آیا ورزش در زمان پریود ممنوع است؟

60a00572c27f5_2021-05-15_22-01 برخی از زنان در زمان پریود علائمی مانند معده ، نفخ ، خستگی و سردرد را تجربه می‌کنند که ورزش ممکن است به کاهش این و سایر علائم کمک کند.

ورزش طیف وسیعی از مزایای سلامتی را ارائه می دهد. افراد باید سعی کنند ورزش را در برنامه خودقراردهند ، خواه در دوره پریودی آنها باشد یا نه.

در این مقاله مزایای ورزش در دوران قاعدگی و همچنین هرگونه ملاحظاتی برای اجتناب یا امتحان کردن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته دکتر کریستوفر هالیگسورث ،دوره پریودی از نظر هورمونی یک دوره پیچیده است. وی توضیح داد: "هردوپروژسترون و استروژن در کل طول دوره پریود قاعدگی درپایین ترین حد خود قرار دارند،که می تواند باعث شود افراد احساس خستگی و انرژی کمتری داشته باشند."

با این گفته، پرهیز از ورزش به معنای صرفه جویی در مصرف انرژی یا احساس بهتر شما نیست. به جای متوقف کردن تمام فعالیت ها دردوره پریودی خود،ازاین هفته به عنوان فرصتی برای تمرینات جدید استفاده کنید. در اینجا پنج مزیت از ورزش در طول دوره پریودی شما وجود دارد.

فواید ورزش در دوران عادات ماهیانه
موارد زیر برخی از مزایای بالقوه ورزش برای شخص هنگام دوره پریوداست:

روحیه را بهبود می بخشد
طبق گفته کالج آمریکایی متخصص زنان و زایمان ، ورزش می تواند به کاهش احساس افسردگی کمک کند. بنابراین، هنگامی که فرددر دوره پریودی احساس غم و اندوه ، تحریک پذیری یا عصبانیت باشد ، ممکن است باورزش این علائم کم شود .

علائم PMS را کاهش می دهد
اگر در روزهای منتهی به دوره و چرخه خود خستگی و نوسانات خلقی را تجربه می کنید ، ورزش منظم هوازی ممکن است این علائم را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: ۶ حقیقت عجیب و باورنکردنی درباره پریود

باعث آزاد شدن آندروفین می شود
از آنجا که ورزش اندورفین طبیعی به شما می دهد ، می تواند روحیه شما را بالا ببرد و در واقع باعث می شود احساس بهتری داشته باشید. دکتر براندون مارچلو ،معتقد است که یکی از اصلی ترین مزایای ورزش در زمان پریود، رها شدن آندروفین است.

درد قاعدگی را کاهش می دهد
یک مطالعه در ژورنال آموزش و ارتقاء سلامت نشان داد افرادی که هفته ای 3 روز به مدت حداقل 30 دقیقه برای یک بازه زمانی 8 هفته ورزش می کنند ، نسبت به افرادی که ورزش نکرده اند ، درد قاعدگی کمتری دارند. آنها نتیجه گرفتند که ورزش در طول یک دوره ممکن است علائم را کاهش دهد.

فعالیت بدنی لازم نیست شدید باشد و یا برای مدت زمان طولانی باشد. حتی پیاده روی 15 دقیقه ای در روز می تواند مزایایی را ارائه دهد. همچنین ، ورزش به طور کلی یک انتخاب سالم است. این به فرد کمک می کند وزن خود را حفظ کنید و قلب و ریه ها را سالم نگه دارد.

با پریودی های دردناک بجنگید
اگر دوره های دردناکی را تجربه می کنید ، که به آن dysmenorrhea نیز گفته می شود ، همه خوب می دانید که این زمان از ماه چقدر می تواند ناراحت کننده باشد. خبر خوب این است که تمریناتی مانند پیاده روی سبک ممکن است در کاهش این علائم به شما کمک کند.

خستگی را کاهش می دهد
تغییرات هورمونی در بدن می تواند باعث افزایش احساس خستگی در افراد در طول دوره پریودی شود. طبق گفته های دفتر سلامت زنان (OWH) ، فعالیت بدنی می تواند به جای پایین آمدن در طی یک دوره ، سطح انرژی را افزایش دهد.

پست بعدی

اصولگرایان با صف طویل نامزدهایشان چه خواهند کرد؟

ی مه 16 , 2021
بعید به نظر می‌رسد که شورای نگهبان اقدام به تأیید صلاحیت یک صف طویل انتخاباتی بکند. مهم‌ترین مشکل نحوه مدیریت تبلیغات و مناظره‌های انتخاباتی این تعداد نامزد است که تجربه آن وجود ندارد. با ثبت‌نام ابراهیم رئیسی در انتخابات تکلیف اصولگرایان تقریبا مشخص شد. آنها که با نامه و کمپین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000