‌شناسی، ۸ راه برای رسیدن به شادمانی به مردم در این روز‌های کرونایی پیشنهاد می‌دهند. «بر طبق آخرین نظرسنجی‌های صورت‌گرفته در دانشگاه نورک شیکاگو، آمریکایی‌ها در غمگین‌ترین دوران خود طی پنجاه سال گذشته هستند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید تنها ۱۴ درصد از افراد شرکت‌کننده در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000