محموله جدید واکسن فردا به ایران می‌رسد

609ff568ce364_609ff568ce36d روابط عمومی وزارت بهداشت آخرین آمار کرونا در کشور را اعلام کرد.

بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. با افزایش مبتلایان در سیستان و بلوچستان نیز تعداد شهرستان‌های آبی به صفر رسید.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون یک میلیون و ۷۵۶ هزار و ۹۵ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۳۵۲ هزار و ۶۲۶ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به دو میلیون و ۱۰۸ هزار و ۷۲۱ دوز رسید.

از پیک چهارم عبور کردیم

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه امروز این ستاد در خصوص کاهش آمار و شهرهای قرمز گفت: با همکاری مردم تعداد شهرهای قرمز کرونایی کشور یافت.

از همه مردم که در رعایت پروتکل ها در جهت کنترل این بیماری اهتمام داشتند، قدردانی می کنیم. هم در ایام شبهای قدر، هم برگزاری نماز عید فطر و تعطیلات عید فطر مردم خیلی خوب رعایت کردند.

رئیسی ادامه داد: میزان مسافرت و تردد جاده ای خودروها در تعطیلات عید فطر امسال نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش یافت.

محموله جدید واکسن فردا به ایران می‌رسد/ روحانی: با صداقت می‌گویم واکسن نزده‌ام

بر اساس نقشه ماسک وزارت بهداشت هم اکنون شهرهای پارسیان در استان هرمزگان، قلعه گنج در استان سیستان و بلوچستان و سلماس در استان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز کرونا هستند.

بقیه شهرهای کشور در وضعیت نارنجی یا زرد هستند و هیچ شهری در وضعیت آبی نیست.

وی افزود: بر اساس تصمیم امروز ستاد ملی مقابله با کرونا افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند جریمه می شوند، جرایمی برای افراد بیماری که از خانه بیرون می روند نیز تعیین شده است . زیرا این افراد پروتکل شکن می توانند افراد زیادی را آلوده کنند.

کاهش قربانیان و شهرهای قرمز تنها خبر خوب امروز نبود. حسن روحانی، رئیس جمهور هم امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که ایران پیک چهارم کرونا را پشت سر گذاشته است.

امروز درباره واکسن چه گفته شد؟

در روزی که گذشت سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که فاز اول واکسیناسیون کرونا برای کادر بهداشتی تمام شده، فاز دوم نیز برای گروه های ۸۰ سال به بالا تقریبا انجام شده است و از امروز واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال شروع می شود.

علیرضا رئیسی با بیان اینکه نیز فردا صبح به کشور صبح می رسد و بلافاصله توزیع خواهد شد. فعلا افراد بالای ۷۵ سال نیازی به ثبت نام برای واکسن ندارند.

همکاران من در شبکه بهداشت اطلاعات آنان را دارند و با آنان تماس می گیرند یا پیامک می زنند. افراد بالای ۸۰ سال جامانده می توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند، بعد از ۴۸ ساعت با آنان تماس گرفته می شود. مطمئن باشند سهمیه هیچ فردی برای واکسن از بین نمی رود.

معاون وزیر بهداشت گفت: افراد بالای ۸۰ سال که تاکنون واکسن نزده اند یا با آنان تماس گرفته نشده است می توانند با مراجعه به سامانه اعلام شده و درج کد ملی و شماره تماس خود برای ثبت نام اقدام کنند. هیچ مراجعه حضوری برای ثبت نام واکسن وجود ندارد.

محموله جدید واکسن فردا به ایران می‌رسد/ روحانی: با صداقت می‌گویم واکسن نزده‌ام

مصطفی سراج، مدیرکل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور هم در روزی که گذشت، بااشاره به فعالیت تحت نظارت این سازمان گفت:واکسیناسیون کلیه مراکزتوانبخشی ومراقبتی اعم ازسالمندان و افراد دارای معلولیت۳۰ هزار و ۳۸۱ نفر را شامل می‌شود به آن معنا که ۴۲.۷ درصد ساکنان مراکز این سازمان واکسن کرونا دریافت کردند.

سازمان بهزیستی هم اعلام کرد که کل واکسیناسیون انجام شده مراکز سالمندان اعم از افراد مقیم و پرسنل مراکز سالمندان تا روز جمعه (۲۴ اردیبهشت ماه) ۱۶ هزار و ۸۴۱ نفر )، واکسیناسیون سایر گروه‌ها اعم از افراد دارای معلولیت و افراد دارای اختلالات روانی ۱۳ هزار و ۵۴۰ نفر (۲۷ درصد افراد مقیم و پرسنل این‌گونه مراکز) و واکسیناسیون تمام مراکز توانبخشی و مراقبتی اعم از سالمندان و افراد دارای معلولیت ۳۰ هزار و ۳۸۱ نفر (۴۲.۷ درصد مراکز توانبخشی و مراقبتی) انجام شده است.

پست بعدی

انتخاب «مادرم ایران» برای جشن روابط دیپلماتیک ایران و چین

ش مه 15 , 2021
«مادرم ایران» اثر علی رهبری ـ آهنگساز و رهبر بین المللی ـ در پکن و به مناسبت جشن پنجاهمین سال ایجاد روابط دیپلماتیک بین کشور ایران و چین اجرا می‌شود. مرکز ملی هنرهای نمایشی پکن «National Centre for the Performin Arts» سالن اپرا، تئاتر و کنسرت کشور چین حق اجرا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000